Skip to main content

Ik ben recentelijk verhuisd, en wil graag weten of deze aansluiting voor de TV en voor internet is en of het nog zal werken (zie foto). Het lijkt als of een deel van de kabel gesneden is… Hartelijk dank!

 

De kabel ziet eruit als een 5e kabel.
Deze kan gebruikt zijn om het signaal van het isra punt door te geven aan deze aansluiting.
Door de twisted pairs in de cat 5e is de storingsgevoeligheid van de kabel minder dan een dsl kabel met 2 draden. In dat geval zou er aan de rechterkant een rj11 aansluiting zitten.

Wat ook kan is dat er aan de rechterkant een rj45 aansluiting zit. Dan is de aansluiting bedoeld als  aansluitpunt voor een apparaat (switch, pc enz).

In beide gevallen is dit niet het eerste punt (isra punt) waar een dsl modem (Experiabox) aangesloten kan worden.


Hallo @AH.1970 dat rechter KPN-doosje wordt in de regel gebruikt om met een DSL-kabel het modem te verbinden.

Het echte IS/RA-punt zal wel in de meterkast zitten en deze aansluiting in de woonkamer.

 


Hartelijk dank voor jullie reacties @JanD en @VwDt! Hieronder een foto van de meterkast. Is het doosje links de IS/RA?

 


Hieronder een foto van de meterkast.

Waar is uw elektriciteitsmeter? 


De IS/RA zit in ieder geval niet in de meterkast. Wellicht voor in de woonkamer of soms zelfs in de kelder.


Hi @AH.1970, welkom hier. 

Het kleinere kastje op de eerste foto lijkt op de aansluiting die je nodig hebt en waarschijnlijk doorgelust vanaf je IS/RA. Mocht dit niet werken en kun je geen andere aansluiting vinden, dan kun je een monteur bestellen om dit uit te zoeken. Ik neem aan dat je een bestelling hebt kunnen plaatsen bij ons?


@Alex_P dankjewel voor je antwoord. Als ik je goed begrijp, het moet mogelijk zijn om KPN internet en TV aansluiten ook is een van de kabels afgesneden. Ik heb nog geen bestelling gemaakt omdat ik zeker wou weten dat het kon.


Hallo @AH.1970 als je via www.kpn.com en je postcode/huisnummer wat kunt bestellen zit er een koper- of glas-aansluiting en een gratis installatiemonteur kan dat, waar nodig, aanpassen tot een werkend geheel.

 


@Alex_Pdankjewel voor je antwoord. Als ik je goed begrijp, het moet mogelijk zijn om KPN internet en TV aansluiten ook is een van de kabels afgesneden. Ik heb nog geen bestelling gemaakt omdat ik zeker wou weten dat het kon.

@AH.1970. Als je een bestelling kunt plaatsen dan betekent dat er in ieder geval aan kabel naar de woning loopt. Mocht je het niet zelf kunnen aansluiten, dan kan er monteur komen om het op te lossen.