Skip to main content

Wij hebben een nieuwbouw appartement en hebben glasvezel internet en tv afgesloten.

Er liggen loze leidingen met trekdraad in de woonkamer en slaapkamer (2 per kamer)

Wat voor materiaal hebben we allemaal nodig om internet en tv door te trekken naar deze leidingen?

 

U heeft een binnenwerk, en schildje nodig. Zoiets:

Maar er bestaan 10-tallen verschillende merken, types en kleuren. Het is de kunst om het juiste aan te schaffen. Anders past het niet in dat rekje wat u al zo mooi aan de muur heeft zitten. Of als de kleur niet klopt: dat ziet er niet uit.

Een monteur van KPN kan een kabel trekken. Maar deze kan niet zorgen voor het juiste binnenwerk en schildje. Als u zorgt dat het juiste klaar ligt, dan kan die het wel aansluiten.


@Nick83 bedankt voor je reactie, en wat voor type kabels heb ik dan allemaal nodig voor tv en internet? 😇 Voor internet denk ik cat6 na wat research, maar wat voor kabel heb ik voor kpn tv nodig. Is dat UTP of Coax?


@Nick83 bedankt voor je reactie, en wat voor type kabels heb ik dan allemaal nodig voor tv en internet? 😇 Voor internet denk ik cat6 na wat research, maar wat voor kabel heb ik voor kpn tv nodig. Is dat UTP of Coax?

 

KPN en vrijwel alle andere providers gebruiken UTP kabels. Dat is voor internet, tv, pc enz. Alles wat verbinding nodig heeft. Ziggo is 1 van de weinige die coax gebruikt.

 

KPN gebruikt cat5e op rol om door leidingen e.d. te trekken. Meer dan prima voor de gemiddelde gebruiker. Als je verwacht zeer intensief gebruik te maken van internet, of je wil gewoon voorop lopen, kun je natuurlijk ook cat6 gebruiken. 


tegenwoordig heb je bij ziggo alleen nog maar coax nodig voor het modem de next mini maakt het mogelijk om zonder coax tv te kijken