Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een korte vraag. Kan het zijn dat er recentelijk een heeft plaatsgevonden op mijn dsl lijn?

Normaliter heeft mijn traint mijn modem qua download in ergens tussen de 4 / 7 Mbit, Mijn upload daarentegen was altijd upload altijd +/- 1Mbit (de afgelopen 10 Jaar.) 

Sinds een paar dagen is mijn upload nog maar een half Mbit. Dit is met verschillende modems getest.

Alvast dank voor het checken.    

Met vriendelijke groet,

 

Martin

Hallo @mdi1981, als ik kijk in het systeem dat de beschikbare snelheid weergeeft zie ik een maximale upload van 0,7mbit. De actuele upload is zoals je zelf zegt zo rond de 0,5 mbit. Helaas is geen optie om dit weer op te hogen. 


Hoi Jeroen,

 

Dank voor je reactie. Mag ik vragen waarom dit geen optie meer is om te verhogen? Als dit profiel techinisch is gecapped zou ik graag willen dat dit weer terug gezet wordt. 

 

Ik begrijp dat dit meer errors op de lijn geeft, maar aangezien ik veel vanaf huis werk vind ik het wel fijn om iets meer upload vermogen te hebben. 

 

Overigens heeft dit mij niet heel veel meer stabiliteit opgeleverd, zeker niet met slecht weer. 

Alvast dank voor je reactie. 

 

 

Gr Martin


De maximale upload is nu 0,7mbit. Dat is nu de maximale snelheid voor jouw lijn. Meer is simpelweg niet mogelijk. 


Hoi Jeroen, 

Allereerst nogmaals dank voor je reactie. 

Als ex tiscali medewerker Noc (lang geleden) wanneer ik naar de onderstaande specs van mijn modem kijk is mijn vermoeden dat ik profiel technisch wordt gecapped vooral omdat hij nu constant intraint op dezelfde basiswaardes. en ook vooral omdat downloadkant ik nog wel wat ruimte over heb. 

Zoals eerder aangegeven heb ik de afgelopen 8 tot 10 jaar een kleine 1 mbit upload gehad en minimaal 6 mbit down en met de nieuwe modem tussen de 7 en 8 zat wat ook de onderstaande gegevens laten zien.

 

Actual rate (Up/Down) 512/5662 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 608/7692 kbps

 

Aangezien er aan mijn kant niets verandert is behalve een andere modem een klein naar geleden snap ik niet wat eventueel het probleem kan zijn waardoor dit nu in 1x is opgetreden dan bijvoorbeeld een lijnkaart die misschien problemen geeft. 

 

Alvast dank voor je reactie.

 

Gr Martin