Skip to main content

Beste,

Is het mogelijk meerdere 1Gbit/s glasvezel verbindingen aan te sluiten op hetzelfde adres?

Wat zijn de problemen die ik tegen kan komen?

Mvg,

Yoram

Hallo @yoriam , als ers meerdere glavezelaanbieders een aansluiting in je meterkast hebben kan dat inderdaad. In sommige plaatsen wordt glas dubbel aangelegd, bijvoorbeeld KPN en T-Mobile, bovendien heb je nog Ziggo, de kabelaar die ook 1 Gigatbit download aanbiedt.

Waarom zou je dat willen?


Dankjewel voor de reactie. Ik wil dat graag weten omdat ik eventueel servers zou willen plaatsen in mijn woning wanneer ik verhuisd ben. Het zou dan handig zijn als ik meerdere internetaansluitingen zou hebben, die ik met een splitter over de verschillende dedicated servers zou kunnen verdelen.

Groetjes,
Yoram


Zoiets is dus niet mogelijk. U kunt 1 abonnement afsluiten voor 1 x 1 gbit. Meer niet.

Als er ook glasvezel van bijvoorbeeld Delta ligt, dan kunt u daar ook 1 abonnement afsluiten van 1 gbit. Dan heeft u 2 aansluitingen van 1 gbit.

Binnen niet al te lange tijd zal er bij Delta misschien een 8 gbit abonnement afgesloten kunnen worden. 

https://www.delta.nl/nieuws/pers/delta-komt-met-8-gig-via-glasvezel-1-gig-wordt-nieuwe-standaard/

Maar ik vermoed dat KPN daar nog niet zo'n haast mee heeft. KPN is wel heel druk met de voorbereidingen, er word al volop apparatuur in gezet waarbij het wel mogelijk is.


Ik denk dat het wel en ALLEEN kan via KPN ZAKELIJK. Via kpn consument ( particulier, klein mkb*, zzp) is het niet mogelijk om meer dan 1 aansluiting te krijgen. Uiteraard kun je bij meerdere providers een abonnement afsluiten maar natuurlijk maar 1 per drager.

Reken er op dat het met een KPN EEN abonnement wel duurder is pér abonnement. Je dient een Kvk inschrijving te hebben.

Stel je vraag dus op het zakelijke forum. Hier zit je op '’consument'’ en dan kan het zeker niet.

Als er dus 1 glasvezel aansluiting binnenkomt dan kan je KPN daarop nemen, maar niet ook nog T-mobile. Ziggo kan dan wel weer want dat is coax. Die leveren echter nog nergens meer dan een upload van 50 Mb/s en daar heb je met servers niks aan.

 

*klein mkb is o.a. winkel, klein kantoor, praktijk e.d.