Skip to main content

Dit is mijn aansluiting in mijn nieuwe huis. Morgen wordt de aansluiting actief. Volgens mij mis ik wat en zo ja hoe kom ik eraan om aan te kunnen sluiten. 

Er hoort nog een kapje overheen. Ik zou een monteur laten komen. Want er is denk ik geen andere manier om aan dat kapje te komen.

Zelf aansluiten zou wel kunnen. Maar zodra dat zou lukken krijgt u dus geen monteur meer, want ... het werkt toch? 😄


Wauw dat is een oudje, ja eigenlijk is het beetje kiezen wat je wil. Monteur is het handigste, maar geen idee of dat geld kost, denk het niet maar moet je even uitzoeken en beste gewoon even met KPN bellen 0800-0402

 

Je kan zo te zien wel gewoon de draadjes er goed in krijgen. Maar netjes is het niet en door dat kapje zit het ook vrij gammel denk ik.


@Hbr1964 ik sluit me aan bij bovenstaand advies. In dit geval mooi een monteur naar laten kijken. Via 0800-0402 is dat het snelst geregeld. 

Kom je er via die weg niet uit of wil je toch liever hier geholpen worden vul dan je profiel in. 

Laat je weten of het allemaal gelukt is?


Als ik het plaatje zo nog eens bekijk, dan had de vorige bewoner er gewoon een handig aansluitdoosje naast zitten. En dat is weggehaald. Je ziet precies waar er geen verf zit. Zoiets dus:

Alleen dan een iets meer vierkanter doosje heeft er gezeten. Zoals op deze foto, daar zit die er boven:

Deze laatste foto komt hier van het forum af volgens mij. Hij is denk ik van een forumlid wat hier vaak komt. De eerste foto komt van Wikipedia. 


Oja en dit is ook wel gaaf, na verhuizen heb je recht op een verhuiskado las ik net ergens: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm maar waarschijnlijk weet je dit al

 


@Bram_  @Nick83  @janwilnl  @Hbr1964 

Helemaal niks mis met deze ISRA hooguit dat het afdekkapje wat er boven los op zit mist, gaat de werking niet in de weg zitten.

In de aansluitdoos zit een mooi Doosje met een RJ11 aansluiting, deze met een klein stukje telefoonkabel/lan kabel de 1A en 1B, dus de twee linkse aansluiten in het doosje en je bent klaar, DSL kabel er in en het moet werken.

Tweede optie, DSL kabel 1 stekker afknippen, de twee kabeltjes strippen en op 1A en 1B aansluiten, zitten net als met kroonsteentjes klemschroeven.


Dat klopt @Nick83 , die laatste foto komt uit mijn meterkast. Met dat is/ra punt is niets mis, want daar komt 100/30 Mbps doorheen 😉


@Hbr1964 is het gelukt om via de klantenservice een monteur in te plannen?


Hallo Bram

met de klantenservice ben ik niet veel wijzer geworden (leek wel of ze het niet begreep wat ik miste aan mijn aansluiting?) en een monteur kon pas een week later. 
Ik heb op internet wat verder gezocht en heb de aansluiting zelf opgelost. 
 

Deze maak ik met een opbouwde nog netjes. 
De verbinding is goed en alles werkt, dus (zelf) opgelost. 


@Hbr1964 mijn welgemeende complimenten! Wel wil ik je aanbieden alsnog een monteur te sturen onder installatiegarantie. In ieder geval om het ISRA netjes af te monteren. 

Als je dat wilt laat het dan hier weten of bel alsnog met 0800-0402 om de afspraak te maken. Ook kan onze monteur de wifi check voor je doen. Verdere voorwaarden vindt je op de informatiepagina over KPN installatiemonteurs


Hallo Bram

met de klantenservice ben ik niet veel wijzer geworden (leek wel of ze het niet begreep wat ik miste aan mijn aansluiting?) en een monteur kon pas een week later. 
Ik heb op internet wat verder gezocht en heb de aansluiting zelf opgelost. 
 

Deze maak ik met een opbouwde nog netjes. 
De verbinding is goed en alles werkt, dus (zelf) opgelost. 

Ik zie nu dat het kapje er ook gewoon is. Ik dacht dat da weg was.


Eigenlijk heb je zoiets nodig (let op moet wel een zelf kabel dan erin aansluiten en dan naar dat isra punt 

 

 rood moet links en normaal moet je de twee linkse aansluitingen hebben de tweede is groen ipv blauw

 

Bijvoorbeeld:

https://www.kabeldirect.nl/nedis-modulaire-rj11-wandcontactdoos.html?gclid=CjwKCAjwzeqVBhAoEiwAOrEmzcpX3E84Za4mKACvMD61jYlXTRBXF65HgN2bDuFK_PSca4yuaCVmXBoCIQkQAvD_BwE

 

zie ook google, let op sommige moeten met een punch tool dus die heb je waarschijnlijk niet.

https://www.google.com/search?q=rj11+aansluitdoos&rlz=1C1ONGR_nlNL997NL997&oq=rj11+aansluitdoos&aqs=chrome..69i57j0i22i30j69i60.4735j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

MAAR ik denk dat als je de gratis KPN monteur laat komen hij dit al bij heeft etc


Er is nog een “shortcut” (letterlijk 😉). Knip de draad (die naar de telefoonstekker gaat) door en strip de twee aders (meestal rood/blauw). Sluit deze dan rechtstreeks aan op punt 1A en 1B van de ISRA.


Er is nog een “shortcut” (letterlijk 😉). Knip de draad (die naar de telefoonstekker gaat) door en strip de twee aders (meestal rood/blauw). Sluit deze dan rechtstreeks aan op punt 1A en 1B van de ISRA.

Ja, maar zoals ik uit het topic lees heeft hij al een tijdelijke werkende oplossing. Nu nog netjes