Skip to main content

Wij zijn net verhuisd en kunnen we niet duidelijk opmaken waar het isra punt zit. We hebben een dikke groene kabel die aan het eind los ligt en die loopt door naar de garage/schuur.  Kan er iemand helpen? 

Hoi @Nathalie80, welkom hier. 

Wat leuk dat je bent verhuisd, maar dan wil je natuurlijk ook internet. Alleen waar moet je aansluiten. Vaak zit de aansluiting in de meterkast. Als die daar niet zit op een plek in het huis die vaak het dichtst bij de straat ligt. Je moet op zoek naar een van deze aansluitingen. Twijfel je, mag je ook een foto sturen. En wil je voor de zekerheid jouw profiel voorzien van zowel oude als nieuwe adres of klantnummer. Dan kunnen we ook nog meekijken mocht het nodig zijn. 


Dit is wat we hier hebben.. Die dikke groene kabel die er onder zit loopt naar de schuur. We hebben geprobeerd de box erop aan te sluiten maar die doet het niet. 

 


Die groene kabel moet je niet hebben. Die is van Ziggo of een van de collega's. Ergens die die kluwen dunne gekleurde draadjes zit jouw kpn aansluiting. Hier hoort een aansluit isra punt op te zitten. Klusje voor de monteur. For the time being kun je met een kroonsteentje oid een snoertje aansluiten voor de modem. Ik gok de rode en blauwe draad, anders de witte en oranje.


Hmm, als ik dit zie snap ik wel dat je er niet helemaal uit komt @Nathalie80.

Wij leveren inderdaad niet via een groene kabel, die van ons hebben een blauw omhulsel en daar zit doorgaans alléén een rood/blauw aderpaar en een wit/oranje aderpaar in. Nu zie ik die hier wel, maar ik zie ook een flink aantal andere aders dus ik weet niet precies waar we nu naar kijken :wink:

Je hebt het over een schuur, bevind dit zich wel in je woning? Hoe oud is je woning ongeveer? Bij woningen die zijn gebouwd na 1980 is de KPN aansluiting standaard aangelegd in de meterkast. In de jaren 60/70 werden ze vaak ergens midden in de woonkamer geplaatst en bij nog oudere woningen werden ze door de buitenmuur heen geboord ergens aan de straatkant. Helpt dit met de zoektocht?

 


Het zit bij de meterkast..  Het is een oud huis.. Kunnen verder nergens de blauwe kabel zien.. Dat maakt het lastig. Er waren door het hele huis allerlei telefoonaansluitingen., maar niet met blauw... 


Die telefoonaansluitingen, zijn die nog aanwezig? Aangezien je aangeeft dat het een oud huis is, zou degene die het dichtst bij de straat ligt, wel eens het hoofdaansluitpunt kunnen zijn van waaruit alles door is gelust naar de andere aansluitpunten en deze aansluiting in de meterkast. Als die aansluitingen er nog zijn, zou je dan het modem daar eens op aan willen sluiten om te testen of hij dan een signaal binnen krijgt? 

En wat gebeurt er achter dat ronde witte plaatje? Zijn de aders daar alleen op aangesloten vanuit dat vierkante kastje? Of gaan de aders achter dat plaatje de muur in?


Achter dat plaatje zit niks.. En die in de woonkamer zat liep ook richting de kelderkast. Lastig


Ik denk dat de kabel van KPN onder vandaan die grijze doos binnen komt. 2 draadjes daarvan zijn doorverbonden naar dat ronde doosje er boven, waar ook het kapje van af is. Daar sluit je de Experiabox op aan. In het installatiepakket vind je een stekker die je zo in het ronde doosje kan steken.


@Nick83 dat doet het dus niet. Vandaar dat we denken dat de aansluiting ergens anders moet zitten.. 


Ja gevonden.. Bij de achterdeur achter de lambrisering.. Heel logisch ook.. Dank jullie wel voor het mee denken 


Ja gevonden.. Bij de achterdeur achter de lambrisering.. Heel logisch ook.. Dank jullie wel voor het mee denken 

Ah, en nu het modem daar op aan is gesloten gaat alles goed? Inderdaad niet een hele logische locatie, dat zal ook de reden zijn dat vorige bewoners aan het doorlussen zullen zijn geslagen :wink:


Ja alles werkt😊


Top!

Bedankt dat je het nog even hebt laten weten :blush: