Skip to main content

Hallo,
Ik overweeg te gaan back-uppen in de cloud.  Met mijn internetabonnement (XS4ALL Internet Smart) heb ik uiteraard een maximum uploadsnelheid. Maar is er ook een limiet aan de totale hoeveelheid data die ik kan uploaden?
Dat een back-up er wat langer over doet vind ik geen probleem. Maar dan wel graag een volledige back-up van mijn data. Deze is momenteel al > 3 TB en dat gaat alleen nog maar groeien!

Bedankt voor elke reactie.
TWvU

Nee, er is geen limit.

 


Dank u. Duidelijk antwoord, en ook nog het antwoord dat ik graag wilde horen 🙂 .


XS4ALL Internet Smart

Dat is 50 mbit? Heeft u al uitgerekend hoelang u dan bezig bent met 3 TB?

Ik hoop voor u dat u glasvezel heeft 🥱


Nee, dat zal wel lang duren 😅.
Maar dat is eenmalig. Voor de eerste volledige backup staat de PC dan maar een paar dagen aan. Daarna worden als het goed is alleen de wijzigingen gebackuped. Ik mag aannemen dat dat dan een beetje sneller gaat.

En ja, ik heb glasvezel.


Hallo @TWvU , je zou je internetsnelheid ook voor 1 maand kunnen ophogen naar 1 gigabit en na 1 maand weer teruggaan naar een lagere snelheid.

 


Heb je al een cloud service uitgekozen? 
ik heb zelf goede ervaring met idrive (max 5TB) die doet ook mobile devices.

de andere cloud services die ik gebruik hidrive en stack, zijn wel een stuk sneller, maar staan geen 5TB toe.

Google en office 365 zijn ook opties, hoewel google voorwaarden nog steeds toestaan dat ze iets met je data mogen. 

Er zijn ook cloud services die je moet betalen voor de datastroom up en/of down.

 


Nee, dat zal wel lang duren 😅.

Ik kam uit op 140 uur.

Maar dat is eenmalig. Voor de eerste volledige backup staat de PC dan maar een paar dagen aan. Daarna worden als het goed is alleen de wijzigingen gebackuped.

Ja ... ik weet hoe het werkt. Maar op zo'n manier heb je maar 1 backup dus. Het risico is altijd aanwezig dat een backup corrupt is. Daarom is 1 backup waar je steeds alleen wijzigen bij backups wat mij betreft geen optie. Niet oneindig althans. Minimaal toch 1 x per maand zal je een volledige backup moeten maken lijkt me. Om vervolgens daar vanaf de wijzigingen elke dag of elke 2 dagen te back-uppen.


Hallo @TWvU , je zou je internetsnelheid ook voor 1 maand kunnen ophogen naar 1 gigabit en na 1 maand weer teruggaan naar een lagere snelheid.

 

Ja dat is een idee. Wie weet … !?


Heb je al een cloud service uitgekozen?

Nee nog niet. Ik heb al wel wat zitten kijken naar Backblaze. Maar dat is nog geen gelopen race.


Nee, dat zal wel lang duren 😅.

Ik kam uit op 140 uur.

Maar dat is eenmalig. Voor de eerste volledige backup staat de PC dan maar een paar dagen aan. Daarna worden als het goed is alleen de wijzigingen gebackuped.

Ja ... ik weet hoe het werkt. Maar op zo'n manier heb je maar 1 backup dus. Het risico is altijd aanwezig dat een backup corrupt is. Daarom is 1 backup waar je steeds alleen wijzigen bij backups wat mij betreft geen optie. Niet oneindig althans. Minimaal toch 1 x per maand zal je een volledige backup moeten maken lijkt me. Om vervolgens daar vanaf de wijzigingen elke dag of elke 2 dagen te back-uppen.

Ja daar heb je gelijk in. Regelmatig een full-backup is altijd verstandig. En ook regelmatig even testen of de restore werkt 🙂.

Maar mijn ‘gewone’ backup maak ik op een externe HD die ik nog gewoon thuis bewaar. Dit wordt mijn derde buiten-de-deur-backup. Ik hoop die dus die nooit nodig hebben te hebben,. Maar wil ook niet het risico lopen mijn gegevens toch een keer kwijt te raken. Vandaar ….!