Skip to main content

In juni 2020 heeft de KPN mij na mijn verhuizing aangesloten op het glasvezelfnetwerk.
De monteur heeft een netwerkkabel onder de vloer door moetentrekken naar de tv ontvanger, en hij heeft wifiversterkers in de woning geplaatst. Zonder resultaat. 
Afgelopen vrijdag had mijn TV-ontvanger geen verbinding meer me het modem. Ik heb alle stappen genomen die er op de website staan. Toen de helpdesk gebeld, en met deze persoon nogmaals alle stappen doorgenomen. Weer geen resultaat.
Conclusie er zit een breuk in de kabel die door de monteur onder de vloer is getrokken.
Ik krijg nu een kabel om die even buitenom aan te sluiten om te zien of het allemaal dan werkt, als dat zo is dan is dat een bevestiging van wat er nu wordt vermoed, en dan moet de kabel weer onder vloer door getrokken worden.
Mijn vraag: is dat geen garantiewerk.
Uiteindelijk ligt het er nog geen jaar. Volgens de persoon aan de telefoon zou het geen garantiewerk zijn.
Hartelijke groet,
David van Beveren
 

Hoi @Dahvit ,

Daar kan @NHendriks je vast wel antwoord op geven!Zelf ben ik bang dat het niet onder garantie valt.

Je zou kunnen kijken of je bij het deel boven de vloer een breuk ziet, je zou dan de kabel een stuk kunnen inkorten en eventueel met een koppelstukje en nieuwe ethernetkabel kunnen verlengen.Nieuwe stekker monteren is ook nog de poging waard.


Volgens mij is 2020 langer dan een jaar geleden (tenzij je een typfout hebt gemaakt?).


Op de werkzaamheden van de monteur heb je 14 dagen "garantie" - Als je er niet tevreden over bent kan er kosteloos een nieuwe monteur komen om het te bekijken en eventueel oplossen.

Op het materiaal zit volgens mij gewoon twee jaar garantie, maar die kabel gaat niet zomaar kapot. Dus het zal aan de monteur die langs komt zijn of het garantie is of niet.


Als ik dit zo lees en er moet een monteur komen om die kabel te herstellen, danwel te vervangen dan is dat geen garantiewerk. 2020 is al te lang geleden om ÃŒberhaupt binnen een garantie te vallen. Op de werkzaamheden van de monteur zit zoals hierboven al genoemd sowieso niet meer dan 14 dagen garantie. Dan moet je bijvoorbeeld denken als de monteur een kabel legt en het binnen 14 dagen stopt met werken, dan kan er kosteloos een monteur aangestuurd worden om dit te herstellen, als het na 3 maanden stuk gaat dan kan KPN een nieuwe kabel opsturen maar dan komt er geen kosteloze monteur om alles weer aan te sluiten.


Volgens mij is 2020 langer dan een jaar geleden (tenzij je een typfout hebt gemaakt?).

Ja, dank je. Het was juni 2022.


Als ik dit zo lees en er moet een monteur komen om die kabel te herstellen, danwel te vervangen dan is dat geen garantiewerk. 2020 is al te lang geleden om ÃŒberhaupt binnen een garantie te vallen. Op de werkzaamheden van de monteur zit zoals hierboven al genoemd sowieso niet meer dan 14 dagen garantie. Dan moet je bijvoorbeeld denken als de monteur een kabel legt en het binnen 14 dagen stopt met werken, dan kan er kosteloos een monteur aangestuurd worden om dit te herstellen, als het na 3 maanden stuk gaat dan kan KPN een nieuwe kabel opsturen maar dan komt er geen kosteloze monteur om alles weer aan te sluiten.

Mijn fout. De installatie was juni 2022.


Oké bedankt.voor de reacties. Ik begin te begrijpen waarom dit geen garantiewerk is.

Als de kabel stuk is wordt dit gratis vernieuwd, maar het werk wat nodig is staat dat buiten.

​​​​​​Groet,

David.


En een kabel gaat niet zomaar stuk.
Waarschijnlijk stuk gevreten door muizen of ratten of of...
Dus leg de kabel onder de vloer in een plastic buis.


Meest kwetsbare aan een kabel die zelf is gemaakt zijn de connectoren, meestal een paar minuten werk.


Dat de kabel stuk zou zijn was de conclusie van KPN.
Inmiddels heb ik de TV-ontvanger een nieuwe kabel even los verbonden met het modem. Zelfde foutcode. Oude kabel er weer in. TV ontvanger gaat opstarten en blijft hangen op 70%. Balkje blijft groen.
Beats me. Echt geen idee. Vanavond maar eens verder gaan fröbelen.

 


En een kabel gaat niet zomaar stuk.
Waarschijnlijk stuk gevreten door muizen of ratten of of...
Dus leg de kabel onder de vloer in een plastic buis.

De kabel ligt onder de vloer in en plastic buis.
Nog geen muis of rat gezien.😄


Meest kwetsbare aan een kabel die zelf is gemaakt zijn de connectoren, meestal een paar minuten werk.

Dan is de kabel zelf gemaakt door de monteur bij de installatie.


Dat de kabel stuk zou zijn was de conclusie van KPN.
Inmiddels heb ik de TV-ontvanger een nieuwe kabel even los verbonden met het modem. Zelfde foutcode. Oude kabel er weer in. TV ontvanger gaat opstarten en blijft hangen op 70%. Balkje blijft groen.
Beats me. Echt geen idee. Vanavond maar eens verder gaan fröbelen.

Hi @Dahvit, goed dat je een andere kabel hebt getest. Daarmee krijg je dezelfde foutcode te zien lees ik, dat betekent dat 't vraagstuk dus niet in de betreffende kabel zit die de monteur voor je aangelegd heeft.

Kan je meer vertellen over de situatie bij jou thuis? Welke foutmelding krijg je te zien? Is dat constant of op bepaalde momenten? Welke tv-ontvanger en modem heb je? Als je meerdere tv-ontvangers hebt thuis: zie je daar dezelfde foutmelding of werkt het daar goed? Alle informatie is welkom, zo maak je het ons gemakkelijker om met je mee te denken hier in jouw topic.


Dat de kabel stuk zou zijn was de conclusie van KPN.
Inmiddels heb ik de TV-ontvanger een nieuwe kabel even los verbonden met het modem. Zelfde foutcode. Oude kabel er weer in. TV ontvanger gaat opstarten en blijft hangen op 70%. Balkje blijft groen.
Beats me. Echt geen idee. Vanavond maar eens verder gaan fröbelen.

Hi @Dahvit, goed dat je een andere kabel hebt getest. Daarmee krijg je dezelfde foutcode te zien lees ik, dat betekent dat 't vraagstuk dus niet in de betreffende kabel zit die de monteur voor je aangelegd heeft.

Kan je meer vertellen over de situatie bij jou thuis? Welke foutmelding krijg je te zien? Is dat constant of op bepaalde momenten? Welke tv-ontvanger en modem heb je? Als je meerdere tv-ontvangers hebt thuis: zie je daar dezelfde foutmelding of werkt het daar goed? Alle informatie is welkom, zo maak je het ons gemakkelijker om met je mee te denken hier in jouw topic.

Inmiddels heb ik verder gefröbeld. Op een gegeven moment had ik ineens wel TV met de nieuwe kabel. Toen toch de oude kabel weer geprobeerd. Toen begon de TV ontvanger met een update. Darna had ik met de oude kabel weer TV zonder problemen.
Nu maar hopen dat dit zo blijft.
Alexandra, en alle anderen bedankt voor jullie betrokkenheid.

Ik ga  nu TV kijken.😁

Hartelijke groet aan allen,
David.


Toch weer een foutcode 842.
Na wat gejutter aan het kabelstekkertje ging  de code weg en had ik weer TV.
Het kan dus een los contact in het stekkertje zijn; het is een door de monteur gemaakte kabel.
Omdat ik in mijn beleving (ik begin aan mijzelf te twijfelen) dezelfde foutcode met de nieuwe kabel had, kan het dus ook een slecht contact in de kabelaansluiting in de TV-ontvanger zijn.


842 kan ook aan het modem liggen en kan eventueel ook aan WiFi apparatuur liggen. Kan je ons vertellen hoe je netwerk er uit ziet? Wat is er allemaal aangesloten op het KPN modem en lopen hier nog switches tussen?


842 kan ook aan het modem liggen en kan eventueel ook aan WiFi apparatuur liggen. Kan je ons vertellen hoe je netwerk er uit ziet? Wat is er allemaal aangesloten op het KPN modem en lopen hier nog switches tussen?

Heel simpel: slechts één kabel van modem naar tv ontvanger. Geen switches. Al het overige is draadloos aangesloten.


@Dahvit Hmm, dus toch weer een foutcode. Goed om te weten dat er slechts één kabel zit tussen je modem en tv-ontvanger. Je hebt de tv-ontvanger met twee verschillende kabels aangesloten gehad op het modem, vertelde je. Ik ben nog benieuwd naar of deze foutmelding met één van de twee of bij beide kabels voor komt? Dat wijst ons meteen naar waar het probleem zit (kabel of mogelijk toch tv-ontvanger).