Skip to main content

Ik heb regelmatig problemen met de IT ontvanger. Als ik Netflix wil kijken slaat hij regelmatig vast en moet de ontvanger resetten. Ik moet zowiezo de ontvanger een paar keer per week resetten. Bij overschakelen naar een andere zender valt na enkele minuten het geluid even weg. Met de regelmaat update de Experiabox onder het TV kijken. 

De Wifi op zolder is vaak heel slecht. 

Via de APP heb ik twee keer mijn Experiabox door KPN op afstand laten updaten. De Wifi op zolder is nog steeds slecht, 4 Mbit/s.

Ook heb ik al twee keer een frisse opstart gemaakt op mijn TV ontvanger. resultaat eigenlijk geen verbetering.

 

U kunt mogelijk bedraad twee wifi versterkers krijgen. Doe deze test is.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

De tv ontvanger zou u een keer kunnen resetten. Daarmee bedoel ik het opnieuw inladen van software.

Check de onderstaande stappen.

 

Reset je tv-ontvanger met het tv-menu

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-bewaar-instellingen-stap-6


Dank U maar dat heb ik al twee keer gedaan.


Ik zie dat u het bericht waarmee u de discussie opent heeft aangepast. Super.

Om welk tv ontvanger gaat het?


Hoi @Leon Ligthart . Als ik het goed begrijp is er dus alleen een experiabox in huis die het wifi  signaal verzorgt. Klopt dat?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Ik heb inmiddels een nieuwe TV-ontvanger en twee Wifi versterkers ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt nu naar behoren!


Dank voor de update! Ik ben blij dat het nu goed werkt.Â