Skip to main content

Hoi goeiemorgen,

Onlangs hebben mijn vriendin en ik een appartementje gekocht in R'dam. Heel erg blij mee, alleen nu we alle zaken aan het regelen zijn dat de verhuizing straks soepel verloopt, kunnen we het ISRA kastje nergens vinden. We wonen op de eerste etage in een pand met 4 woonlagen. De bovenburen hebben ons laten zien dat er een kabel van beneden  (hoofdaansluiting) naar ons appartement loopt alleen is het ISRA kastje schijnbaar verdwenen. We hebben enkel dat witte kastje nodig om alles weer netjes aan te sluiten. Hoe komen we aan zo'n nieuw kastje?? Met vriendelijke groet

Hallo @Desmond010 

Een ontbrekend IS/RA punt kan worden aangesloten door een KPN monteur.

Heb je wel de KPN kabel teruggevonden? Vaak wordt deze kabel achter het stucwerk verborgen als de bewoner bij een kabelprovider (zoals Ziggo) aangesloten is. Misschien kan je bij de buren kijken waar de KPN kabel mogelijk zit.


Ja de kabel heb ik terug gevonden, precies bij m'n meterkast. Dus echt alleen dat kastje nodig. Vermoedelijk hadden de vorige bewoners ook zo'n kastje nodig en hebben ze deze van de muur getrokken..


Ik zou kijken via KPN.com wat u af wilt nemen. Daarna bellen met 0800-0402 en nogmaals vragen wat de monteur voor u kan doen en welke kosten hier aan verbonden zijn. Mogelijk is het gratis.

Misschien handig om hier een foto te uploaden zodat klanten met enige kennis alvast iets kunnen zeggen over de situatie.


Als de kabel verder in orde is met voldoende lengte, dan kan de KPN monteur zonder veel moeite een nieuw aansluitkastje monteren. Geef tijdens het bestelproces aan, dat je gebruik wil maken van de installatiemonteur. Dit is meestal gratis.