Skip to main content

Hi allen, 

Ik ben net verhuisd, en heb een nieuw KPN abonnement afgesloten voor internet & tv. Nu blijk ik geen ISRA aansluiting in de muur te hebben, waaruit ik het internet kan trekken. Ik heb wel 3 kabeltjes die uit de muur komen (rood, blauw, grijs) en een wanddoos die daarbij lijkt te passen. 

Ik heb hierover gebeld met de KPN klantenservice, maar de telefonist was hierover erg verbaasd en ik betwijfel of hij mijn vraag precies begreep. 

Zie hier de kabeltjes uit de muur: 

En hier de wanddoos: 

 

Horen de kabeltjes in dit doosje? En kan ik dit zelf doen, of is dit iets waarmee KPN kan helpen? Vanwege de hoge kosten probeer ik uitwijken naar mijnaansluiting.nl nog even te voorkomen. 

 

Dank voor reacties!!

Wat raar dat deze medewerker verbaast deed.
Eigenlijk zouden ze je meteen een monteur moet sturen voor het laten maken van een ISRA.
mijnaansluitingen.nl hoef je pas te bellen als de ISRA kabel niet aanwezig is in je woning.


Sluit de rode en blauwe ader van de kabel eens aan op het doosje. Rood op klem a en blauw op klem b. De ader tussen klem b en klem Eb kan je verwijderen.

 


Dat is geen ISRA zo te zien maar een aftakking vanaf de ISRA, kijk even waar die vandaan komt, kan prima werken maar als er meerdere aftakkingen voor zitten word je lijn instabiel, de beruchte Bridge tap.


Ik heb ondertussen de rode en blauwe kabeltjes aangesloten op a en b, en de modem met de wanddoos aangesloten. Maar ik heb nog geen internet. Enig idee waardoor dit kan komen?


Hi allen, 

 Nu blijk ik geen ISRA aansluiting in de muur te hebben, 

 

In de woonkamer? Wat je toont lijken telefoonaansluitingen die nogal ruw verwijdert zijn. Heb je geen aansluiting in de meterkast? Dan kan jij (of een deskundige) mogelijk aan de hand van de oude kabel een goede kaberl in de buis doen. 


@SG119 Als aanvulling hierop , zo ziet een isra punt er uit  

 


In oudere appartementen zoals in Amsterdam wil het ook nog wel eens afgewerkt zijn op een ronde lasdoos. Deze bevinden zich dan vaak in het trappenhuis vaak ergens bij het plafond.

 

Zie foto (er zit dan nog wel een dichte ronde deksel op en als er niet overheen is geschilderd staat er heel klein ptt op)

 

 


Hallo @SG119, ben je er inmiddels uitgekomen of kan ik je nog helpen? Als je mijn hulp nog nodig, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.


Hi @Denise_, ik heb dit aangepast, fijn als je kunt meekijken. Heb nog geen internet!

 


Ik laat een installatiemonteur langskomen. Deze heb ik ingepland op woensdag 14 juli tussen 8.00 en 10.00 uur. Komt dit niet goed uit? Neem dan even telefonisch contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 0402. We kunnen dan de agenda's naast elkaar leggen voor een geschikter moment.


Fijn, dank voor het inplannen @Denise_