Skip to main content

Vorige week glasvezel aansluiting in de meterkast aangesloten, vandaag zwart kastje ontvangen

Nu moet ik de modem op het zwarte kastje aansluiten maar mijn modem staat aan de andere kant van het huis bij de oude telefoon aansluiting, hoe nu verder ik kan geen kabels leggen in ins appartement die niet zichtbaar zijn

 

Loopt er vanuit de meterkast geen één netwerkkabel? Die heb je namelijk nodig om alles aan te sluiten. Je hebt denk ik ook TV van KPN?


Nu moet ik de modem op het zwarte kastje aansluiten maar mijn modem staat aan de andere kant van het huis bij de oude telefoon aansluiting, hoe nu verder ik kan geen kabels leggen in ins appartement die niet zichtbaar zijn

Waarschijnlijk loopt die oude telefoonaansluiting ook naar de meterkast.

Als dat zo is, dan is mijn advies om door die buis een stugge Cat6 UTP kabel te trekken en aan beide zijden op een Cat6 WCD af te monteren.


Loopt er vanuit de meterkast geen één netwerkkabel? Die heb je namelijk nodig om alles aan te sluiten. Je hebt denk ik ook TV van KPN?

Nee helaas niet, tv is aangesloten via de modem, andere aansluitingen tv is draadloos 


Nu moet ik de modem op het zwarte kastje aansluiten maar mijn modem staat aan de andere kant van het huis bij de oude telefoon aansluiting, hoe nu verder ik kan geen kabels leggen in ins appartement die niet zichtbaar zijn

Waarschijnlijk loopt die oude telefoonaansluiting ook naar de meterkast.

Als dat zo is, dan is mijn advies om door die buis een stugge Cat6 UTP kabel te trekken en aan beide zijden op een Cat6 WCD af te monteren.

Oke ik ga kijken of dit mogelijk is

Bedankt voor de tip


Loopt er vanuit de meterkast geen één netwerkkabel? Die heb je namelijk nodig om alles aan te sluiten. Je hebt denk ik ook TV van KPN?

Nee helaas niet, tv is aangesloten via de modem, andere aansluitingen tv is draadloos 

Ben benieuwd of de tip gaat werken om alsnog je modem naar de meterkast te verhuizen 😃


Ben benieuwd of de tip gaat werken om alsnog je modem naar de meterkast te verhuizen 😃

Maar @Johnvb gaat, neem ik aan, de KPN Box in de woonkamer plaatsen.

Ik adviseer hem wel om de ledjes met een stukje zwart tape af te plakken want die dingen branden zo fel op een V12 dat de hele kamer groen oplicht. 😖


Ben benieuwd of de tip gaat werken om alsnog je modem naar de meterkast te verhuizen 😃

dingen branden zo fel op een V12 dat de hele kamer groen oplicht. 😖


Ja, maar dat is voor de 🐈 die het lampje als disco gebruikt 😉


Loopt er vanuit de meterkast geen één netwerkkabel? Die heb je namelijk nodig om alles aan te sluiten. Je hebt denk ik ook TV van KPN?

Nee helaas niet, tv is aangesloten via de modem, andere aansluitingen tv is draadloos 

Kpn monteur heeft een kabel getrokken, modem staat op dezelfde plaats

Geen kosten