Skip to main content

Recent ben ik overgestapt naar KPN. In mijn woning heb ik een ISRA 1 aansluiting (denk ik) en ik zie geen mogelijkheid om de "verdeeldoos" voor de y-kabel hierop aan te sluiten. Bij de slaapkamer zie ik wel een aantal losse kabeltjes zitten. Ik vraag mij af of deze terugleiden naar de ISRA aansluiting en of ik deze kabeltjes kan vastmaken aan de verdeeldoos voor de y-kabel.

Dit gaat een oneindige zoektocht worden. Ik raad je aan de gratis installatiemonteur te nemen. Hier kan je die aanvragen. 

Het advies is hier inderdaad om gebruik te maken van de gratis installatiemonteur die KPN aanbiedt. Deze kun je zelf inplannen of met behulp van de klantenservice kan ook de afspraak worden ingepland. Neem je contact met de klantenservice, dan kan de collega direct samen met jou de afspraak inplannen op het passende tijdstip. 

Die kabel uit de muur in de slaapkamer kan 1 van de 2 kabel aan dat isra wezen, maar het kan ook ingewikkelder in elkaar zitten.

Dat doosje die je gekregen heb, kun je eenvoudig op dat isra1 schroeven. Het bovenste klepje mag je los halen., de bestaande kabel losschroeven, en de nieuwe erop. Dan kun je het in principe aansluiten.

Maar eerlijk gezegd vind ik die doe het zelf pakketjes maar niks. Het word snel zo rommelig.

Ik kies meestal voor ombouwen naar isra2. Standaard ykabel erin en klaar, netjes.

Dus ja, monteur bestellen.

Reageer