Skip to main content

Eerst een stukje frustratie over de belabberde telefoon helpdesk. Het zijn vast allemaal aardige mensen maar kennis hebben ze niet. Ik bedoel de vraag: ‘Dus uw Digitenne heeft geen internet?’ of de vraag ‘Maar heeft u uw modem al aangesloten’ nadat ik heb aangegeven dat er een kabelbreuk is, zijn gewoon lachwekkend.  Ik heb te veel gebeld afgelopen 2 weken en voor elk ding moeten ze ‘overleggen’ met collega’s en uiteindelijk kunnen ze niks doen.

Deze keer weer precies hetzelfde. Wij hebben momenteel een kabelbreuk tussen ons huis en de wijkkast. Dit kan gebeuren, gewoon pech. Vrijdag 11 december komt er een KPN monteur die vaststelt dat er een kabelbreuk (of iets van vocht) is en een ander team moet sturen. Die komt afgelopen maandag 13 december langs. Die gaf netjes aan dat er een kraantje nodig was omdat de kabel dieper zat dan gedacht en zou binnen een dag of twee terug komen.

Nu is het zaterdag; we hebben totaal niks vernomen. Kan iemand mij hier ophelderen waarom dit zo lang moet duren?

Hallo @Sjan ,

Vervelend! 
 

De reden zal zijn dat er geen monteur met kraan beschikbaar was in de afgelopen week. 
 

Heb je al op deze website gekeken? 
 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm


Er zijn enorm veel grondwerkers van buitenlandse afkomst in Nederland. Ik kan me voorstellen dat een gedeelte daarvan nu bij hun familie is. Straks in januari zijn ze er weer.


Hoi @Sjan, ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt weten wanneer je weer diensten krijgt. Want ook ik heb meegekeken en ik zie inderdaad dat er een kabelbreuk is, daarvoor is een ondergrondse monteur aangestuurd die komt graven. Alleen wanneer gaat dat gebeuren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu ook niet weet. Ik zie wel dat mijn collega de 14 nog heeft gebeld, maar kreeg je helaas niet te pakken. Mijn collega wilde extra informatie geven. Heeft hij nog een sms achter gelaten met een terugbelnummer? Want hij heeft zo niet laten weten wat hij wilde delen met je. Ik verwacht echter wel dat je morgen of overmorgen weer gebeld gaat worden en hoop dat het snel opgelost is. 


Een "ondergrondse monteur"………..Ik weet wat je bedoelt , maar het klinkt onheilspellend.:joy:


Hoi @Sjan, ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt weten wanneer je weer diensten krijgt. Want ook ik heb meegekeken en ik zie inderdaad dat er een kabelbreuk is, daarvoor is een ondergrondse monteur aangestuurd die komt graven. Alleen wanneer gaat dat gebeuren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu ook niet weet. Ik zie wel dat mijn collega de 14 nog heeft gebeld, maar kreeg je helaas niet te pakken. Mijn collega wilde extra informatie geven. Heeft hij nog een sms achter gelaten met een terugbelnummer? Want hij heeft zo niet laten weten wat hij wilde delen met je. Ik verwacht echter wel dat je morgen of overmorgen weer gebeld gaat worden en hoop dat het snel opgelost is. 

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat ik op de 14e ben gebeld door een nummer wat anders is dan de KPN helpdesk, naar een onlinezoekopdracht bleek dit inderdaad KPN te zijn geweest. Ik heb daarna helaas geen SMS of mail, of andere contactpoging vanuit KPN gehad.

Overigens toen ik afgelopen vrijdag dezelfde vraag stelde aan de KPN helpdesk werd ik doodleuk doorverwezen naar de 'glazvezel’ telefoonlijn die helemaal niks voor mij konden doen aangezien we koper hebben. Hoe kan een mod op het forum precies zien wat er aan de hand is, maar de helpdesk kan dit niet?

Ook leuk; de stoep ligt dus al een hele week over de gehele breedte gewoon open. Iedereen moet via de straat lopen nu. Het is een rustige wijk, dus geen ramp. Maar gewoon niet netjes.

We gaan het maar weer rustig afwachten. Ik snap dat een kabelbreuk niet 1-2-3 is opgelost, maar alles erom heen is gewoon een zooitje.


Ik heb even contact gehad met de technische dienst. Hier moet een kraan komen voor graafwerkzaamheden, wanneer is nu nog niet duidelijk helaas. Een collega van de technische dienst gaat er vandaag mee verder om te kijken wat hier nog gedaan kan worden.