Skip to main content

Beste,

Kan ik het door u toegezonden zwarte kastje wat ik over het glasvezel kastje moet schuiven krijgen in de kleur wit. Hij hangt nu op een witte achtergrond in de woonkamer wat erg lelijk is.

Indien mogelijk deze ook in het wit te leveren geef dan aan waar ik dit kan bestellen.

Nee dat is niet mogelijk. Er is gekozen voor de kleur zwart omdat het apparaat uit 95% gerecycled plastic bestaat en dat is nooit wit te krijgen. Sommige modellen zijn er nog wel in het wit maar het hangt ook weer af van het type glasvezelverbinding. Alles wat nieuw uit de fabriek komt zal echter zwart zijn.


 

Nee dat is niet mogelijk. Er is gekozen voor de kleur zwart omdat het apparaat uit 95% gerecycled plastic bestaat en dat is nooit wit te krijgen. Sommige modellen zijn er nog wel in het wit maar het hangt ook weer af van het type glasvezelverbinding. Alles wat nieuw uit de fabriek komt zal echter zwart zijn.

Hoi @Ruud Botman . Welkom op het forum.

Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt of een kamerplant er voor of iets dergelijks.  


Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt ...

Mag dat dan? Mag een klant het glasvezelkastje wit verven?


Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt ...

Mag dat dan? Mag een klant het glasvezelkastje wit verven?

Nou, haha.  Ik zat hier met wat collega's en we vonden het allemaal wel kunnen. Mits je eventuele ventilatiegaten niet dichtverft.  Maar je brengt me nu wel een beetje aan het twijfelen. . 


Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt ...

Mag dat dan? Mag een klant het glasvezelkastje wit verven?

Nou, haha.  Ik zat hier met wat collega's en we vonden het allemaal wel kunnen. Mits je eventuele ventilatiegaten niet dichtverft.  Maar je brengt me nu wel een beetje aan het twijfelen. . 

is het dan niet handig om dat eventueel te laten nachecken


Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt ...

Mag dat dan? Mag een klant het glasvezelkastje wit verven?

Nou, haha.  Ik zat hier met wat collega's en we vonden het allemaal wel kunnen. Mits je eventuele ventilatiegaten niet dichtverft.  Maar je brengt me nu wel een beetje aan het twijfelen. . 

Ik zou adviseren van niet, sowieso is de (O)NT eigendom van KPN en ik weet zeker dat als hij defect zou raken de monteur kosten gaat berekenen voor het verwisselen ook al zou het niet door het verven komen. 
Verder zitten er zoals eerder gemeld ventilatiegaten in, dus er is ook iets van koeling ingebouwd. Door het verven zal de warmte afvoer vast en zeker minder worden. 
 

Enige wat ik kan bedenken is een goede witte stift en het daarmee wit maken, maar ook hiermee zit je wel met de kwestie dat het eigenlijk eigendom is van KPN.


Het ding gewoon in de meterkast. Dat is veel beter. Daar ziet niemand hem 🤗


Het ding gewoon in de meterkast. Dat is veel beter. Daar ziet niemand hem 🤗

Je zult een V12 in de woonkamer hebben staan. 😮

Ik ben ervan overtuigd dat je dan binnen no-time naar de doe-het-zelf winkel bent geweest en zwarte tape hebt gekocht om die kerstboom tot zwijgen te brengen.

Het is werkelijk belachelijk hoe fel de ledjes van een V12 zijn.


Ik vrees dat het óf zelf een ander kleurtje geven wordt ...

Mag dat dan? Mag een klant het glasvezelkastje wit verven?

Nou, haha.  Ik zat hier met wat collega's en we vonden het allemaal wel kunnen. Mits je eventuele ventilatiegaten niet dichtverft.  Maar je brengt me nu wel een beetje aan het twijfelen. . 

is het dan niet handig om dat eventueel te laten nachecken

Tja, dat blijkt nu maar weer.  Ik zal eens gaan kijken of iemand met gezag binnen KPN daar iets over wil roepen.  Tot die tijd trek ik mijn advies in en sluit me aan bij @Ik_Combineer  :-)


ik ben benieuwd :D


Het is toch van de zotte , de monteur plaatste de locatie van het kastje op 1.20meter hoogte op een witte muur in de woonkamer . Nu moet het zwarte kastje daar overheen worden geplaatst. Ziet er niet uit. De oranje kabel heb ik vervangen door een witte kabel elders gekocht. KPN kan toch zeker ook wel voor witte kastjes zorgen , ik wil er best wel voor betalen. Had ik dat vooraf geweten dan had ik als protest handtekeningen actie  georganiseerd in deze flat met 240 appartementen.


KPN kan toch zeker ook wel voor witte kastjes zorgen , ik wil er best wel voor betalen.

Ik ben bang dat KPN geen witte kastjes heeft. KPN pretendeert groen te zijn en laat al haar apparatuur dus alleen van recycled plastic maken. Recycled plastic is niet verkrijgbaar in de kleur wit.

Wat ongelooflijk belachelijk overigens dat zo'n FTU op 1.20m hoogte geplaatst wordt.


Op de muur zit een kastje (blijkbaar van  oude ziggoaansluiting)  Vanaf buitengevel werd de glasvezelkabel door dat kastje naar binnen gebracht. Na paar dagen kwam iemand om het af te monteren. Vervolgens plaatste hij het FTU kastje er boven en verbond de  2 kastjes met een kabel , terwijl dat ook met gemak er onder had gekund. Ronduit belachelijk!


Op de muur zit een kastje (blijkbaar van  oude ziggoaansluiting)  Vanaf buitengevel werd de glasvezelkabel door dat kastje naar binnen gebracht. Na paar dagen kwam iemand om het af te monteren. Vervolgens plaatste hij het FTU kastje er boven en verbond de  2 kastjes met een kabel , terwijl dat ook met gemak er onder had gekund. Ronduit belachelijk!

Hier kan ik helaas niks aan doen. Dit is allemaal het domein van KPNNetwerk. En als die kastjes in alle flats op die plek zitten vermoed ik dat dat is afgesproken met de verhuurder. Maar dat is speculatie.   Je kunt overwegen om dit na te vragen en als je het idee krijgt dat er dingen zijn gebeurd die niet in de haak zijn, kun je het beste KPNNetwerk contacten:

https://www.kpnnetwerk.nl/


Wit plakplastic kopen en netjes op maat knippen en klaar… straks heb je een bruine muur en wil je weer een andere kleur dus…..


Kan niet met plakplastic, want er zitten ventilatiesleuven in het glasvezelkastje.

Bedankt voor je reactie.


Kan niet met plakplastic, want er zitten ventilatiesleuven in het glasvezelkastje.

Bedankt voor je reactie.

Een scherp mesje doet wonderen om de sleuven weer open te maken. Beetje creatief mee omgaan.


Het is net als wat Henry Ford vroeger zei, je kunt onze auto's in iedere kleur krijgen, als het maar zwart is.😎

 


Heb tot nu toe nog niet zwarte kastje geplaatst. KPN stuurde me spontaan een bericht dat op 20 maart een monteur langs komt. want vindt het  blijkbaar te lang duren eer ik activeer.  Ben benieuwd of  hij het aansluitpunt dan ook wil en/of kan verplaatsen. 


Ben benieuwd of  hij het aansluitpunt dan ook wil en/of kan verplaatsen. 

Kan ik je alvast antwoord op geven: dat mag de monteur niet. De glasvezel is eigendom van KPN Netwerk  en de monteur werkt voor KPN, ander bedrijf. Eneco gaat ook niet aan mijn hoofdaansluiting zitten, zelfde concept. Bij appartementencomplexen wordt de glasvezel op de locatie geplaatst volgens opdracht van VVE of woningbouwvereniging. Zomaar zoiets verplaatsen gaat dus ook niet, bovendien zijn ze ook gebonden aan de lengte van de kabel en de plek waar de kabel binnenkomt.

 

terwijl dat ook met gemak er onder had gekund. Ronduit belachelijk!

Niet perse, de aansluitpunten zijn zodanig ontworpen dat de glasvezel enkel links aan de onderkant of boven aan de linkerzijkant in dat punt ingevoerd kan worden. Glasvezel kan geen haakse bochten maken want dan breekt het. Dan zou je dus een grote bocht naar beneden gehad hebben vanaf waar de glasvezel dat kastje in gaat. Goede kans dat dat nog lelijker is.


@NHendriks kan een glasvezelkabel door een 90 graden  met een Iets redelijke gebogen boog elektra buisje? (moet nog 2 nieuwe doorvoeren maken in de MK) voor Delta, en nabije toekomst Kpn) 


Ik weet niet precies welke buigradius minimaal is bij de glasvezel van beide bedrijven, die varieert ook per netwerkbeheerder omdat die gedeeltelijk op eigen specs bestellen.Â