Skip to main content

Hallo,

Vanaf dinsdag kom ik bij KPN en ga ik glasvezel gebruiken. Het installatiepakket heb ik inmiddels binnen. Gisteren eens gaan kijken en ik vraag me af hoe ik het moet aanpakken.

Op dit moment heb ik KPN via een andere provider en komt alles binnen via de muur/telefoonverbinding.

Glasvezel zit in de meterkast en het advies is om ook de modem daar te zetten. Echter zie ik het niet zitten om kabels te trekken. Kan ik de modem ook in de woonkamer zetten en de telefoonverbinding gebruiken?

Ik heb gehoord over het gebruik van versterkers. Is dat de oplossing wanneer ik geen kabel wil gebruiken?

Even vast een paar vragen…..

 

Edit: Ik heb de bestelling geannuleerd en laat de glasvezel aan me voorbij gaan.

 

 

Hier wat eerder berichten van soortgelijke gevallen :

Glasvezel zit in de meterkast en het advies is om ook de modem daar te zetten.

Dat is zeker niet nodig, zelfs onwenselijk, kan ongunstig zijn voor het wifi signaal.

Kan ik de modem ook in de woonkamer zetten

Zeker, maar dan wel met een ethernetkabel.

en de telefoonverbinding gebruiken?

Nee, maar wellicht loopt die kabel in een buis via de meterkast, dan kan er een andere kabel ingetrokken worden.

 

Op dit moment heb ik KPN via een andere provider en komt alles binnen via de muur/telefoonverbinding.

Dat zal op de duur niet meer mogelijk zijn, meen ik te weten, gelezen op dit forum, wie vult aan ?

 


Bekabeld is altijd beter, of modem in meterkast en dan netwerkkabel naar aansluitpunten

Of vanuit meterkast kabel naar modem

Homeplug zou ik niet gebruiken ivm storingen

Koper zal in de toekomst vervallen, dus niet via de telefoonlijn

Of wifi minder is als het in de meterkast is, is afhankelijk van de situatie, ieder huis is weer anders….