Skip to main content

Het ISRA punt is duidelijk uit de jaren ‘50 van de vorige eeuw en extreem gammel…. ik ben al eens via KPN chat verwezen naar KPN netwerken (wel raar, ik heb immers een contract voor Internet en iTV bij KPN….). Maar KPN netwerken geeft aan dat ze daar helemaal niets mee doen totdat er een storing is. En dat als ik heb toch wil laten fixen ik maar een ‘verhuizing’ moet aanvragen en dan voor de kosten van de nieuwe afmontage moet betalen…. de medewerker die ik uiteindelijk van KPN netwerken sprak suggereerde dat ik maar een paar dagen met de losse draadjes moest rammelen en dat er dan wel, vanwege de voortdurende storingen, iemand langs zou komen. Maar dat gaat me echt veel te ver: zelf bewust storingen veroorzaken…..

Ik heb het maar weer even laten liggen, maar toen ik van de week in onze meter/netwerk kast moest zijn stootte ik er weer tegen aan

hoe lossen KPN forum leden dit op ? Is er iemand van KPN op het forum die ons wel verder kan helpen ?

De kortsluiting die je aanwijst ziet er eigenlijk heel mooi uit, eigenlijk had er een lasdop op gemoeten maar die zal ergens in die jaren kwijt zijn geraakt. De breuk/knik is iets minder netjes maar ook nog geen ramp. 
Het is een GLPK kabel, gepanserd lood papier kabel. Dat lood is gebroken maar in principe is de isolatie van papier ook in de knik nog wel netjes, dus als je geen storing hebt en je komt er niet dagelijks kan het allemaal geen kwaad.

 

Als je toch wilt dat het wordt vervangen zou je kunnen overwegen om een servicemonteur in te plannen. Aangezien dit niet zo is opgeleverd en het rubber van de lasdop er nog op zit is er sprake over schade van buitenaf. Als monteur zou ik dus mijn voorrijkosten van €70 rekenen. Als je hiermee akkoord gaat kan je zelf een monteur inplannen via de site van KPN


Hartelijk dank voor de snelle response, Ik_Cobineer.

De ‘schade van buitenaf’ is niet het geval: ik heb de lasdop nog …. echter met lasdop er op maken de draadjes in het binnenwerk domweg kortsluiting naar de metalen plaatjes waar de lasdop over schuift

Nogmaals hartelijk dank, overigens had KPN netwerken het indertijd over EUR 470 ….


Nogmaals hartelijk dank, overigens had KPN netwerken het indertijd over EUR 470 ….

Dat komt omdat KPNNetwerk een onderaannemer stuurt en eventueel een gehele nieuwe invoerkabel maakt wat niet nodig is. U heeft een monteur van KPN de provider nodig. U moet zelf aankloppen om twee redenen: u gaat flink verbouwen en wilt de aansluiting verplaatsen of wanneer je geen klant bent van KPN en toch een ISRA wilt. In beide gevallen begint het contact dan op mijnaansluitingen.nl