Skip to main content

Goedemiddag,

wij zijn verhuisd vanuit een buitengebied (2 tv-kastjes, 2 digitennes en een vlotte pairbonding adsl naar de gemeente Aalsmeer. In de kern van de gemeente ligt glasvezel en is goede dsl mogelijk. 
Op het toekomstige adres is er jammer genoeg nauwelijks verbinding, en via de kpn site daarom ook niet mogelijk om bijvoorbeeld tv bij te bestellen. 
Na overleg met de klantenservice was de conclusie dat er vrijwel niets mogelijk is, zelfs met een ‘4g modem buitengebied’ zul je niet ver komen. Misschien kon ik een verzoek doen om te graven?
Via Mijnaansluiting.nl verzoeken bij verschillende partijen ingediend, met nul op rekest, en bij KPN kwam er alleen een reactie vanaf de glasvezel kant, wat voorlopig ook niet op de planning staat. Is er dan gewoonweg niets mogelijk behalve een ‘verbinding’ met 7mb down en 1mb up? 🥺

Groeten, Michelle
 

 

Hallo @MichelleS je zou op je nieuwe adres bij de gemeente eens kunnen informeren welke partij(en) glasvezel in de zeer naaste toekomst aan gaan leggen.

Verder heeft T-Mobile zogenaamde 4G-abonnementen voor thuis, als je met KPN niet verder komt qua technische mogelijkheden.

Zie onderstaande link:

https://www.t-mobile.nl/shop/4g-voor-thuis


Hallo @MichelleS je zou op je nieuwe adres bij de gemeente eens kunnen informeren welke partij(en) glasvezel in de zeer naaste toekomst aan gaan leggen.

Verder heeft T-Mobile zogenaamde 4G-abonnementen voor thuis, als je met KPN niet verder komt qua technische mogelijkheden.

Zie onderstaande link:

https://www.t-mobile.nl/shop/4g-voor-thuis

Hoi @JanD, bedankt voor je reactie. 
de gemeente houdt het eigenlijk behoorlijk af, gezien de verontreinigde grond in de omgeving..

Ik had ook 4g abonnementen voor thuis bij Tmobile bekeken, het is mij nog niet echt duidelijk of je daar ook digitale tv via een ontvanger mee kunt kijken. Zal morgen eens informeren bij de klantenservice. 


TV is niet mogelijk via 4G voor thuis vgm.

I.c.m 4G voor thuis om toch tv te kijken is dit mogelijk:

Los digitenne abonnement.

Los satteliet abonnement.

Los kabeltv abonnement(delta ziggo etc).

 

Is er geen kabelaar beschikbaar waar je alles in 1 kan afsluiten?Ziggo,caiway en delta bijvoorbeeld.


Een huis waar maar 7 mbit beschikbaar is moet je eigenlijk helemaal niet willen hebben. Want internet gebruik je tegenwoordig wel elke dag. En interactieve is ook wel makkelijk. Als je dat 1 maal gewend ben, dan wil je niet meer terug.


Een huis waar maar 7 mbit beschikbaar is moet je eigenlijk helemaal niet willen hebben. Want internet gebruik je tegenwoordig wel elke dag. En interactieve is ook wel makkelijk. Als je dat 1 maal gewend ben, dan wil je niet meer terug.

mee eens. We hebben ook kantoor aan huis dus gewoon niet te doen zonder behoorlijke verbinding.


TV is niet mogelijk via 4G voor thuis vgm.

I.c.m 4G voor thuis om toch tv te kijken is dit mogelijk:

Los digitenne abonnement.

Los satteliet abonnement.

Los kabeltv abonnement(delta ziggo etc).

 

Is er geen kabelaar beschikbaar waar je alles in 1 kan afsluiten?Ziggo,caiway en delta bijvoorbeeld.

Dat is eigenlijk wat ik al vreesde, allerlei losse modules…
Delta heeft wel telefonisch contact opgenomen nav mijn aanvraag, de boodschap was dat het min of meer onmogelijk is te graven, door een gemeente die niet meewerkt omdat er hoge kosten mee gemoeid zijn omdat de hele straat in een gebied ligt met verontreinigde grond. De kosten kunnen oplopen tot ruim 10.000 euro’s?

😕


Wat geeft de postcode van de buren links en rechts? Het zou nog kunnen zijn dat jouw toekomstige verbinding al jaren niet in gebruik is geweest waardoor dit in de database misschien verkeerd staat.


Wat geeft de postcode van de buren links en rechts? Het zou nog kunnen zijn dat jouw toekomstige verbinding al jaren niet in gebruik is geweest waardoor dit in de database misschien verkeerd staat.

Ik ga eens ff kijken!


Wat geeft de postcode van de buren links en rechts? Het zou nog kunnen zijn dat jouw toekomstige verbinding al jaren niet in gebruik is geweest waardoor dit in de database misschien verkeerd staat.

Ik ga eens ff kijken!

Niet bepaald hoopgevend: links, rechts en tegenover zo ongeveer dezelfde ‘snelheid’. 
jammer!


4G of 5G zou een oplossing kunnen zijn.
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
Als je daar dekking hebt, zou je ook kunnen kiezen om een unlimited-data 5G mobiel abbonnement afsluiten.
Dan heb je redelijke snelheden, en kan je ook gewoon tv streamen (bijvoorbeeld met een iTV app of op de computer https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken.htm).
Zo'n simkaart kan je ook in een vaste router stoppen in plaats van een telefoon, dat doen diensten als KPN vaak als ‘failsafe’ optie voor zakelijke netwerken met uptime garantie als bijvoorbeeld de vaste lijn wegvalt.
Misschien dat je dan wel een ‘volwaardig’ TV abbonnement moet afsluiten, waar je dan enkel de iTV zenders werkelijk kan gebruiken, maar het lijkt mogelijk bij zowel KPN als T-Mobile.


Hoi @MichelleS, wat jammer om te lezen dat er op je nieuwe adres minder snelheid mogelijk is. Ik zag dat je al wat gegevens in je profiel had ingevuld dus ben met je mee gaan kijken, het is mij alleen niet duidelijk wat nu precies je nieuwe adres is. Zou je in jouw forumprofiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ je nieuwe adres willen invullen? Als je dan hier een berichtje stuurt zodra je dat hebt gedaan, ga ik even meekijken naar de mogelijkheden. 


4G of 5G zou een oplossing kunnen zijn.
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
Als je daar dekking hebt, zou je ook kunnen kiezen om een unlimited-data 5G mobiel abbonnement afsluiten.

[..]
Zo'n simkaart kan je ook in een vaste router stoppen in plaats van een telefoon, dat doen diensten als KPN vaak als ‘failsafe’ optie voor zakelijke netwerken met uptime garantie als bijvoorbeeld de vaste lijn wegvalt.

Leuk bedacht maar een simkaartje met een 06-nummer mag je niet voor permanent gebruik in een apparaat steken wat niet kan bellen of SMS’en. Hiervoor moet echt een data-only abonnement afgesloten worden. Dit is in lijn met het wettelijk nummerplan. Zie ook dit artikel uit 2020.

De 4G BackUp waar je het over hebt loopt ook op een 097-nummer, net als Sneller Internet Buitengebied. Het dataverkeer van een 097-nummer krijgt ook een lagere prioriteit op het netwerk als bijvoorbeeld spraakverkeer.

Ook als consument kan je een 097-nummer krijgen in de vorm van een data-only abonnement. Deze komt echter enkel met een limiet van 10GB per maand. In combinatie met onbeperkt mobiel kan er wel maximaal 50GB per maand gedeeld worden met dit nummer waardoor je feitelijk 60GB per maand hebt. Ik heb hier bijvoorbeeld een 1GB data-only die ook dienst doet als back-up verbinding om webserver en NAS bereikbaar te houden bij eventuele uitval. Vanuit mijn onbeperkt-abonnement zet ik hier maandelijks 50GB data op en heb ik op dat abonnement 51GB per maand.

 

 

Mogelijk is Sneller Internet Buitengebied een optie, dat zal @Jose_ ook controleren. Hiermee wordt het vaste abonnement op DSL aangevuld met een 4G router. Hier kan echter geen iTV-data overheen voor een tv-ontvanger. Met 7Mbps zal er mogelijk niet eens iTV in het abonnement opgenomen kunnen worden. Hiermee ben je aangewezen op een Digitenne-abonnement.

Ligt er ook coax? Mogelijk kan de lokale kabelprovider wel hogere snelheden leveren.


60 GB is niet veel. Dat vliegt er zo doorheen. Voor iemand met een kantoor aan huis is het helemaal niks.

Is Ziggo ook niet beschikbaar? Wat zie je als je de postcode/huisnr invoert op de site van Ziggo? 


60 GB is niet veel. Dat vliegt er zo doorheen. Voor iemand met een kantoor aan huis is het helemaal niks.

Zeer zeker mee eens. Hier was ik niet helemaal duidelijk in in mijn reactie zie ik nu. Ik denk dan ook dat er beter gekeken kan worden of SIB een optie is en anders mogelijk toch de lokale kabelprovider of T-Mobile 4G Voor Thuis.


de lokale kabelprovider of T-Mobile 4G Voor Thuis.

Ik weet het niet zeker maar coax word toch niet trager nadat het langer word?

Ik woon wel een eindje van de ZIggo centrale en volgens de postcode check kan ik 500mbps halen.


de lokale kabelprovider of T-Mobile 4G Voor Thuis.

Ik weet het niet zeker maar coax word toch niet trager nadat het langer word?

Ik denk het wel, maar volgens mij zetten ze daar versterkers tussen.


Met coax-verbindingen zoals bijvoorbeeld Ziggo heb je geen centrales zoals KPN dat wel heeft. Hier heb je een actieve straatkast waar een glasvezelverbinding omgezet wordt naar een DOCSIS-signaal. Niet iedere kast is op deze manier aangesloten maar, regelmatig zie je ook kasten die enkel een versterker hebben. Deze zijn op hun beurt echter alsnog aangesloten op een straatkast met glasvezel. Je hebt dan bijvoorbeeld één grotere kast met glasvezel die een stuk of 30 kleinere kasten met eindversterkers voedt. Vanuit die kasten kunnen de verbindingen nogmaals opgesplitst worden via kleinere kasten, vaak moet er dan op klantlocatie nog een versterker geplaatst worden.