Skip to main content

Ik ben nu net overgestapt van Ziggo naar T-mobile only. Nu blijkt het Isra punt niet te werken terwijl T-Mobile kan zien dat deze wel aangesloten/actief is. T-mobile zegt dat ik hiervoor bij KPN moet zijn. Ik ben bang dat ik nu (letterlijk!) van kastje naar de muur gestuurd wordt en nog heel lang zonder werkende internet kom te zitten.
In mijn woonkamer zit een varkenssnuit en in de meterkast zit een vaste kabelaansluiting. Voordat ik met de kniptang aan de gang ga en de verkeerde kabels doorknip?

 Heeft iemand ervaring hier mee en zo ja, bij wie moet ik zijn voor snelle hulp?

Hallo @Su27 

Ik ben bang dat T-mobile jou naar het verkeerde kastje wil sturen. Het is niet aan jou om dit met KPN uit te zoeken. Zelf sleutelen aan de aansluiting al helemaal niet.

T-mobile is jouw aanspreekpunt en die moeten dit met KPN regelen. Ze hebben daarvoor een eigen ingang bij KPN Infra.


Hallo @Su27 , dat T-Mobile het afschuift op KPN, dit forum is van KPN, de provider en kan hier dus niets mee, is erg flauw de reactie van T-Mobile.

Heb je geen gebruik gemaakt van de installatie-garantie of een (gratis) installatiemonteur?

Het is toch echt het pakkie-an van T-Mobile, daar ben jij klant en hoe zij dat intern oplossen is niet jouw probleem, Jouw probleem is dat je (nog) geen internet (meer) hebt en dat moet jouw provider, T-Mobile dus, oplossen.

T-Mobile huurt capaciteit bij KPN Wholesale, maar daar heb jij niets mee van doen.

 


Hallo @Su27 

Ik ben bang dat T-mobile jou naar het verkeerde kastje wil sturen. Het is niet aan jou om dit met KPN uit te zoeken. Zelf sleutelen aan de aansluiting al helemaal niet.

T-mobile is jouw aanspreekpunt en die moeten dit met KPN regelen. Ze hebben een eigen ingang bij KPN infra.

Hi Ruud, super dank je wel voor jouw reactie!!

Ik wilde het vandaag verifiëren bij KPN, maar die zijn vandaag niet bereikbaar voor dit soort vragen (en begrijpelijk hor!). Zoals veel nederlanders moet ik thuis werken, dus even last van een kleine paniek aanval. Ik probeer T-mobile nog een keer te pakken te krijgen!

Hele fijne avond!! 

 


Als het goed is blijft ziggo het doen tot het T-Mobile modem werkt.Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.


Hi @Su27 , heb je gebruik gemaakt van een overstapservice of heb je zelf opgezegd bij Ziggo?

In het eerste geval loopt het abonnement bij Ziggo door totdat T-Mobile doorgeeft dat hun aansluiting actief is geworden. Bij overstapservice kom je dus niet zonder internet te zitten.

Als je Ziggo zelf hebt opgezegd kan er wel een gat vallen.


@RBxx en @martijn197108  ook voor deze antwoorden enorm bedankt! 
Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, dus dan blijft mijn internet wel werken🤞🏻.. dat geeft al weer meer geruststelling! Thanks!! 💐


@JanD 

klopt ik belde dus naar T-mobile voor hulp van een installatie monteur. Daar kreeg ik het antwoord, dat hun het signaal hebben dat het israpunt moet werken en als dat dan niet werkt ik dan eerst bij KPN moet zijn. Ik heb er niet voldoende verstand van (isra en varkensnuit heb ik sinds vandaag geleerd 🧐). Dus vandaar dat ik op dit forum uitkwam. En gelukkig want ik heb al antwoorden ontvangen die mij al weer meer gerustgesteld hebben! 
Dus ook heel erg bedankt voor jouw antwoord en een hele fijne avond! 


@Su27 , T-Mobile is goed in de verantwoording afschuiven, klinkt leuk om een ander met het probleem op te zadelen ipv zelf actief jou probleem op te lossen of jou te helpen met oplossen.

Maar nu ben je hier, misschien kunnen we je helpen, je hebt een DSL aansluiting, heb je het ISRA punt al gevonden?

Bij de twee middelsten, mee geleverde DSL kabel gebruiken en bij de snuit (rechts) ook de stekker, inpluggen en klaar, de andere twee word wat meer werk, daarvoor heb je het aansluit doosje nodig, knip de kabel richting je huis aansluiting op 15/20 cm af, strip rood en blauw en verbind deze in het aansluit doosje met rood en blauw, dan dsl kabeltje er in en zou het moeten werken, bij de lasdop rechts wees voorzichtig, kan nogal fragiel zijn.

Kom je er niet uit, plaats wat foto’s dan kunnen we effe mee kijken.


 


@Doornekamp33 Super attend dat jij mij op deze manier wilt helpen. De varkenssnuit heb ik geprobeerd met de medewerker van T-mobile. Alle lampjes gingen aan behalve de wereldbol. Dat was de reden dat hij telefonisch advies ging vragen en mij de terugkoppeling moest geven dat ik dan bij KPN dit moet melden/ laten oplossen. 
In mijn meterkast heb ik, zie foto.

Nu zijn de instructies bij T-mobile dat ik dan met de kniptang aan de gang moet. Maaaar ik heb ook even bij KPN info opgezocht en daar wordt gezegd dat je niet zelf aan hun aansluiting moet gaan werken. Omdat ik een super leek ben neem ik dat laatste KPN advies van harte ☺️. Ik ga morgen gewoon weer bellen voor hulp. Gelukkig heb ik in eerdere reacties al begrepen dat ik niet zomaar zonder internet kom te zitten en dat ik gewoon kan thuiswerken.

Maar nogmaals wel super dat jij mij op deze manier toch wilde helpen!! Thanks!!💐


De ISRA die jij hebt mag je idd niet zelf aan sleutelen op het kleine kapje aan de bovenkant na en de kabel die naar boven loopt, die mag je wel zelf afknippen of loshalen, onder het kapje zitten een paar schroefjes die kun en mag je ook loshalen als je wilt, de rest mag je niet aankomen van de ISRA, maar dat is ook niet nodig.

Dus gewoon dat kabeltje dat naar boven gaat afknippen en het doosje gebruiken wat er geleverd is door T-Mobile daar aan maken, rood en blauw gebruiken of je knipt aan 1 kant de stekker van de DSL kabel af en maakt het bovenste kleine klepje los, haalt de kabel los en monteerd daar de DSL kabel aan, als er idd een verbinding op staat moet op de Zyxel de wereldbol gaan branden.


Hoi @Su27 !

hier nog een handig filmpje.

Het is gemaakt door Nle maar het werkt hetzelfde.

 


Wel 1 opmerking, maakt wel uit welke kabel waar zit, dus rood op rood en blauw op blauw, bij TM werkt het anders niet.


bedankt voor de toevoeging!Wat raar trouwens..

@Su27 


@JanD, @RBxx , @martijn197108 , @Doornekamp33 even een terugkoppeling. Vannochtend met medewerker KPN gebeld. Heel vriendelijk geholpen en hij bevestigde jullie antwoorden, heel fijn!!

Dus T-mobile weer gebeld en daar gaven ze ook aan dat ik gisteren de verkeerde info heb gekregen. Zij zelf nemen idd via hun weg contact op met KPN en sturen een monteur om mij te helpen! 
Als het probleem niet opgelost kan worden, kan ik nog kosteloos onder het contract uit. En nog belangrijker mijn internet blijft het idd. doen zolang de switch niet rond is 🙌🏻.

Ik wens jullie een hele goede jaarwisseling 🎆

Groet Suus 


Hallo @Su27 ,

Ik ben benieuwd.

Ook een goede jaarwisseling alvast!


@Su27 Goed nieuws dat T-Mobile het toch zelf oppakt, en zo hoort het ook.

Goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2022!


Hi @Su27 en alle anderen, wat een fijn topic is dit om te lezen, iedereen zo behulpzaam :blush:

Helemaal top dat T-Mobile je vandaag nog eens extra gerust heeft weten te stellen, ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen!​​​​​​


Inderdaad goed nieuws @Su27 , Nu hopen dat ze het ook snel oppakken maar gelukkig blijft je oude verbinding nog actief.

En ook een goede jaarwisseling toegewenst.