Skip to main content

We hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Nu is het een oud huis met een oude lasdop als ISRA aansluiting. Het snoer naar de lasdop is direct onder de lasdop afgeknipt. Ik denk dat er een monteur langs moet komen maar in deze tijden van corona is dit lastig. 

 

Wat kan ik doen?

Beste @MarteKoster 

Dat is niet zo mooi, zou je een foto hier kunnen plaatsen van die ISRA-punt? Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. 
Dan kunnen de KPN medewerkers het voor jou nakijken in het systeem, en kunnen ze het in werking zetten. 


Bij een nieuwe aansluiting komt de monteur wel als het echt nodig is. In dit geval lijkt me dat wel nodig.


De kosten voor herstel van een IS/RA-punt zijn doorgaans voor de eigenaar/bewoner van de woning. Wellicht dat je die als verborgen gebrek kunt verhalen op de vorige eigenaar, maar daarvoor moet je ook naar de (kleine) lettertjes van je koopovereenkomst kijken.


Beste @MarteKoster, welkom! Het klopt helemaal wat hier gezegd wordt. Hiervoor kan er gewoon een monteur aangestuurd worden, mits iedereen in het huishouden gezond is. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten?


Er is inmiddels een monteur langs geweest en het is geregeld. Bedankt voor de reacties!


Wat fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.