Skip to main content

Wij waren na jaren Ziggo klaar met de verplichting tot een tv pakket dat wij niet gebruiken. 

 

wij stapte over naar budgetallesin1. Zij maken gebruik van de lijn van KPN. Toen ons modem niet online ging kwam er een monteur vanuit budgetallesin1 om de lijn te controleren. Hier bleek dat beide ader paren geen signaal ontvingen door een breuk. We werden gecontacteerd door KPN om een monteur te sturen die het ging oplossen. Een week later komt er een monteur en die geeft het zelfde aan. Omdat zijn vrouw wordt opgenomen met hart problemen moet hij begrijpelijk met spoed vertrekken. Hij zegt dat ze contact met ons opnemen voor een nieuwe afspraak en een nood pakket. Er veld vervolgens een vrouw over dat noodpakket en dat ze verwacht dat het er voor het weekend is. Zaterdag middag gebeld met KPN. Kunnen ons niet helpen want op  ons adres staan uiteraard geen kpn klant gegevens. Budgetallesin1 geeft aan dat ze niks weten van een nood pakket maat dat ze wel kunnen zien dat er een monteur komt op 29 april. Tot die tijd hebben we geen internet. Een vergoeding voor onze mobiele internet kosten buiten onze bundel zit er niet in. Ook kan niemand ons vertellen waar we moeten zijn voor dat noodpakket. Ik lees op internet dat je per email en sms een bericht krijgt waar je dat pakket kunt ophalen. ( Postnl punt?!). Wij hebben alleen telefonisch een mevrouw die bevestigde dat dit pakket aangevraagd is. Ons abonnement alsnog opzeggen gaat niet want de bedenktijd is verlopen of de boel nou werkt of niet. 

Weet iemand hoe we dit noodpakket kunnen aanvragen of er inderdaad ook per sms en e-mail een bevestiging komt van de aanvraag? Hoe lang daar het repareren van die breuk duren. Komen ze dat de 29ste maken of is dat alleen een ' kijk operatie '?

 

 

 

Kpn is de enige provider die een noodpakket geeft in geval van een storing. Echter je bent geen klant van kpn dus is dit bij jou niet van toepassing. De monteur is er waarschijnlijk ten onrechte vanuit gegaan dat je klant bent bij kpn.


Joep, maar dit gold dan ook voor de mevrouw aan de telefoon van de monteursdienst van KPN? 

 


Blijkbaar wel. Budget is een zelfstandige provider en maakt gebruik van de infrastructuur van kpn. De provider kpn kan echt niets voor jou doen helaas. Ze kunnen zelfs geen gegevens van je zien maar dat had je al begrepen. Overigens is dat ook meteen het nadeel van budgetproviders.  De service is gewoon minder.


Ik moet zeggen dat de wachttijd aan de telefoon bijvoorbeeld vele malen korter is dan de grote providers. Ondanks dat ik geen klant ben van kon direct heeft kon toch ook een contract met budget energie en daarin een bepaalde verplichting? 

Anno 2022 is internet toch niet meer weg te denken? Zo worden we dus min of meer terug gedwongen naar Ziggo.... 


Hi Nena, welkom hier. 

Ik zie dat het al goed is uitgelegd. Ik ben bang dat we hier niets voor je kunnen betekenen omdat je niet bij ons klant bent maar bij Budget. Sterker nog, ik kan jouw gegevens niet eens inzien. Alle aansturing voor storingen en reparaties dienen via Budget te gaan, hoe vervelend dat ook is. Ik had je anders graag geholpen. 


Ja en budget zegt dus dat ze geen contact kunnen opnemen met KPN. Ik hoor van kpn ineens niks meer over wanneer een monteur komt nu ze gezien hebben dat we via externe Partner de lijn gebruiken en van ons contract bij budget kunnen we niet meer af gezien ze aangeven dat de bedenk termijn is verstreken.