Skip to main content

In december 2020 zijn wij verhuisd en hebben ons oude KPN abonnement telefonisch om laten zetten naar ons nieuwe adres. Daarnaast stonden de gegevens op mijn meisjes naam en ben ik in die periode ook getrouwd, om zodoende mijn gegevens aan te laten passen bij KPN. Prima geholpen en met een nieuw voorstel is doorgezet. De abonnementskosten gingen automatisch van onze rekening (zo ook van mijn mobiel) dus wij namen dat dit goed zat.

 

Helaas zijn we er nu pas (ja 2 jaar later, dus het is ook zeker een fout vanuit onze kant) achter gekomen dat er 2 maal een abonnement wordt afgeschreven van onze rekening. Gezien het niet op dezelfde dag wordt afgeschreven hebben wij dit over het hoofd gezien. Het abonnement van het oude adres is ondanks de verhuisservice blijven bestaan. Dit staat dus op mijn meisjes naam en het nieuwe abonnement op mijn aangetrouwde naam. Helaas hebben wij nergens in de app kunnen terugvinden dat er 2 accounts waren en dus 2 abonnementen.

 

Ik heb hier telefonisch contact over gehad met de klantenservice maar ik ben erg geschrokken hoe zij hiermee omgaan. Uiteraard geven wij toe dat dit al 2 jaar lang iets is wat ook wij op hadden moeten merken. Echter zijn dingen als “incapabel”, “onbetrouwbaar” en “uw eigen verantwoordelijkheid” dingen die ik om mijn oren kreeg. Terwijl wij al 2 jaar lang KPN dubbel hebben gespekt. Het enige wat ze voor mij konden doen was per direct het dubbele abonnement opzeggen en geen opzegtermijn betalen. Wij zijn al erg lang klant en als je dan totaal geen begrip kunt tonen en allerlei dingen insinueert en deze oplossing als enige optie biedt vind ik dit erg bizar. Er kon nog een korting vanaf op een nieuw abonnement (die op lange termijn duurder uitvalt), maar wie wilt dat nu aannemen als je zo wordt behandeld?

 

Iemand hier ervaring mee of tips hoe we dit aan kunnen pakken? Een volledige credit verwachten wij niet, maar een beetje een middenweg zou toch wel prettig zijn.

Dag @wilsie dit soort dingen zijn altijd erg vervelend.  Zoals je al zegt ben je zelf verantwoordelijk voor de betalingen en zou het puur uit coulance zijn als kpn je hierin tegemoet komt. Uiteraard moet dat wel op een nette manier gecommuniceerd worden.  Misschien dat een moderater nog iets voor je kan doen maar reken er niet al teveel op. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen reageren.  De wachttijd is een dag of drie.


@wilsie  Ja soms laten medewerkers van KPN voorkomen alsof KPN een keiharde organisatie is, waarmee je absoluut niet in zee moet gaan. Dat is in mijn optiek niet het geval .

Elke een klein beetje klantvriendelijke organisatie spreekt een regeling af.  Alles kwijtschelden zou ook niet terecht zijn. De organisatie KPN probeert klantvriendelijk over te komen. 

Maar u schrijft dit in het Internet forum. Er moet dus sprake zijn van bruikleen apparatuur, Waar is de apparatuur van uw oude adres gebleven? 

De meeste medewerkers bij KPN zijn klantvriendelijk en die zitten ook bij de moderators. Ik neem gewoon aan dat een moderator hierover met u in gesprek gaat. 

Heeft U het forumprofiel al ingevuld, dat maakt dat de moderator eenvoudiger met u kan meekijken. 

(en vul in opmerkingen dan het eventuele voor u zinloze oude adres even in)

https://forum.kpn.com/settings/profile


Er moet dus sprake zijn van bruikleen apparatuur, Waar is de apparatuur van uw oude adres gebleven?

Ik vermoed gewoon mee verhuisd naar het nieuwe adres? Dat is namelijk de gebruikelijke gang van zaken bij een verhuizing, en meenemen van het internet abonnement naar een nieuw adres.

Het zou interessant kunnen zijn bij de huidige bewoners van het oude adres na te vragen wat zij voor internet abonnement hebben? En of dat op hun eigen naam is als zij KPN hebben?

Als zij een “ander” internet abonnement hebben (of mogelijk zelfs nog bij een andere provider),
is het juridisch gezien eigenlijk nog veel makkelijker om alle kosten van de afgelopen twee jaar terug te vorderen. Want dan ligt het voor de hand dat er twee jaar onrechtmatig geld is geïncasseerd.


Wij hadden oude kastjes die niet meer werden gebruikt en hebben dus nieuwe ontvangen van KPN. Toen de monteur e.e.a. kwam instellen hebben wij de oude spullen retour mee gegeven.


(Heb mijn vorige bericht nog verder aangevuld. Kun je daar iets mee?)


Het zou interessant kunnen zijn bij de huidige bewoners van het oude adres na te vragen wat zij voor internet abonnement hebben? En of dat op hun eigen naam is als zij KPN hebben?

Als zij een “ander” internet abonnement hebben (of mogelijk zelfs nog bij een andere provider),
is het juridisch gezien eigenlijk nog veel makkelijker om alle kosten van de afgelopen twee jaar terug te vorderen. Want dan ligt het voor de hand dat er twee jaar onrechtmatig geld is geïncasseerd.

2 KPN thuis abonnementen op hetzelfde adres kan volgens mij niet eens. Het zou kunnen dat de nieuwe bewoners gewoon het abonnement gebruiken. Dat zou kunnen. Maar anders zitten ze misschien bij Ziggo ofzo. Dat gaat over een andere aansluiting natuurlijk. 

Ik snap echt werkelijk waar niet dat je dat niet ziet als er 2 maal per maand +60 euro naar KPN gaat... dat da niet opvalt ofzo... dat er dan geen belletje gaat rinkelen...


Tja, dat is op zichzelf al uiterst slordig / bedenkelijk.
Misschien verdienen ze als twee verdiener meer dan genoeg??   😎


Hi @wilsie, ik begrijp heel goed dat het helemaal niet zo leuk is om te beseffen dat je al 2 jaar betaalt voor iets dat helemaal niet meer gebruikt wordt 😬 Daarom kijk ik graag even met je mee, om te zien of we nog kunnen achterhalen waar dit precies mis is gegaan!

Als ik de systemen in duik, zie ik het volgende terug:

  • Op 20-10-2020 is er een nieuwe bestelling geplaatst op je getrouwde naam, voor een ‘Hussel’  abonnement. Je hebt daarbij gebruik gemaakt van 2 aanbiedingen die alleen gelden voor nieuwe klanten (gratis SuperWifi én gratis activatiekosten). 
  • Op 19-12-2020 heb je een mail van ons ontvangen over het verwijderen van Fox Sports en onderling gratis bellen (de KPN Compleet voordelen) op je ‘Alles in 1 Standaard’ abonnement. Deze mail is gericht aan je meisjesnaam, oftewel horend bij het oude abonnement. Deze mail heb je ontvangen omdat op dat moment je mobiele abonnement gekoppeld werd aan het abonnement op het nieuwe adres, waardoor de KPN Compleet voordelen wegvielen. Je mobiele abonnement staat echter, ook nu nog steeds, geregistreerd op je oude adres. Het factuuradres is wél aangepast naar de nieuwe, zodat er een koppeling gemaakt kon worden tussen je mobiele abonnement en het Hussel abonnement op je nieuwe adres.

Ik zie geen notities is de systemen over een gesprek over een verhuizing, dus ik kan net nagaan wat er destijds gebeurd is. Wel zou de mail van 19-12-2020 een goed seintje kunnen zijn geweest dat je oude abonnement nog actief was, gezien de abonnementsnaam en de aanhef van die mail. Ook kan ik terugzien dat je via MijnKPN zelf een aanpassing hebt gedaan van het factuuradres van je mobiele abonnement (op 19-12-2020 om 15:05:44), je bent op dat moment dus wel actief bezig geweest met je abonnementen en had ín MijnKPN kunnen zien dat je mobiele abonnement nog gekoppeld was aan het Alles in 1 Standaard abonnement op je oude adres.

Dat je, als KPN klant, wellicht niet precies weet hoe je de dingen die je ziet en ontvangt moet interpreteren en dat je niet direct doorhebt dat er iets niet klopt, daar heb ik alle begrip voor. Er is echter géén bevestiging van een verhuizing of opzegging van het oude adres en wél een bevestiging van een nieuwe bestelling op een andere naam op het nieuwe adres. Ook heb je de facturen van beide abonnementen (en nu de notificaties daarover) op hetzelfde mailadres ontvangen elke maand. Er is niet aan ons doorgegeven (of het is niet goed verwerkt) dat het abonnement op het oude adres opgezegd moest worden, waardoor dit altijd door is gelopen. Een abonnement verhuizen en tegelijkertijd op een andere naam zetten is niet mogelijk, dus ik vermoed dat het daar mis is gegaan, aangezien er op je ‘nieuwe’ naam een volledig nieuw abonnement is aangevraagd.

Heel erg jammer dat dit zo is gelopen, maar ik moet me wel aansluiten bij mijn collega dat we hier geen credit voor kunnen bieden. Er is geen ander KPN abonnement actief op het oude adres, dus we zullen al deze tijd nog een signaal hebben geleverd en daar dus ook de kosten voor hebben gemaakt 🙁

Wel wil ik een coulance bieden van €100,- (het maximale bedrag aan coulance dat ik kan toekennen) omdat ik het echt heel zuur voor je vind hoe dit is gegaan. Zou je daar akkoord mee gaan? Hoor het graag!


Hi @wilsie, wij werken eigenlijk niet met privéberichten, waardoor ik jouw reactie daar helemaal heb gemist!

Ik ga de vergoeding voor je in orde maken 🙂


Hi @Maja_  excuses, zoals aangegeven in het bericht ga ik graag op je aanbod in. Dankjewel!


Nog even als extra info: de vergoeding zal je zien op de factuur van jullie huidige adres, niet op de slotfactuur van het abonnement op het oude adres. Die factuur komt eerder, maar het klopt dus als je daar géén vergoeding op ziet staan 😉