Skip to main content

Kan ik de buitenantenne van Jarft J2600 LTE aansluiten om het 4G Modem van KPN de sagemcom 4360 ( type met sma aansluiting, 2 losse antenne) om een beter 4G signaal te krijgen op dit modem.

Heb nu 1 streepje

Ja, maar dit is niet de juiste antenne. Volgens mij gebruikt 4G buitengebied de 800 MHz. frequentie.


Bedankt voor je reactie. We wonen in het buitengebied van Schijndel en heb gezien dat er een KPN mast in het dorp staat.

 


Ik heb een andere gevonden.Multi band antenne voor 800/1800/2600 MHz.

Lte Mimo van het merk Cago.

Dan zou deze wel moeten werken.  Kpn heeft ook een buitenantenne maar die zien 2 x 1m dus super lomp en groot


Deze werkt bij mij perfect.  Maar het is wel even zoeken naar de juiste plek. Uiteindelijk ging mijn snelheid omhoog van 29 naar 83!


Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/3g-4g-antenna-7-db/9200000050197316/

staat gewoon binnen achter een raam, 1e verdieping, 2 km. van de mast.

60 Mbps down, 12 Mbps up, 2 van de 3 led lampjes signaal.


Joep, heb jij de Cago? Kan even niet uit je bericht opmaken of je deze hebt of die lompe gevallen van KPN.

En Ernst Jan, we hebben geen geschikt raam/ ruimte om iets binnen achter het HR glas te plaatsen( die dus veel signaal weghaalt). Maar toch bedankt voor je bericht


Joep, heb jij de Cago? Kan even niet uit je bericht opmaken of je deze hebt of die lompe gevallen van KPN.

En Ernst Jan, we hebben geen geschikt raam/ ruimte om iets binnen achter het HR glas te plaatsen( die dus veel signaal weghaalt). Maar toch bedankt voor je bericht

De antenne waar ik naar linkte is bedoeld voor buiten, een montage klem wordt meegeleverd. Mooi klein, uiteraard ook minder “versterking” dan zo’n andere (yagi) antenne.


Ah Ernst Jan. Dat had ik niet in de gaten. Ziet er goed uit en staat bij jou achter het raam en gelijk 2 streepjes 4G.

Bij mij komt ie buiten aan een paal dan maar dan heb ik 10 m kabel nodig . Ik ga kijken of die combi ook mogelijk is.

 


Ah Ernst Jan. Dat had ik niet in de gaten. Ziet er goed uit en staat bij jou achter het raam en gelijk 2 streepjes 4G.

Bij mij komt ie buiten aan een paal dan maar dan heb ik 10 m kabel nodig . Ik ga kijken of die combi ook mogelijk is.

 

Zeker. Cruciaal is dan wel hele goede coax met lage demping, bijvoorbeeld  LMR200. Die zit ook aan die antenne. Met dunne, goedkope kabel ben je dan alle winst alweer kwijt. Ik zou die Konig echt proberen, 2,5 meter kabel. Wellicht is er een mogelijkheid dichterbij?


Ik heb de "lompe" kpn antenne.  Geen fraai ding maar staat op het platte dak. Niemand die het ziet. 


Dank voor jullie input. Ga er iets mee doen.

Joep, heb je de antenne zelf moeten betalen of heb je deze van KPN gekregen?


Ik heb em via marktplaats gekocht voor de helft.:wink:


ah. Goed plan. Ga eens kijken


Ja, maar dit is niet de juiste antenne. Volgens mij gebruikt 4G buitengebied de 800 MHz. frequentie.

Deze werkt bij mij perfect.  Maar het is wel even zoeken naar de juiste plek. Uiteindelijk ging mijn snelheid omhoog van 29 naar 83!