Skip to main content

Voor een beter internet hebben we een advies gekregen een ander abonnement af te sluiten. Daarvoor moet de experiabox V9 vervangen worden voor de V10 .Tijdens de installatie bleek dat de kpn kabel zonder Isra kastje binnenkomt . De dsl kabel naar mijn router is met twee draadjes er aan gesoldeerd. We hebben de vorige box laten installeren door een monteur. Die heeft dat destijds gedaan. Nu moeten we de dsl kabel in het isra punt steken, maar deze is er dus niet. (Die gesoldeerde kabel is wellicht altijd al het probleem van mijn vertraagde internet. )Na bellen met KPN zeggen ze dat ze niets voor mij kunnen betekenen. Ik lees echter in dit forum dat er wel degelijk hulp geboden wordt door KPN. Wat nu??

 

Dit is gewoon in elkaar gedraaid. Heeft niets met solderen te maken. De persoon die dit gedaan heeft mag zich geen monteur noemen 😄

Maar je kunt de v10 gewoon op dezelfde wijze aansluiten als de v9.


Maar mag dit zo blijven? Lijkt me niet goed! Zou toch graag een isra aansluiting willen i.p.v alleen maar een binnenkomende kabel .

 


Dit ziet er niet uit als een kabel van KPN. Wat zit er onder die vloer? Een kelder? Kruipruimte? Onderburen? Of niks?


Er zit niks onder de vloer. Kabel gaat zo direct naar buiten....


Dit is al het tweede bericht vandaag in dit forum over de servicedesk van KPN die tegenstrijdigheden hebben verteld. 

Lees dit op de KPN website. In mijn ervaring is KPN meestal niet duurder dan anderen als zij dit uitvoeren. 

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm


Er zit niks onder de vloer. Kabel gaat zo direct naar buiten....

Er zal nog ergens een overgang zitten naar een kabel die de grond in gaat.

De las op de foto is een beetje niet zo netjes maar qua werking zal het net zo goed werken als een mooi doosje, de elektronen hebben geen boodschap aan esthetica :-)

Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken, wel zou ik zorgen dat het iets beter beschermt wordt tegen lostrekken en sluiting, met een ty-wrap de kabels tegen elkaar binden en plakband om de blanke verbinding.

Of iemand regelen die een doosje monteert . . . .

Voor een beter internet hebben we een advies gekregen een ander abonnement af te sluiten. Daarvoor moet de experiabox V9 vervangen worden voor de V10 .

Zou dat om pairbonding gaan ?

2x2 draden ipv de huidige 1x2

Heb je hier al gekeken wat er mogelijk is :

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

We hebben de vorige box laten installeren door een monteur.

Dat is dan idd wel merkwaardig . . .


Er zit niks onder de vloer. Kabel gaat zo direct naar buiten....

Er zal nog ergens een overgang zitten naar een kabel die de grond in gaat.

Inderdaad. De kabel op de foto is een binnenkabel. Deze gaat zo niet rechtstreeks naar buiten, want die kabel is ongeschikt voor buiten. Die kabel moet nog ergens aan een andere kabel gekoppeld zitten, een kabel die wel geschikt is voor buiten. En op dat plek, bij die koppeling, daar hoort ook het ISRA punt te zitten.

Een KPN monteur gaat aan deze binnenkabel geen officieel ISRA punt monteren. Hij kan wel zo'n doosje monteren:

 


 

Voor een beter internet hebben we een advies gekregen een ander abonnement af te sluiten. Daarvoor moet de experiabox V9 vervangen worden voor de V10 .

Zou dat om pairbonding gaan?

Normaal gesproken krijg je helemaal geen ander modem bij een ander abonnement. Maar voor pairbounding zou het inderdaad wel nodig zijn. KPN sluit momenteel echter geen pairbounding aan ivm corona volgens mij...


Als ik op je link klik zie ik dat er op mijn adres een rood kruis staat bij buitengebied sneller internet . Toch heeft KPN mij dit geadviseerd nadat zij het hebben gemeten. Vandaar dat we een nieuwe experiabox met extra 4G modem moeten installeren. Omdat dit geen nieuwe aansluiting betreft krijgen we ook geen gratis hulp van een monteur. Blijft een discussiepunt .Heeft de  vorige monteur de aansluiting zo mishandeld of heeft hij destijds het werkend gemaakt met de middelen die er waren. Toen wij dit huis kochten is er gezorgd (via kpn) voor de aanleg. Wij hebben geen enkele kennis op dit gebied en gingen er maar van uit dat het goed was. Ook lees ik steeds dat de aansluiting eigendom is van KPN en dat je daar zelf niets mee mag doen. (zouden we ook niet kunnen) Duurzaam zijn die aan elkaar geknutselde draadje niet.  Ik hoop dat er ook een kpn moderator dit leest en mee denkt. Voorlopig zit ik hier (na zo veel jaar klant bij KPN )met een niet werkende V10 en een slechte kabel.


Hoi @Franskildijk, goed dat je contact met ons opneemt via het forum! Ik begrijp dat wij jou Sneller Internet Buitengebied (SIB) hebben aangeboden en dat je daarom een V10 en 4G modem ontvangen hebt, maar dat het nu niet lukt om de V10 aan te sluiten. Ik denk dat het verstandig is dat er een monteur met je meekijkt naar het ISRA punt en de kabel die er nu ligt: dus ik stel voor om een monteursafspraak in te plannen. Wil jij je profiel aanvullen met:

  • Klantnummer
  • Geboortedatum van de contractant
  • Mobiele nummer
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is
    Je mag deze vermelden in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’
  • Voorkeur dag(en) en dagdeel (ochtend of middag)

Geef je hier een seintje als het profiel aangevuld is? Dan probeer ik op korte termijn een monteur voor jou in te plannen.

 Ook lees ik steeds dat de aansluiting eigendom is van KPN en dat je daar zelf niets mee mag doen. (zouden we ook niet kunnen) Duurzaam zijn die aan elkaar geknutselde draadje niet.  

Het ISRA is inderdaad van ons. Daarom zitten er in de meeste gevallen geen kosten aan het herstel verbonden. Dat geldt ook voor het plaatsen van een wandcontactdoos/ aansluiting. De monteur kan hier ter plaatse meer duidelijkheid over geven.
 

 

Voor een beter internet hebben we een advies gekregen een ander abonnement af te sluiten. Daarvoor moet de experiabox V9 vervangen worden voor de V10 .

Zou dat om pairbonding gaan?

Normaal gesproken krijg je helemaal geen ander modem bij een ander abonnement. Maar voor pairbounding zou het inderdaad wel nodig zijn. KPN sluit momenteel echter geen pairbounding aan ivm corona volgens mij...

 

Nee, doen wij op dit moment inderdaad nog steeds niet @Nick83 :frowning2:.
Er stond al een postcode ingevuld in het profiel en de te behalen snelheid is tot 12Mbit/s. We kunnen deze snelheid wel verhogen door de toevoeging van SIB. V9 icm SIB werkt niet, vandaar dat er een V10 opgestuurd is. Ik snap de verwarring doordat Fourstack aangeeft dat SIB4G niet beschikbaar is, maar dat is het gelukkig wel! :relaxed:


Shyrin_

Bedankt voor je reactie.profiel is aangevuld. 


Super! Ik heb een afspraak ingepland voor komende vrijdag, 19-02, tussen 8 en 10 uur. Bevestiging is ook per SMS en mail verzonden. Omdat je meerdere diensten bij ons hebt en nu een verstoring hebt, bieden wij per mobiel nummer 100GB aan. Je kunt deze gebruiken door bijvoorbeeld je mobiel als hotspot in te stellen of om er KPN iTV mee te kijken

Geef je ons een update als de monteur langs geweest is?


  • Nick83   inderdaad. De monteur heeft er zo”ń kastje aan gemaakt. Hij heeft echter ook ontdekt waarom de wifi zo ontzettend slecht was. Zat in de centrale kast verderop in de straat.  Heeft ie gefixt. Heel de straat blij. Super monteur!


Heel mooi, fijn dat je het meldt hier, maar,

. . .waarom de wifi zo ontzettend slecht was. Zat in de centrale kast verderop in de straat.  Heeft ie gefixt. Heel de straat blij.

Hier mist een stukje van het verhaal, wifi komt niet uit een straatkast, dat doet je “modem”, zou er pairbonding aangesloten zijn ? En dan voor de rest vd straat ook gelijk maar gedaan ? Lijkt me niet, maar wat dan . . ?