Skip to main content

Wij wonen nu sinds een jaar in onze nieuwe woning en het viel ons op dat er een oranje kabel naast onze buitendeur de grond in gaat. Alleen is deze kabel nu erg kwetsbaar, want hij loopt vanuit de grond zo'n 15 cm omhoog (zie foto) voordat hij de muur ingaat van onze woonkamer. Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Is dit gewoon slecht aangelegd of wat kunnen we eraan doen? 

Ja dit lijkt me ook niet bedoeling. Ik zou contact opnemen met KPNnetwerk en de foto meesturen.


Hmm heb ik gedaan, maar wordt niet verder geholpen. Dit is gebeurt bij een vorige eigenaar van het huis en blijkbaar heeft zij akkoord gegeven op het hele gebeuren. Belachelijk dat het zo gelaten wordt. We moeten het maar uitzoeken blijkbaar.. :-(


ik denk dat je er anders voor moet gaan betalen, dit is ook meer cosmetisch aanzicht die kabel werkt gewoon


Klopt, maar zo beschadigd de kabel toch sneller lijkt me. Ik zou zeggen, beter voorkomen dan genezen. Verder doet alles het (nog) wel goed. Laat het nu maar voor wat het is.


de kabels zijn gemaakt om tegen een stootje te kunnen. 

dus zo snel beschadigt het niet tenzij je kwaadwillende buren heb die het wegknippen :)

zou het gewoon zo laten en miss een plantje of kastje ervoor zetten zodat het niet te zien is. 


Is de glasvezelkabel. Bij mijn moeder is het op dezelfde manier gedaan. Maar wel met een keurig kapje erover.


Klopt, maar zo beschadigd de kabel toch sneller lijkt me. Ik zou zeggen, beter voorkomen dan genezen. Verder doet alles het (nog) wel goed. Laat het nu maar voor wat het is.

Op zich heb je gelijk en dit had ook niet gemogen. Er had een stootvast buisje omheen gemoeten. Maar om dat nu alsnog te doen, dat zou veel werk en veel geld kosten. Kabel in huis losmaken van de aansluiting, terug halen (gaatje in de muur is ook nog dichtgemaakt met speciale pasta) en dan met een buisje eromheen weer alles terug plaatsen. Omdat dat nu niet nodig lijkt (het werkt goed) wordt dat dus niet gedaan.

En inderdaad kan deze kabel veel hebben. Het is een buitenkabel voor in de grond. 


@LizetteSchuur 

Je zou er zoiets overheen kunnen plaatsen, dan is die kabel ook beschermt:

Â