Skip to main content

Beste forum leden. Ik heb in een nieuwe woning een  ISRA   2   aansluiting gevonden

Met 2 aansluitingen onderaan Hier wil ik mijn oude modem op aansluiten maar deze stekker past dus niet   Het is al een vrij oude  modem Hoe kan ik dit  oplossen   En waar dienen deze 2 aansluitingen voor  ??   waar lopen deze naar toe ??   Ik heb ook gezien dat er een klepje aan zit als je dit opent  dan zit daar een draadje aan met een stekkertje   waar is dat dan weer voor ?? graag antwoord daar op ben daar zeer benieuwd naar  pure interesse

e de waele

Hier wat informatie over de aansluiting en het type kabel.

 

https://www.internetvergelijk.nl/blog/isra-punt/

 

Bent u nu klant bij KPN en wat bedoeld u met aansluiting oude modem?


Hallo @edewaele , de DSL-kabel moet er in passen in de linker poort, de rechter poort moet vrij blijven.

Bij sommige snellere verbindingen zijn beide poorten nodig met een speciale kabel naar het modem voor pairbonding.

Klepje is alleen voor de monteur, heb jij niets mee van doen en kun je beter niet aan komen.

Heb jij onderstaand IS/RA2-punt, die liggende?

IS/RA2
 

 


Ja  ik ben klant bij de KPN en ook mijn moeder daar vraag ik dit voor zij is verhuist

Zij heeft  de liggende ISRA2 Maar ik krijg de Dsl kabel er toch niet in maar   ik ga maandag kijken wat ik fout doe Ik weet nu dat hij in de linker poort moet zitten/ passen  als het niet lukt ga ik de service afdeling KPN bellen voor een afspraak   Mijn moeder heeft volgens mij een stok oude modem  Hij komt mij niet meer bekent voor  dus even afwachten op wat meer gegevens  iedereen bedankt voor jullie snelle reactie

e de waele

 

 


U heeft een pakket binnen en wilde deze zelf proberen aan te sluiten. Nu snap ik de situatie iets meer. Ik zou voor een gratis monteur kiezen als dit nog kan. Ik neem aan dat uw moeder met klant is geworden of is verhuisd?

 

Welk modem heeft zij nu?


Zij was al klant bij KPN  en nu dus verhuist   En het probleem is nu dat ik nu niet weet welke modem ze heeft het merk weet ik nu niet  Ik dacht de stekker van het modem in een van deze in te pluggen  op de ISRA2  maar dat is mij niet gelukt  Ik ga het ook niet forceren  Ik denk dat we beter maar een monteur laten komen misschien dat  ze dan gelijk een andere modem krijgt ??

e de waele


Een werkend modem wordt niet zomaar vervangen. Gezien haar leeftijd (stimatiserend) zal deze al jaren aangesloten zijn geweest en heb je best kans dat deze zo oud is dat een monteur hem ter plekke omwisselen zal. Ik denk dat je morgen even het beste kan bellen met 0800-0402 of chatten en dan aanmelden met de gegevens van je moeder.


Hoi @edewaele welkom op het forum. 

Mocht u een monteur nodig hebben bij een installatie kan dat. Als uw modem erg oud is zal de monteur deze vervangen.

 

Fijn dat u wel zelf geprobeerd heeft en niet de boel wil forceren.

 

Het is belangrijk dat u uw profiel goed invult, dan kunnen de moderators u sneller helpen.

 


IK ga morgen kijken en denk ik maar gelijk bellen dan

allen heel veel dank voor jullie mee denken

e de wele


Daar zijn wij voor.


Ha @edewaele, dit klinkt inderdaad alsof er het beste een monteur langs kan komen. Je kunt dit telefonisch het gemakkelijkst regelen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, vul dan inderdaad de betreffende gegevens in je profiel aan en laat hier even weten dat mijn hulp gewenst is. 


@Marcia_ ik neem aan vanwege de privacy dat een machtiging nodig is om namens iemand te kunnen optreden. Vandaar dat ik chat aanbeveelt om te voorkomen dat ze aan de telefoon om de moeders stem vragen.


Ik ga er vanuit dat als TS alle verificatievragen kan beantwoorden dat deze voor moeder een monteur in kan plannen 🙂.


Goede morgen forum leden

Heb de service afdeling gebeld en ze hebben een monteur geregeld voor morgen  voor de middag

snel he zal jullie op de hoogte houden 

e de waele


Helemaal goed! :-)