Skip to main content

Hallo allemaal.

Ikzelf ben niet heel erg technisch en goed met allerlei begrippen maar ik ga proberen mijn vraag zo duidelijk mogelijk uit te leggen in de hoop dat iemand mij erbij zou kunnen helpen.

Recentelijk ben ik verhuisd naar een pand waarbij ze internet (van Ziggo) in de huurprijs inbegrepen hebben. Dit pand bestaat uit 3 appartementen, allemaal verbonden met ééndezelfde modem. Ik merk dat mijn internetverbinding op de kabel ongelofelijk instabiel is en ik tijdens het gamen veel last heb van ‘packetloss’. Buiten de vraag om of dit de reden is (alle appartementen op hetzelfde modem) voor mijn instabiele verbinding, zou ik sowieso graag een abonnement af willen sluiten bij KPN. Mijn vraag is alleen of dit kan? Kan ik voor mijzelf die keuze maken zonder dat dat betrekking heeft tot anderen in dit pand? Zit het modem wat op dit moment al ‘verbonden’ is aan het pand in de weg of is het mogelijk iets op zichzelf staands te creëren? Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is!

Met vriendelijke groet,

Max

Wat geeft de postcodecheck voor een Hussel abonnement al mogelijkheden op jouw adres?


Ligt er een beetje aan of de KPN lijnen in dit pand al volledig in gebruik zijn.

Een KPN verbinding zal een Ziggo lijn niet in de weg zitten of andersom en kunnen naast elkaar bestaan ( ene komt binnen op Telefoonlijn en andere op Coax lijn )

De vraag is natuurlijk wel is het bijvoorbeeld een 2 aderige lijn voor het hele pand en loopt hier wellicht al het e.e.a op als er van de 2 lijnen 2 in gebruik zijn kan jij simpelweg geen dienst meer aanvragen.

Hou er verder nog rekening mee dat het ISRA ( Aansluitpunt KPN diensten ) Dan ergens in centrale meterkast oid zal zitten en dat de vraag dan is in hoeverre kan hierop een kabel worden aangesloten om modem bij jouw in de kamer/ruimte te krijgen.


Wat geeft de postcodecheck voor een Hussel abonnement al mogelijkheden op jouw adres?

Op dit moment kan ik alleen vinden dat er vanaf juni/juli glasvezel wordt aangelegd. Dan is het sowieso geen probleem meer neem ik aan?


Wat geeft de postcodecheck voor een Hussel abonnement al mogelijkheden op jouw adres?

Op dit moment kan ik alleen vinden dat er vanaf juni/juli glasvezel wordt aangelegd. Dan is het sowieso geen probleem meer neem ik aan?

Ligt eraan als er maar 1 vezel word aangelegd en de lijnen die er zijn nu al in gebruik zijn zal de verbinding van die lijnen ook naar de glasvezel gaan en dan is er alsnog niks over


Ligt er een beetje aan of de KPN lijnen in dit pand al volledig in gebruik zijn.

Een KPN verbinding zal een Ziggo lijn niet in de weg zitten of andersom en kunnen naast elkaar bestaan ( ene komt binnen op Telefoonlijn en andere op Coax lijn )

De vraag is natuurlijk wel is het bijvoorbeeld een 2 aderige lijn voor het hele pand en loopt hier wellicht al het e.e.a op als er van de 2 lijnen 2 in gebruik zijn kan jij simpelweg geen dienst meer aanvragen.

Hou er verder nog rekening mee dat het ISRA ( Aansluitpunt KPN diensten ) Dan ergens in centrale meterkast oid zal zitten en dat de vraag dan is in hoeverre kan hierop een kabel worden aangesloten om modem bij jouw in de kamer/ruimte te krijgen.

Duidelijk! Bedankt. Ik zal hiervoor even de huisbaas moeten bellen dan met de vraag of er één van deze 2 lijnen (in dit geval de telefoonlijn dan denk ik?) beschikbaar is?

 


Maar geeft postcode check alleen "Binnenkort glasvezel" of ?

Want als het goed is en je verder naar beneden scrolled staat er ook onder "Kies uw internetsnelheid" de verwachte snelheid waarbij je een idee krijgt van wat je kan halen op het huidige ( Koper ) Netwerk


Onder ‘kies uw internetsnelheid’ vind ik dit! 

 


Ah die gaat al uit van glasvezel.. bijzonder.

Beste lijkt mij het inderdaad aan de huismeester te vragen, en anders kan je telefonisch contact leggen met klantenservice om te vragen of er nog wat mogelijk is m.b.t een nieuwe aansluiting op het moment