Skip to main content

Goedemiddag, 

In mijn recent aangekocht woning is het isra punt onvindbaar. Hierdoor kan ik jullie internet / televisie niet installeren. Hoe kan ik dit oplossen?

Hallo @Maarten31 ben je als bestaande klant verhuisd en kun je je meegenomen apparatuur niet installeren of ben je een nieuwe klant en hebt het installatiepakket ontvangen en kun je ook niet installeren.

In het 1e geval kun je om een betaalde monteur vragen, in het 2e geval kun je om een gratis installatie-monteur vragen.

Heb je niet toevallig een glasvezelpunt in de meterkast of in de huiskamer?

Kun je eens een foto van de meterkast en een eventueel punt in de huiskamer plaatsen?

 


Hallo @JanD , Ik ben een nieuwe klant en heb het installatiepakket ontvangen inderdaad. In de woonkamer zit wel een caiway glasvezel aansluiting, hierop kan ik niet aansluiten. Op dit moment heb ik even geen foto van de meterkast helaas.


Hallo @Maarten31 , dan levert KPN helaas geen glasvezel in jouw woning, maar Caiway.

Via KPN kun je dus via een koperlijn verbinding maken en zit hoogstwaarschijnlijk het IS/RA-punt in de meterkast en kan er uitzien zoals onderstaand voorbeeld:

Diverse IS/RA-punten
 

Probeer s.v.p. een foto te plaatsen van jouw meterkast.


Als deze nergens vindbaar is dan zou je eens in de kruipruimte kunnen kijken. Als hier een blauwe kabel  met stalen pantser ligt dan kan een KPN monteur hier wel wat mee. Indien daar ook niets ligt dan zal er hoe dan ook een KPN monteur moeten komen omdat het ISRA onvindbaar is. Mogelijk zijn er nog schetsen aanwezig van waar deze zou moeten zitten. Het zou echter niet de eerste keer zijn dat de oorspronkelijke invoerkabel achter het stucwerk verdwenen is. 

Indien dat laatste het geval zal de monteur een aansturing moeten doen voor ‘ondergronds’. Dan komt VolkerWessels Telecom langs om de kabel op te sporen, in sommige gevallen zal hiervoor in de tuin gegraven moeten worden om de kabel opnieuw naar binnen te brengen. Zij zullen dan ook gelijk een ISRA-punt plaatsen. Zodra VWT klaar is zal KPN contact opnemen om te overleggen of er nog een monteur nodig is voor de installatie of dat dit verder gaat lukken. 

 

Je kan via 0800-0402 een monteursafspraak maken. Deze is altijd gratis als het installeren niet lukt door wat voor reden dan ook.


Ik zit met precies hetzelfde probleem als Maarten31. Ik weet dat er internet (via koperverbinding) in het huis was, want mevrouw had internet in haar computerkamertje, maar ik kan geen verbinding krijgen. Ik kan ook geen isra punt vinden in de meterkast. Slecht 1 wit kastje en een afgeknipte grijze kabel. Dus ik lees aandachtig mee. 


Ik ben erg goed geholpen door KPN. In eerste instantie een KPN storingsmonteur geweest, echter gaf hij al gauw aan dat er geen aansluiting binnen was. Hij heeft Volker Wessels aangestuurd om voor in de tuin de aansluiting te zoeken. Deze is gevonden met hun informatie en vervolgens hebben zij een nieuw punt binnen gemaakt. Internet werkt super!


Ik ben erg goed geholpen door KPN. In eerste instantie een KPN storingsmonteur geweest, echter gaf hij al gauw aan dat er geen aansluiting binnen was. Hij heeft Volker Wessels aangestuurd om voor in de tuin de aansluiting te zoeken. Deze is gevonden met hun informatie en vervolgens hebben zij een nieuw punt binnen gemaakt. Internet werkt super!

En dat is allemaal in 9 dagen gebeurt? Dat is dan bijzonder snel ook 👍


Klopt!