Skip to main content

Goede middag allen, 

Ik zit midden in een verhuizing, ik heb een nieuwe internet abonnementen aangesloten bij KPN. In mijn meter kast telefoon kabel kapot getrokken, en ısra punt helemaal blot gesteld door vorige bewoners. Dus ik heb mijn internet niet kunnen aansluiten.

Woning stichting gebeld monteur geregeld (dacht electriciteit kabel was)  Ik heb vandaag vrij genomen van mijn werk om dit te kunnen regelen, maar de monteur die van electriciteit bedrijf komt zegt dat het ısra punt is en KPN verantwoordelijk is en mij niet kunnen helpen natuurlijk en toegewezen naar KPN. KPN gebeld en antwoord gekregen dat ik moet mijn provider moeten bellen (ook KPN). Naar app en naar de site maar daar kan ik niemand persoonlijk bereiken natuurlijk. Enige wat ik daar kan doen een installatie monteur bestellen die mij zou 75 Euro gaat kosten voor iets die ik niet verantwoordelijk ben. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen?

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

doet het internet het wel als je het modem er op aansluit?En zitten er een rood en een blauw draadje in?Die kabel ziet er heel raar uit.

Misschien weet @NHendriks hoe dat zit?


Als ik modem aansluit zegt dat het geen internet is en meer niet:rolling_eyes:

​​​


Hallo @Isra gek 

Het beste kan je KPN klantenservice bellen op 0800-0402 (gratis nummer). Via de website bestel je een servicemonteur en die kost geld. Geef aan dat het IS/RA punt defect is en je het dus niet zelf kan aansluiten. Dan komt een monteur dit gratis repareren.


@RBxx dank u wel voor advies, heb net gebeld ik krijg wel een monteur tegen de kosten en dan weten ze niet of ze kunnen maken. Als niet, moet ik via aansluiting.nl nog verzoek doen om nieuwe. Voor niks is de naam "ısra gek". Had ik maar gewoon installatie monteur gevraagd 


Als ik modem aansluit zegt dat het geen internet is en meer niet:rolling_eyes:

 

Gewoon zeggen dat het aansluiten niet lukt. Dat het kastje kapot is hoeft u eigenlijk heel niet te zeggen. De medewerker stelt wat standaard vragen en meet de lijn door. Constateert dat het echt niet werkt. En dan krijg je gewoon een gratis installatie monteur. Die heeft dit in 10 minuten gemaakt. 


@Nick83 ik heb dit allemaal inderdaad gedaan en gezegd maar tevergeefs, ik was altijd heel tevreden over KPN maar nu heb ik wel mijn twijfels 


Een monteur heeft zelf ook de mogelijkheid om op zijn werkbon aan te geven dat dit gratis is. Dat zal die ook vast wel doen.


doet het internet het wel als je het modem er op aansluit?En zitten er een rood en een blauw draadje in?Die kabel ziet er heel raar uit.

Misschien weet @NHendriks hoe dat zit?

Dat is gewoon een GPLK-kabel, deze hebben papieren mantels van nog voor de tijd dat rood/blauw/oranje/wit gebruikt werd, deze kleuren kwamen pas in 1968. Dit zijn kabels waar je absoluut niet zelf aan moet willen klooien aangezien dit wat anders werkt dan de reguliere kabels met kunststof mantel. GPLK-kabels hebben een isolatie van papier en vet.

 

Een monteur heeft zelf ook de mogelijkheid om op zijn werkbon aan te geven dat dit gratis is. Dat zal die ook vast wel doen.

Met de ‘betaalde installatiemonteur’ werkt dat helaas wat anders. Deze kosten worden namelijk niet op de bon zelf geboekt zoals dat bij een servicemonteur wel het geval is. Ik zou inderdaad bellen en aangeven dat installeren niet lukt. Je kan ook je profiel hier invullen, dan kan een moderator een gratis installatiemonteur inschieten zodat dit allemaal geregeld wordt.

 


ah,oke.

Duidelijk,Dat is ver voor mijn tijd:joy:

Maar het lijkt me dat deze kabels wel een stuk minder goed presteren.Ik zie namelijk geen twisting.


ah,oke.

Duidelijk,Dat is ver voor mijn tijd:joy:

Ja zekers! In 1958 kwam STAP58 en dat is de eerste keer dat er kabels met kunststof mantels gebruikt werden maar enkel daar waar stappennetten uitgerold werden, anders was het gewoon de GPLK. Nou moet ik wel zeggen dat ik GPLK helemaal niks vindt omdat het een vrij lastige kabel is om mee te werken maar ik had er laatst eentje die nog een betere kabelkwaliteit had dan de gemiddelde GPEW uit de jaren 70. Kabel was er nog eentje die bestond uit papier-bedekte aders, een loden mantel, ingeteerd touw en twee lagen ingeteerd staal als pantser. Ben drie kwartier bezig geweest om die kabel te prepareren om een ISRA te kunnen plaatsen 😅


@NHendriks dank u zeer voor uitleg, ik heb ze inderdaad gebeld en gezegd dat installatie niet lukt, ze hebben ook gecontroleerd en gezegd dat het geen verbinding is. Ik heb helaas al een afspraak gemaakt. Als ik mijn profiel hier invul kunnen ze alsnog doen? 


Daar ga ik wel van uit maar ik heb geen weet van hoe de systemen bij de klantenservice werken :(


@Isra gek geen fijne situatie zo. Vooral met die onzekerheid. Ik heb nog niet genoeg informatie om een belofte te kunnen maken maar als je inderdaad je profiel invult dan kan ik vanavond nog voor je kijken wat ik kan doen! 


@Bram_ dank u zeer voor snelle reactie, ik heb mijn profiel ingevuld. 


Er is toch wel goed nieuws tussen al de negativiteit. Ik was aan het bellen met KPN over de monteurs zo snel mogelijk te laten komen, ik heb een nood pakketje aanbod gekregen van klanten service. Applaus voor de medewerkers die ook aan de klant denken:clap_tone1:

Fijne dagen​​​​​


Hi @Isra gek! Ik heb het voor je nagekeken en heb goed nieuws. De monteur die is ingepland is inderdaad geen betaalde servicemonteur. Dit betekent dat er op voorhand geen kosten zijn. Wel kan het in sommige gevallen zijn dat de monteur ter plekke bepaald dat er kosten gerekend moeten worden voor het herstel van de situatie. Met wat ik in dit topic zie verwacht ik echter dat dit hier niet het geval gaat zijn. Maar ik mag dus op dit moment alleen niet die belofte maken. 


@Isra gek ik zie dat de monteur langs is geweest. Zou je kunnen bevestigen dat nu alles werkt zoals het hoort te werken?


@Isra gek ik zie dat de monteur langs is geweest. Zou je kunnen bevestigen dat nu alles werkt zoals het hoort te werken?

Inderdaad, de monteur is langs geweest. Alles werkt nu naar behoren. Ik ben helemaal blij, dank jullie inzet en informatie. 👌😁


Yes! Dat horen we graag! :grin: Ik zal het topic sluiten.