Skip to main content

Wij willen binnenkort overstappen naar KPN vanuit Ziggo. We hebben sinds kort glasvezel en hebben tot 2.5 jaar geleden ook al bij KPN internet en wifi gehad. Maar gezien het gigantische prijs verschil gaan we graag terug naar KPN.

Nu hoor ik vaak dat het lastig is tussen Ziggo en KPN over te stappen omdat het andere aansluitingen zijn. Maar gezien we al een keer eerder bij KPN zaten, vraag ik me af of dit in ons geval dus mee zal vallen? Ik twijfel aangezien er nu glasvezel is, en dat was toen nog niet zo.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! 

 

De meningen bij overstappen van Ziggo naar KPN zijn verdeeld, ik heb al jaren geen Ziggo meer in huis en heb enkele keren van provider op glasvezel gewisseld.

Verhalen die je af en toe hoort zijn, overstappen van Ziggo naar KPN alwaar het oude abonnement bij Ziggo niet (goed) is opgezegd met dubbele kosten als gevolg of oplevering van glasvezel waarbij glasvezel niet blijkt te werken en Ziggo is opgezegd waardoor mensen geen enkele dienst meer hebben.

De positieve berichten verneem je natuurlijk vrijwel nooit, in de meeste gevallen gaat het overstappen van Ziggo naar KPN (en daarmee het tijdige stopzetten van Ziggo) gewoon uitstekend.

Wil je toch liever zekerheid? Kan je natuurlijk ook gewoon KPN direct bestellen en Ziggo opzeggen zodra de glasvezelverbinding is opgeleverd en naar behoren functioneert. Natuurlijk brengt het even wat extra kosten met zich mee, maar je hebt wel ‘de’ zekerheid dat je sowieso niet zonder diensten komt te zitten.