Skip to main content

Ik wil overstappen naar Kpn en het leek allemaal goed te gaan totdat ik in de winkel kwam en deze foto liet zien. Daar werd mij verteld dat hier kosten aan zijn verbonden en deze kunnen aardig oplopen. Ik moest hier toch even over nadenken.

Ik heb zonet de 0800 nummer gebeld en die vertelde mij weer dat er hoogstwaarschijnlijk een vergissing is gemaakt.

Installatie is plug en play en lukt dat niet dan komt er alsnog een monteur maar die moet je zelf betalen.

De IS/RA dient altijd GRATIS door een Kpn monteur te worden hersteld. Dat wordt niet uitgevoerd door een installatiemonteur aldus de 0800 dame.

Stel ik ga akkoord dan krijg ik het installatiepakket opgestuurd. Dat krijg ik natuurlijk niet aangesloten.

Dan moet ik een monteur bellen om de IS/RA punt te herstellen. 

Ik vroeg dus of dit niet meteen kon worden geregeld bij de aanvraag. Nee.

Ik vroeg ook of ik het zwart op wit kon krijgen de deze service echt gratis was. Nee.

Tja ik begrijp steeds meer waarom mensen het maar zo laten want stel dit gaat mis dan heb ik 1 week of langer ( gelet de drukte ) geen internet en of tv. 

Of ik heb voor een bepaalde periode dubbele kosten. En ja ik ben op de hoogte van de overstapservice maar ik ben groot liefhebber van de wet van Murphy. 😉

Hallo @peerappel als je overstapt van de ene provider naar de andere provider kun je gebruik maken van de overstapservice, eventueel met nummerbehoud van een vaste lijn. Het abo bij de oude provider stopt da  pas als de nieuwe provider je bevestigd heeft dat de nieuwe lijn actief is.

In jouw geval zou ik bij de bestelling meteen om een installatie-monteur vragen die dan een IS/RA-punt maakt, dat is gratis mits jij dat punt niet zelf gesloopt hebt.

Heb je via www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer al gecontroleerd of er glasvezel is of komt op jouw adres?

Via onderstaande link kun je ook controleren wat er (binnenkort) bij jou leverbaar is:

 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8

 

Succes


Glasvezel komt ooit maar is nog niet bekend. maar ik wil je wel iets leuks laten zien.

 

Ik heb geen telefoon dus nummerbehoud is niet relevant.

Installatiemonteur voor de IS/RA  kan ik pas aanvragen nadat ik mijn installatiepakket in huis heb. Ook ik dacht dat er meteen een IS/RA monteur zou worden geregeld maar dat kan dus niet aldus de 800 dame.

De 800 dame had het over 2 verschillende soorten monteurs. Je hebt technische monteurs en je hebt installatie monteurs die het modem en tv ontvanger aansluiten. De installatie monteurs voeren dit soort werkzaamheden niet uit.

Gesloopt? Waarom zou ik dat doen? 😂 ik wil gewoon plug en play.

Ik ga morgen nog 1 poging wagen in de winkel. Als ik een contract afsluit dan wil ik duidelijkheid op papier en geen vage mondeling beloftes. Noem mij maar koppig of ouderwets maar ik heb geen zin in discussies als ik ergens een handtekening onder heb gezet.

Alvast bedankt voor je uitgebreide reactie.


De KPN monteur vervangt dit ISRA met liefde volledig kosteloos bij een nieuwe aansluiting. Zal hooguit vijf a tien minuten duren. 

Wel is de aansturing van de monteur soms omslachtig, vaak is het zo dat als je deze direct mee wilt bestellen het een betaalde installatiemonteur wordt. Je kan in dat geval beter een pakket aanvragen zonder monteur en een week voor installatie even bellen en melden dat je geen ISRA in huis kan vinden. Vanuit de installatiegarantie vannKPN kan dan alsnog kosteloos een monteur worden aangestuurd. 
 

edit; kpn kent inderdaad installatie monteurs en storingsmonteurs, maar het vervangen/restaureren van een ISRA is iets wat iedereen in zijn eerste week van de opleiding leert. 


Aangezien jij een monteur bent wil ik graag nog een vraag stellen. Hoe noem je dit nu eigenlijk? Ik noem dit een inkomende kabel. Of noemen jullie dit al een ISRA? Ik meende dat een ISRA een inkomende kabel is met een aansluitpunt.

 

En super bedankt voor je vorige antwoord.


Aangezien jij een monteur bent wil ik graag nog een vraag stellen. Hoe noem je dit nu eigenlijk? Ik noem dit een inkomende kabel. Of noemen jullie dit al een ISRA? Ik meende dat een ISRA een inkomende kabel is met een aansluitpunt.

 

En super bedankt voor je vorige antwoord.

Dit heet een ivk - invoerkabel. ISRA staat voor InfraStructuur/RandApparatuur, oftewel; het scheidingspunt van ons netwerk en de apparatuur in huis.


Welke tv tuner krijg je eigenlijk als nieuwe klant, de Arris VIP5202?

 


Welke tv tuner krijg je eigenlijk als nieuwe klant, de Arris VIP5202?

 

Ja dat klopt! 
 

Edit; het is volkomen toeval dat ik constant direct reageer, ben heus niet verslaafd aan dit forum ofzo hoor.. 


Ook als je geen 4K neem? Ben in de winkel geweest en daar vertelde de dame dat ik geen 4K tuner krijg.

De 5202 is een fijn apparaat vandaar de vraag. De oplossing was neem een 4K abo erbij dan weet je zeker dat je een 5202 krijg.

Maar er wordt vrijwel helaas geen 4k uitgezonden. Ik wil de 5202 graag vanwege de gebruiksvriendelijkheid.

ik vroeg ook of het mogelijk was om de bestaande coax kabel voor de slaapkamer te gebruiken en een “verloop” te gebruiken. dat gaat niet werken zei ze? Zie plaatjes.

 

 


Elke nieuwe klant krijgt 100% de 5202, daar durf ik me hand voor in het vuur te steken.

 

En nee, zo’n verloop is leuk op een tekening maar in de praktijk heeft het geen kans van slagen, de monteur kan de kabel vervangen voor een cat5e kabel of heeft een set MOCA adapters bij. Dit is apparatuur waardoor er tot 200mbit over de coax kabel kan worden verzonden.


Als ik alles ga optellen dan wordt de aantrekkelijkheid van de actie steeds minder.😂