Skip to main content

Vandaag zou mijn glasvezelaansluiting actief moeten zijn. Op 18-12 december aangevraagd. Er was al een glasvezelaansluitpunt aanwezig in de nieuw opgeleverde woning, dus dsat zou geen probleem moeten zijn. 2 dagen later krijg ik een mail dat extra onderzoek nodig zou zijn. Een week later de mijnkpn-app gedownload en daar stond inmiddels netjes dat het abonnement (TV en internet thuis) inderdaad 9-1 zou gaan starten, dus alles leek in orde te zijn. 

Tot en met vrijdag 6-1 nog geen apparatuur ontvangen, dus vrijdagochtend maar eens gaan bellen. Na een minuut of 15 in de wacht een dame aan de lijn gekregen die het ging uitzoeken. Ik werd in de wacht gezet en na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik maar opgehangen. 2e poging. Na weer een minuut of 15 in de wacht een medewerker aan de lijn. Het was haar niet duidelijk wat er aan de hand was en waarom de apparatuur nog niet was verstuurd. Ze zou een mail sturen naar logistiek om de apparatuur zsm te verzenden.  In de avond nog maar een keer gebeld: alles stond goed, geen idee waarom de apparatuur niet was verstuurd. Maar hij kon nergens zien dat er een melding of mail richting logistiek zou zijn gegaan. Hij kwam met de oplossing: ga naar kpn-winkel en haal daar de apparatuur op. Dus ik zondag naar de kpn winkel. Daar kreeg ik een modem en tv-ontvanger mee. Ik pak zondagavond de dozen uit. TV-ontvanger ziet er goed uit en lijkt compleet te zijn. Maar de doos met de modem blijkt een doos te zijn voor een modem-wissel (dus geen aansluitkabel e.d., maar ook geen glasvezel kastje). Dus ik maandag 9-1 (de dag dat abonnement zou starten) weer bellen en ook hier hoor ik dat alles in orde is en dat het gek is dat ik geen apparatuur had ontvangen. Hij gaat een glasvezelkastje opsturen en kabel, zodat ik alles kan aansluiten (per sms ook de bevestiging hiervan gekregen). Hij hoopt dat alles er woensdag is. Maar hij geeft wel aan dat als ik alles heb ontvangen en heb aangesloten dat alles dan zou moeten werken. In mijnkpn-app staat echter dat ik op 9-1 pas mijn apparatuur kan aansluiten en de knop “Start met aansluiten” is nog grijs en kan ik niet aanklikken. En dat is gek want het zou 9-1 actief moeten zijn.  Ik vraag de medewerker om toch nog even extra te checken dat echt alles goed staat en ik dus straks wel echt internet heb als ik alles heb aangesloten. Hij ging dit nog even checken en verzekerde dat alles goed staat. Het is nu echter 17.29 uur en in de mijnkpn-app staat nog steeds dat ik het niet kan aansluiten.

Mijn vertrouwen is inmiddels gedaald tot het vriespunt. 4 medewerkers gesproken en naar de kpn-winkel geweest. Iedereen zegt dat het goed zou moeten zijn, maar daar lijkt het nog steeds niet op.

Kunnen jullie kijken of alles nu wel of niet in orde is? Ik heb zsm (werkend) internet nodig voor mijn werk.

Groet,

Rob

 

 

Even een update: op 10-1 weer gebeld. Ik kreeg het nummer van kpn netwerk, want daar zo het probleem moeten liggen. KPN netwerk gebeld. Dame gaf aan dat de glasvezelaansluiting helemaal up and running is. Probleem lag volgens haar toch echt bij kpn provider. De provider moet de lijn reserveren/vastleggen en een patch zetten. Duidelijk verhaal, dus maar weer naar kpn gebeld. Oja, ik zie inderdaad dat we dat nog moeten doen 😩. Dat gaan we regelen zegt ze, maar kan nog wel even duren. Hopelijk deze week. Vervolgens zie ik in MijnKPN-app dat de startdatum abonnement is verzet en nu op 16-1 staat. Ondertussen wel bevestiging ontvangen dat apparatuur onderweg is. 


Hi @Robvo! Ik zie een notitie in het systeem dat er een monteur is ingepland voor 16 januari. Wil je na die dag hier ook nog laten weten of alles goed is aangesloten? Dan kunnen we het topic met een gerust hart sluiten. 🙂


Gelukkig werkt inmiddels alles goed. De monteur moest nog wel even naar de kast rijden om daar wat om te zetten (hij was verbaasd dat dat nog niet was gedaan), maar vervolgens heeft hij alles kunnen aansluiten en werkt alles goed.

Eind goed al goed, maar …. ik ben toch echt verbaasd dat een standaard proces (aansluiten van een nieuwe klant) bij een grote partij als kpn met zoveel hobbels gepaard gaat. Gevolg: zeer negatieve klantbeleving, maar voor kpn ook heel veel onnodige tijd/kosten. 


is niet alleen bij kpn hoor, bij ziggo in geval met mijn moeder gaat het soms ook verkeerd een week wachten tot het signaal in de wijkkast is omgezet, gelukkig had ze overstapservice dus oude internet werkte nog 


@Robvo blij dat te horen! Ik sluit het topic voor je. 😊