Skip to main content

Bij ons wordt binnenkort glasvezel aangelegd door Delta Netwerk. Op hun glasvezel netwerk wordt geen KPN aangeboden.

De snelheden zijn hoger. Het lijkt dus handig om over te stappen naar een andere provider.

Bestaat er een kans dat KPN ook nog een glasvezelnetwerk hier gaat aanleggen?

Als je tevreden bent met kpn en de snelheid is voldoende dat hoef je natuurlijk niet over te stappen.  Die keus moet je zelf maken.  Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres.


Ook wij krijgen vezel van Delta. Laat het iig aanleggen tot in je meterkast.

Het is een netwerkleverancier die op nieuw grondgebied graag glasvezel wil aanleggen om diensten te kunnen leveren. Dus proberen ze zoveel mogelijk mensen te benaderen. In eerste instantie om een abbo af te sluiten. Maar dat is geen verplichting. Wel is het zo dat ze graag  wel de aansluiting in de meterkast willen. Sluit je een jaarabbo af. Dan kost het je niks. Laat je het aanleggen en jij of een nieuwe bewoner wil dan later een glasvezel abbo van Delta/caiway hebben. Dan kost het je €350,- aansluitkosten. Laat je het tot aan je stoep liggen. Kost het je of de nieuwe bewoners later €650,-.

Als je op KPN wilt wachten met vezel, verbaast het me niet dat dat nog een 10 jaren plan zal zijn. Uiteindelijk wil kpn koper uitfaseren. En dan of zelf een vezel bij jou in de meterkast brengen of evt via een andere leverancier zoals Delta. Alleen wordt die kans klein geacht omdat de lijnhuur vrij duur kan zijn voor kpn, en dat ze daarom liever hun eigen kabel binnen brengen.

Of je sluit een abbo af, bevalt het niet ga je over een jaar terug naar kpn. Heb je wel je gratis aangesloten aansluiting. En ja, ik stap wel over. De mogelijkheid wordt aangeboden. Jammer voor kpn. Maar ze schieten er alleen zichzelf mee. Die oude gare koperkabel biijft niet zaligmakend.


Hoi @Amy Slobbe en welkom op het forum! Je hebt al een aantal antwoorden gehad zie ik. 🙂 Ik bundel ze kort samen voor het overzicht:

Als je tevreden bent met kpn en de snelheid is voldoende dat hoef je natuurlijk niet over te stappen.  Die keus moet je zelf maken.  Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres.

Dit is een goed beginpunt. Als Delta het gratis aan komt leggen kun je dit sowieso laten doen, altijd prettig om in huis te hebben. Als je echter tevreden bent met je huidige aansluiten en abonnement, dan kun je ook gewoon bij ons blijven. Mocht je huidige snelheid erg laag zijn, dan is overstappen altijd een optie. 

Of je sluit een abbo af, bevalt het niet ga je over een jaar terug naar kpn. Heb je wel je gratis aangesloten aansluiting.

Dit is ook altijd een optie. Je kunt altijd een jaartje kijken hoe het is, en de pagina van KPN Netwerk in de gaten houden. 🙂 Hopelijk komt er in de toekomst dan ook glasvezel van ons bij jou, of mogen we via de verbinding van Delta leveren. 


@JeroenB22 Tienjaren plan is het niet hoor. Eind 2026 moet 80% van de aansluitingen van NL verglaasd zijn door KPN of een partij waar we wel mee samen werken. Dus ja, er komen nog heel wat plaatsen waar KPN of Glaspoort hun netwerk naast dat van Delta gaan leggen in de komende 4 jaar. 


@Ward_ 10 jarenplan is dan misschien iets wat ruim inderdaad,.. dan weet je misschien ook wel dat Reggefiber hier bij ons in 2013 wilde gaan vezelen, (en we zijn bijna bij 2023) maar niet veel later werden ze bij Kpn ingelijft en die trok toen de stekker er helaas uit. Nu weet ik natuurlijk niet hoe kpn er nu naar kijkt. Maar als kpn niets gaat doen, dan verliezen ze een hele grote hoek in NW Frl. Tis al van oorsprong echt een Ziggo gebied,.. En ben al blij dat we nu een extra aanbieder erbij krijgen. Maar kpn loopt nu echt enorm achter. Met her en der een DSL van rond de 200Mbit,... (wat ook pas afgerond is naar VDSL omstreeks 2017) Maar die koperkabel is gewoon instabiel, en wil niet beter bij mij thuis. Tevens wordt morgenochtend ook de straatkast hier eindelijk geupgrade naar Gigabit. Dus is kpn eigenlijk nog de enige die mee moet. (tip, heb me al een jaar of 5 ingeschreven, voor de kpn netwerk infomail als ze komen vezelen, maar ze moeten wat sneller op die verzendknop drukken) 

Maar ik hou een plekje vrij in de MK, kpn is welkom met een stukje vezel 😁


@Ward_ 10 jarenplan is dan misschien iets wat ruim inderdaad,.. dan weet je misschien ook wel dat Reggefiber hier bij ons in 2013 wilde gaan vezelen, (en we zijn bijna bij 2023) maar niet veel later werden ze bij Kpn ingelijft en die trok toen de stekker er helaas uit. Nu weet ik natuurlijk niet hoe kpn er nu naar kijkt. Maar als kpn niets gaat doen, dan verliezen ze een hele grote hoek in NW Frl. Tis al van oorsprong echt een Ziggo gebied,.. En ben al blij dat we nu een extra aanbieder erbij krijgen. Maar kpn loopt nu echt enorm achter. Met her en der een DSL van rond de 200Mbit,... (wat ook pas afgerond is naar VDSL omstreeks 2017) Maar die koperkabel is gewoon instabiel, en wil niet beter bij mij thuis. Tevens wordt morgenochtend ook de straatkast hier eindelijk geupgrade naar Gigabit. Dus is kpn eigenlijk nog de enige die mee moet. (tip, heb me al een jaar of 5 ingeschreven, voor de kpn netwerk infomail als ze komen vezelen, maar ze moeten wat sneller op die verzendknop drukken) 

Maar ik hou een plekje vrij in de MK, kpn is welkom met een stukje vezel 😁

NW Friesland zal eerder door Glaspoort aangelegd worden maar dat maakt voor jou niks uit. Zelfde mogelijkheden als KPN. En Glaspoort doet al meer dingen in Friesland. Check hun website maar. 

 

En ja, ik moest even terug zoeken maar nu weet ik weer waar je op doelt en welke woonplaats het is.


Thanks, interessant! Ook een berg aan providers indd. Meende een poos geleden indd een nieuwsbericht te hebben gelezen dat de omringende kernen inderdaad gevezeld zouden worden door kpn, maar kon er al een poos niets van vinden via kpn. Is dus glaspoort geworden, al is z'n beetje alles nog in onderzoek lees ik. Maar herkenbaar met het nieuwsbericht van destijds. regio Lwd en Waadhoeke/St Anna, valt mijn plaats niet tussen, denk ook niet dat glaspoort hier komt aankloppen dan. Zul je net zien over 4 jaar dat dit stuk net die 20% is haha 😋 Ach we blijven positief 💪🏻