Skip to main content

ik heb de V10 modem op zolder staan, en wil de glasvezel in de meterkast, 

Kan de afstand van 15meter overbrugt worden?

Of moet ik de glasvezel naar zolder laten brengen?

Er zit een loze buis van meterkast naar zolder

 

@wonderfoon Glasvezelaansluiting kan in de meterkast geplaatst worden en vanaf de NT ( welke weer gekoppeld is aan het glasvezelaansluitpunt ook in de meterkast) kun je met gemak een kabel van 15 meter naar boven laten trekken. Eventueel zou je bij "binnenkomst" op de zolder die kabel ook nog op een vast contactpunt kunnen aansluiten zoals hieronder ;

wat weer iets meer bewegingsruimte geeft voor je modem. 😉


Glasvezel naar boven brengen kost een vermogen.  De utp kabel mag niet langer zijn dan 100mtr. Dus het antwoord op je vraag is ja😉


Hallo @wonderfoon dat kan gewoon, gebruik een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6  in een passende lengte. Neem een kant-en-klare kabel en ga niet zelf 'klooien' met een kabel op maat en zelf stekkertjes monteren.


Hallo @wonderfoon dat kan gewoon, gebruik een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6  in een passende lengte. Neem een kant-en-klare kabel en ga niet zelf 'klooien' met een kabel op maat en zelf stekkertjes monteren.

Een kant en klare kabel is inderdaad veel beter. Maar die zal niet door het buisje passen.

Er zit een loze buis van meterkast naar zolder

@wonderfoon waarom de Experiabox op zolder? Waarom niet gewoon in de meterkast? 


Ik heb 2 telefoonlijnen op zolder, en mijn PC wil ik bedraad hebben , dat is sneller, en stabiel

Ik kan geen cat6 kabel met pluggen door een 5/8 buis trekken, dus moet ik een rj plugje monteren


Hallo @wonderfoon een RJ45-stekker heeft een doorsnee van 1 ½ cm, dat past niet door die buis?

Die heeft volgens jouw opgave een buitendiameter van 5/8 inch is 1.58 cm.

Als het inderdaad niet past hoef je dus maar aan een kant de RJ45 weg te knippen en na doorvoer weer een nieuwe RJ45 aan de kabel te maken.

Succes.

 


Volgens mij is 5/8 wel de buitendiameter. Daar gaat geen utp stekkertje doorheen. Er bestaat ook 19 mm buis. Daar past wel een utp stekkertje doorheen. Maar ... zodra er een bocht in zit kan je het ook wel vergeten. 


Bedankt voor het meedenken

De optie van zo'n inbouwdoos voor de kabel is prima🙂

 


Ik heb 2 telefoonlijnen op zolder, en mijn PC wil ik bedraad hebben , dat is sneller, en stabiel

Ik kan geen cat6 kabel met pluggen door een 5/8 buis trekken, dus moet ik een rj plugje monteren

Hoe kijkt u dan tv in de woonkamer? Heeft u daarvoor weer een kabel terug naar beneden liggen ofzo?


Ziggo heb ik TV abonnement

Ik internet en vast bellen met KPN

Dat is geschiedenis van 30 a 40 jaar geleden uit het analoge tijdperk 🤣


Ziggo heb ik TV abonnement

Ik internet en vast bellen met KPN

Dat is geschiedenis van 30 a 40 jaar geleden uit het analoge tijdperk 🤣

En waarschijnlijk ben je daardoor dief van jouw eigen portemonnee.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om eens te kijken wat je kunt besparen door televisie bij KPN onder te brengen.


Dan heb ik toch een bekabel probleem, want in mijn woning komen de KPN en ZIGGO kabels in de woonkamer uit, 

en ik wil geen kerstboom (modem routers enz) in mijn woonkamer.

Ik heb ook kortgeleden een kabeltuner voor de radio ontvangst aan moeten schaffen van Ziggo., omdat een DAB+ hier een instabiele ontvangst geeft.

En op kinderziekten van glasvezel zit ik niet te wachten, ik heb al genoeg storingen gehad met Tiscali Telfort en KPN.

Deze overstappen heb ik niet zelf gemaakt, dat werd me in mijn schoot geworpen😅

Het geheel werkt nu al een paar jaar storingsvrij , dus niets meer aan doen voorlopig.

De voorbereidingen voor glasvezel wil ik wel maken, maar laat het verder nog even bij de koperdraad.

De snelheid is prima voor mij, ik kan zelfs Netflixen en uitzending gemist kijken


Glasvezel naar boven brengen kost een vermogen.  De utp kabel mag niet langer zijn dan 100mtr. Dus het antwoord op je vraag is ja😉

Dit is inderdaad juist, dank ook aan iedereen hier voor het meedenken met wonderfoon. 

Dan heb ik toch een bekabel probleem, want in mijn woning komen de KPN en ZIGGO kabels in de woonkamer uit, 

en ik wil geen kerstboom (modem routers enz) in mijn woonkamer.

Ik heb ook kortgeleden een kabeltuner voor de radio ontvangst aan moeten schaffen van Ziggo., omdat een DAB+ hier een instabiele ontvangst geeft.

En op kinderziekten van glasvezel zit ik niet te wachten, ik heb al genoeg storingen gehad met Tiscali Telfort en KPN.

Deze overstappen heb ik niet zelf gemaakt, dat werd me in mijn schoot geworpen😅

Het geheel werkt nu al een paar jaar storingsvrij , dus niets meer aan doen voorlopig.

De voorbereidingen voor glasvezel wil ik wel maken, maar laat het verder nog even bij de koperdraad.

De snelheid is prima voor mij, ik kan zelfs Netflixen en uitzending gemist kijken

Misschien nog overbodig, maar met glasvezel en een ontvanger die bekabeld is aangesloten op de modem krijg je geen problemen, dit doordat er zat capaciteit is via glasvezel. Iets dat in het verleden met xDSL niet altijd het geval was. 

De keuze laat ik uiteraard aan jou over.