Skip to main content

Vanaf 24 maart worden wij klant van KPN voor onder andere internet. Wij hebben hiervoor altijd Ziggo gebruikt, maar omdat Ziggo ons probleem niet kan oplossen (ons internet valt precies ieder half uur een paar seconden uit) voelen wij ons genoodzaakt om over te stappen.

 

We wonen in een appartement waar al een glasvezelkabel binnenkomt. Er hangt hier een oude Genexis NT zonder voedingskabel. 
 

Mijn vragen zijn:

 

Is de aansluiting (los van de voeding) compleet? Ik zie namelijk bij andere gebruikers een tweede kastje dat de NT zou moeten verbinden met elkaar. (Zie foto)

 

Is deze NT niet al erg verouderd? Ik kom er niet achter welk type het is, want ik vind ‘m nergens op het internet. Dat wekt de indruk dat deze al een tijdje uit de running is. (Zie foto)

 

Zorgt KPN voor de voedingskabel als blijkt dat deze NT geschikt is?

 

Bedankt alvast!

Hoe komt dat kastje wit? Hij hoort zwart te zijn. Wit word helemaal niet geleverd door KPN. En er hoort nog een adapter te zijn. Voor de voeding. Waar is die?


Hoe komt dat kastje wit? Hij hoort zwart te zijn. Wit word helemaal niet geleverd door KPN. En er hoort nog een adapter te zijn. Voor de voeding. Waar is die?


Ik heb werkelijk geen idee, het zal waarschijnlijk van de vorige bewoner zijn. Misschien is de vorige bewoner geen klant van KPN geweest. Deze heeft waarschijnlijk ook de voedingskabel meegenomen denk ik zo. Heel vervelend in ieder geval! Morgen maar eens met de klantenservice bellen wat we hier aan kunnen doen.


24 maart duurt nog ff. De KPN medewerker zal u waarschijnlijk vertellen dat u ongeveer 3 dagen van te voren de apparatuur zult ontvangen. Waarschijnlijk zit daar dan ook gewoon een nieuw glasvezelkastje bij.


Hi @MarvinP1994, welkom hier. 

Ik zie dat de bestelling goed loopt, dat moet dus goed komen. Een monteur zal sowieso langs moeten komen, ook omdat de voeding ontbreekt. Gelukkig is hier al een afspraak voor gemaakt. Voor nu dus even afwachten. 


Hi @MarvinP1994, welkom hier. 

Ik zie dat de bestelling goed loopt, dat moet dus goed komen. Een monteur zal sowieso langs moeten komen, ook omdat de voeding ontbreekt. Gelukkig is hier al een afspraak voor gemaakt. Voor nu dus even afwachten. 

Hi Alex,

Je telefonische collega heeft een voeding opgestuurd die vandaag is aangekomen. Deze past helaas niet. Het NT kastje dat ik  heb sowieso niet te vinden op het internet. Kan ik er vanuit gaan dat de monteur NT kastjes in zijn werkbus heeft liggen?


Hi @MarvinP1994, welkom hier. 

Ik zie dat de bestelling goed loopt, dat moet dus goed komen. Een monteur zal sowieso langs moeten komen, ook omdat de voeding ontbreekt. Gelukkig is hier al een afspraak voor gemaakt. Voor nu dus even afwachten. 

Hi Alex,

Je telefonische collega heeft een voeding opgestuurd die vandaag is aangekomen. Deze past helaas niet. Het NT kastje dat ik  heb sowieso niet te vinden op het internet. Kan ik er vanuit gaan dat de monteur NT kastjes in zijn werkbus heeft liggen?

Ja, en deze witte gaan we zeker vervangen. Om eerlijk te zijn verbaast het me een beetje, nog nooit deze over een TK_01 gezien. Dus kan me voorstellen dat de klantenservice u de verkeerde adapter verstuurd. 


@Ik_Combineer ik ben deze nt's wel eens tegen gekomen maar echt zelden. Vermoedelijk externe provider die deze gebruikt. kpn heeft deze volgens mij nooit geleverd. 


Hi @MarvinP1994, welkom hier. 

Ik zie dat de bestelling goed loopt, dat moet dus goed komen. Een monteur zal sowieso langs moeten komen, ook omdat de voeding ontbreekt. Gelukkig is hier al een afspraak voor gemaakt. Voor nu dus even afwachten. 

Hi Alex,

Je telefonische collega heeft een voeding opgestuurd die vandaag is aangekomen. Deze past helaas niet. Het NT kastje dat ik  heb sowieso niet te vinden op het internet. Kan ik er vanuit gaan dat de monteur NT kastjes in zijn werkbus heeft liggen?

Yes, zie ook hieronder. 

Hi @MarvinP1994, welkom hier. 

Ik zie dat de bestelling goed loopt, dat moet dus goed komen. Een monteur zal sowieso langs moeten komen, ook omdat de voeding ontbreekt. Gelukkig is hier al een afspraak voor gemaakt. Voor nu dus even afwachten. 

Hi Alex,

Je telefonische collega heeft een voeding opgestuurd die vandaag is aangekomen. Deze past helaas niet. Het NT kastje dat ik  heb sowieso niet te vinden op het internet. Kan ik er vanuit gaan dat de monteur NT kastjes in zijn werkbus heeft liggen?

Ja, en deze witte gaan we zeker vervangen. Om eerlijk te zijn verbaast het me een beetje, nog nooit deze over een TK_01 gezien. Dus kan me voorstellen dat de klantenservice u de verkeerde adapter verstuurd.