Skip to main content
Beste KPN,



Ik woon in een oud herenhuis en kan nergens de hoofdaansluiting/ISRA punt vinden. Kunnen jullie mij een privébericht sturen waar ik mijn adres kan geven en jullie mogelijk kunnen zien waar deze zich bevindt?



Alvast bedankt!



Groet, Boy
Hi Boy, welkom op het forum. Het is voldoende als je profiel aanvult met je gegevens, dit is overigens niet openbaar. Op basis van je postcode en huisnummer kan ik in ieder geval kijken of ik iets kan vinden over de precieze locatie. Heb je al iets bij ons besteld? Dan gaan een monteur je aansluitpunt achterhalen. Ik hoor graag van je.
Bedankt voor je reactie!

ik heb mijn gegevens aangevuld.

Ik zit momenteel bij Ziggo en ben me aan het oriënteren om bij jullie (of Telfort) over te stappen.



Groet, Boy
Duidelijk. Het goede nieuws is dat er in ieder geval een aansluiting ligt op toevoeging B, maximum haalbaar is 200 Mbps. Via Telfort 100.Ik zie in het systeem dat dit in de meterkast binnenkomt, echter komt het wel vaker voor bij oudere huizen dat dit niet overeenkomt. Naast de meterkast kun je deze plekken nog even nakijken: kruipruimte, woonkamer, gang of het punt in huis het dichtst bij de straat, bijvoorbeeld onder de vensterbank. Als dit ook geen succes is zal er een monteur moeten langskomen om dit te achterhalen. Kan ook zijn dat oude bewoners deze hebben weggewerkt achter de muur o.i.d. Hopelijk weet je zo voldoende.


Meterkast, woonkamer en gang heb ik gekeken maar niks gevonden.



Om een beeld van onze woning te geven: Oud herenhuis. We hebben een gedeeld traphuis (boven aan de trap links onze voordeur, rechts van de buurvrouw). 1e verdieping keuken, 2e verdieping woonkamer, 3e verdieping slaapkamers.



Ik ben bang dat het punt beneden, bij het traphuis zit. Dat betekent dat er een kabel 2 verdiepingen hoog (tot de woonkamer) moet worden getrokken?



*Ik ben zojuist bij de buurvrouw binnen wezen kijken. Zij heeft een ISRA punt in de woonkamer.



Wat bedragen de kosten voor het laten langskomen van een monteur? En het laten (ver)plaatsen van een ISRA punt?



Groet, Boy
Ik zou het in eerste instantie laten doen door je provider. Wanneer je ergens een bestelling plaatst, bijvoorbeeld bij ons, kunnen wij een monteur sturen om dit te achterhalen. Zo goed als altijd is dit gratis, behalve als oude bewoners de aansluiting letterlijk hebben gesloopt. Daar ga ik echter niet vanuit. Buiten een provider om kun je dit regelen via https://www.mijnaansluiting.nl/, je ontvangt dan een offerte.

Dag, ben nieuw hier. Mijn aansluitpunt in de woonkamer lijkt niet op de wanddoos in de instructie en dus kan ik het de grijze stekker van het modem niet inpluggen. Heeft iemand een oplossing? Hieronder een foto. Alvast bedankt! Chris

 

 

 


@chriskeulen ,

Dat is een BTV-01-SET AOP van Ziggo.Heb je bij KPN niks aan.

Je zal op zoek moeten naar een KPN aansluitpunt.

Zoiets:

 


Dank @Verse Muntthee. Vreesde ik al.


@chriskeulen ,

Ben je al klant?Of wil je dat worden?


Al klant, wilde vandaag aan de installatie beginnen, kwam dus niet verder.


@Verse Muntthee. 


@chriskeulen ,

Dan zou de klantenservice bellen om een monteur te laten komen.


@chriskeulen, is het gelukt om een monteur in te plannen?


@chriskeulen, is het gelukt om een monteur in te plannen?

Dat is niet zo lastig @Alex_P , maar ik probeer het eerst zelf op te lossen.


@Alex_P Doet een monteur het in dit geval gratis of kost het €75?


@Alex_P Doet een monteur het in dit geval gratis of kost het €75?

Dit kan je het beste aan de monteur vragen, maar in principe is het als je binnen 14 dagen na ingang van je pakket belt om aan te geven dat de installatie niet is gelukt dat je kosteloos een monteur voor je deur mag verwachten. Dit is bij nieuwe klanten, een verhuizing of een migratie van drager. (Dsl naar pairbonding of glasvezel)

Mochten er wel kosten zijn bespreekt de monteur dat met u, dit kan bijvoorbeeld zijn voor het trekken van draden door muren of boren, aanschaf van een switch, superwifi punten etc. Etc.  

Zie ook deze pagina:

Installeren

Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je een glasvezelaansluiting gebruiken? We controleren dan altijd eerst of je op jouw adres zelf kunt aansluiten.

 

Kan dit niet? Dan sturen we een monteur. Onze monteur helpt met het aansluiten van het modem. De monteur sluit 1 tv-ontvanger, 1 vaste telefoon, 1 pc of tablet en tot 15 meter kabel aan met aandacht op veiligheid en techniek. Zijn er extra wensen, bijvoorbeeld het wegwerken van een kabel of het aansluiten van extra apparatuur of producten (extra kabellengte, superwifi, switch, kabelgoot etc.) dan geven we graag advies met de hierbij behorende kosten. Een extra product aansluiten? Hier moet je extra voor betalen.


@Alex_P @Ik_Combineer @Verse Muntthee. 

15 jaar ongebruikt infrapunt in huis opgespoord. Stof eraf gepoetst, kabels verbonden maar geen internet. Ook niet na 3x15 minuten wachten. Misschien ben ik naïef en had ik het moeten weten, maar het verschil tussen de Ziggo-(coax) en KPN-(infra)-lijn wordt me nu pas duidelijk. Jammer dat me daar niemand voor heeft gewaarschuwd. Ga een monteur inplannen. Dat zal wèl lukken 👊🏼


@Alex_P @Ik_Combineer @Verse Muntthee. 

15 jaar ongebruikt infrapunt in huis opgespoord. Stof eraf gepoetst, kabels verbonden maar geen internet. Ook niet na 3x15 minuten wachten. Misschien ben ik naïef en had ik het moeten weten, maar het verschil tussen de Ziggo-(coax) en KPN-(infra)-lijn wordt me nu pas duidelijk. Jammer dat me daar niemand voor heeft gewaarschuwd. Ga een monteur inplannen. Dat zal wèl lukken 👊🏼

Een monteur moet dit wel werkend krijgen, of er moet buiten ergens een breuk zijn. Maar daar ga ik voor nu niet vanuit. Laat het even weten hoe het afloopt. 


Monteur is gisteren geweest, binnen 15’ was er WiFi. Signaal moest nog geactiveerd worden.


Monteur is gisteren geweest, binnen 15’ was er WiFi. Signaal moest nog geactiveerd worden.

Fijn! Werkt alles nu zoals het hoort?


Jazeker.