Skip to main content

Kan KPN provider zien of mijn.glasvezel aansluiting geactiveerd is? Gisteren gebeld met aannemer netwerk behheerder, en dat zou geregeld worden. Volgende stap is monteur afspraak om installatie te doen. Maar ik kan toch niet zelf zien of ik nu een geactiveerde glavezel aansluiting heb?

KPN kan inderdaad zien of de glasvezel klaar is voor gebruik aangezien NetwerkNL dit in een systeem verwerkt waar KPN en andere providers in kunnen kijken. Zelf kun je dat enkel bekijken door op deze site je postcode en huisnummer in te vullen. Als er bij ‘ftth’ beschikbaar staat dan is het klaar voor gebruik en dan moet een monteur van KPN enkel nog een kastje plaatsen die het lichtsignaal van de glasvezel omzet in een elektrisch signaal wat het modem in gaat.


Dankje voor je antwoord. Ik heb t gecheckt en de ftth is beschikbaar. Kortgekookt: nu kan dus de monteur die mijn tv/internernet overstapservice zou regelen langskomen?

Afgelopen week kon hij het namelijk niet, vanwege een ongeactiveerde aansluiting.


In principe zou het moeten kunnen ja. Nou zijn er nog wat andere zaken die ook in orde moeten zijn waar ik geen zicht op heb, zo moet het achterliggende netwerk ook klaar zijn voor gebruik.

 

Het beste is om even te bellen met 0800 0402 en daar te vragen over de migratie naar glasvezel (of indien je van een andere provider afkomt, de overstap naar KPN). Als zij zien dat het mogelijk is dan zou er volgens mij direct een monteursafspraak gemaakt kunnen worden om de overstap op glasvezel te laten uitvoeren.


Dank je wel. Word vervolgd...


Hi @Gieltje500! Is er al een vervolg te melden? Kan ik eventueel nog iets voor je betekenen? Hoor het graag!


Hoi Shyrin,

Alles is maandag geregeld. Helemaal blij.Alles moest die dag zelf nog gedaan worden. Aktivatie/signaal was er nog steeds niet, wat telefonisch wél was verteld!? Monteur was top.

Telefonisch was ik geen stap verder gekomen.  Dus onderlinge communicatie KPN provider en KPN netwerkbeheerder is niet goed. Als consument sta je met de rug tegen de muur, telefonisch. En dat is de enige manier van communicatie, helaas. 

Maar voor nu....ik ben.blij!


Top! Ik ben er op mijn beurt weer blij mee dat het geregeld is. Bedankt voor je terugkoppeling en je feedback! Goed dat je dit aangeeft: het is bekend en we doen zeker ons best om dit te verbeteren, ik neem daarom ook je topic intern mee!

Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :raising_hand_tone4: