Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Een vraag over ons ISRA punt thuis, zoals te zien op bijgevoegde foto.

Sinds kort valt steeds vaker onze WiFi weg of is gewoonweg de verbinding erg slecht. Nu ben ik eens bij het ISRA aansluitpunt gaan kijken en heb het idee dat deze enigszins uit elkaar aan het vallen is. Zou dit de WiFi uitval kunnen verklaren? Ook doet de TV decoder (TV gids vooral) steeds vreemder en valt de gids vaak weg. Geen rare beelden trouwens als we iets aan het kijken zijn.

 

Heb al meerdere keren de router gereset maar dit schijnt niet veel te helpen. 

Ik weet dat ik destijds tegen de KPN installateur gevraagd had of deze kabel nog wel goed was maar kan zijn reactie niet meer voor de geest halen. Installatie is gewoon gelukt toen en dan praat ik over zo'n twee jaar geleden. 

Iemand tips of ideeën? 

Bedankt voor jullie tijd! 

 

Als tv kijken gewoon goed gaat, dan zal er niets mankeren aan uw israpunt. Welke Experiabox heeft u heeft u? En hoever staat die bij het israpunt vandaan?


Als tv kijken gewoon goed gaat, dan zal er niets mankeren aan uw israpunt. Welke Experiabox heeft u heeft u? En hoever staat die bij het israpunt vandaan?

Begrepen. Blijft vreemd dat de WiFi steeds vaker wegvalt. 

Het betreft een Experiabox v10 (wit) en deze staat hemelsbreed een meter of twee á drie van het punt af. Wel een verdieping hoger want het ISRA punt komt bij ons in de kelder het huis binnen en de Box staat hier zowat boven maar dan in de huiskamer. Moest nog een gat door de vloer boren want dat mogen de monteurs niet (meer). 


Hoi @Ghostrider . Welkom op het forum.

Als je wilt kan ik je lijn doormeten. Als er iets niet deugt met dat is/ra punt komt dat in de meting vaak wel naar boven.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @Ghostrider . Welkom op het forum.

Als je wilt kan ik je lijn doormeten. Als er iets niet deugt met dat is/ra punt komt dat in de meting vaak wel naar boven.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Bedankt, @Erwin_ !

Heb e.e.a. aangevuld, hopelijk is het voldoende. Dank alvast. 


Jij hebt zogenaamde pairbonding. Er komen twee aderparen in jouw woning binnen en ik heb ze beide gemeten. Ze zijn allebei stabiel en snel.

Gemiddeld komt er 150Mbit op jouw experiabox binnen.

De problemen die jij ondervind komen waarschijnlijk ergens anders vandaan. 

Als de draadloze verbinding wegvalt, gebeurt het dan op meerdere apparaten tegelijk? Heb jij de wifi manager al eens doorlopen?

Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten? Je hebt in ieder geval twee moderne tuners. Misschien is een reset van de tuners een oplossing voor je gids probleem: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Mochten de problemen blijven, wil ik dat graag weten. 


Jij hebt zogenaamde pairbonding. Er komen twee aderparen in jouw woning binnen en ik heb ze beide gemeten. Ze zijn allebei stabiel en snel.

Gemiddeld komt er 150Mbit op jouw experiabox binnen.

De problemen die jij ondervind komen waarschijnlijk ergens anders vandaan. 

Als de draadloze verbinding wegvalt, gebeurt het dan op meerdere apparaten tegelijk? Heb jij de wifi manager al eens doorlopen?

Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten? Je hebt in ieder geval twee moderne tuners. Misschien is een reset van de tuners een oplossing voor je gids probleem: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Mochten de problemen blijven, wil ik dat graag weten. 

Allereerst heel erg bedankt voor de meting en de service!

Het wegvallen betreft de mobiele telefoons in ons huishouden (4) en dat gebeurt inderdaad op alle apparaten tegelijk en dan eigenlijk op random tijdstippen. Met de TV is eigenlijk alleen de gids wat laggy, verder geen issues. 

Ik ga de WiFi manager even doorlopen, hopelijk lost dat eea op. 

Eén ontvanger is aangesloten, via HDMI, op de router direct (huiskamer) en één ontvanger, via een Powerline adapter (TP-Link PA4010), op zolder.

Ik zal sowieso allebei de TV ontvangers gaan resetten vanavond en ik kom nog terug met een eventuele uitkomst daarvan. 

Bedankt zover, @Erwin_ ! Top. 


de powerline adapter kan een oorzaak zijn voor wegvallende wifi. 

als je een dag zonder tv kan. probeer dat te testen. alle kabels uit de experiabox en laat de wifi alleen draaien. 


de powerline adapter kan een oorzaak zijn voor wegvallende wifi. 

als je een dag zonder tv kan. probeer dat te testen. alle kabels uit de experiabox en laat de wifi alleen draaien. 

Oeps, foutje gemaakt met beantwoorden. Per ongeluk op deze tip als oplossing gedrukt. 

Heb in ieder geval de WiFi Manager doorlopen, zoals @Erwin_ had aangegeven en wat een verschil al!

Bleek dat de instellingen van de Experiabox niet optimaal waren en de manager heeft dit opgelost! Zal moeten blijken of dit daadwerkelijk DE oplossing is maar het lijkt erop. 

Bedankt voor je tip @Darkie117 

Mocht nou toch blijken dat de WiFi weer wegvalt dan ga ik je tip zeker proberen!

Bedankt iedereen! 

KPN is the best.