Skip to main content

Ik heb vandaag het glasvezel kastje ontvangen,  het rode kabel wat erbij zit is te kort. Ik moet zeker 10 meter overbruggen van de meterkast naar het modem. 

Kan ik en langere kabel krijgen?

Tweede vraag:

Is een monteur verplicht of kan ik het ip ik zelf aansluiten, tot nu toe heb ik het altijd alleen geregelt.

 

wat een onzin een koppelstuk kan prima werken (moet je alleen wel niet dat heel goedkope prul dingen kopen )

ik heb dan wel geen glas maar heb hier gewerkt met ook 10 meterr aan 10 meter internet kabel en haalde constant 1000/50


Hallo @robinjoo1 de verbinding tussen glaskast en modem/router beschouw ik als een ‘kritische’ verbinding die zo min mogelijk obstakels moet hebben @Piggy62 


wat een onzin een koppelstuk kan prima werken (moet je alleen wel niet dat heel goedkope prul dingen kopen )

ik heb dan wel geen glas maar heb hier gewerkt met ook 10 meter aan 10 meter internet kabel en haalde constant 1000/50

Je bedoelt waarschijnlijk 100/50Mbit/s bij een xDSL-verbinding? @robinjoo1 


nee ik heb geen kpn 

ik heb ziggo 

dus 1000 down 50 up het ging mij mee omdat die koppelstuk geen probleem hoef te zijn


Een koppeling kan inderdaad prima werken. Toch ben ik het wel met Jan eens dat een koppeling in de kabel tussen router en glasvezelkastje niet wenselijk is. Ik denk ook dat een KPN monteur dat nooit zo op mag leveren.


Nee en kpn monteur zou dat natuurlijk nooit zo op leveren, maar ik sluit het zelf aan, en als het werkt vind ik het prima, heb al eerder met koppelstukken afstanden overbrugt. Werkt het niet na behoren zien we dat dan wel weer... en strakke kabel onder een vloerkleed door is ook niet optimaal, je moet roeien met de riemen die je hebt