Skip to main content

Hoi kpn Forum,

Zit hier een beetje met een paar zaken die mij al een paar weken bezig houden. Wilde al eerder een forum post maken maar kwam door wat chronische zaken niet aan mijn computer… dus timing is niet op mijn kant.
Er was een aanbieding voor mij om op glasvezel over te laten stappen. De meneer aan de telefoon bood het aan als beter. En ja glasvezel is mooi solide… alleen…

Ik kreeg dus een mail dat ze het gaan overzetten en dat ik snelheid ga inleveren. Want waar ik nu boven 50 Mbps heb, officieel had ik voor 100 betaald destijds bij telfort al is dat nooit echt gehaald. Maar nu op glasvezel willen ze het op 50/5 voor de zelfde prijs? Sorry maar nee ik heb daar geen zin in, ook niet als ik voor een upgrade vast dan wel de volle mep moet betalen van ongeveer 50 of 60 euro. Ik heb dat helaas niet. Ik was toen destijds bij Telfort gegaan omdat ze zo lekker betaalbaar zijn. Dat is ook nog wel flink omhoog gegaan de laatste 5 jaar maar we zitten nog onder de 40 euro dus ik kan nog...

 

Omdat ik een beetje met twijfel zat op het boven genoemde punt had ik de afspraak verzet naar wat nu over een paar dagen is. Maar ik heb door chronische ziekte veel in bed gelegen. Dus veel dingen die ik in huis moet doen lopen achter. Ik heb ook geen energie om de hoek waar de installatie plaats vind vrij te maken dus zelfs al kan iemand mijn twijfels over glasvezel wegnemen kan ik de komende tijd toch niemand laten werken in mijn huis. Mijn symptomen zijn lukraak dus ik weet nooit hoe ze uitvallen. Altijd een verassing. Dus ja ik hecht wel waarde aan een goede verbinding omdat het letterlijk mijn deur naar buiten is. Alleen als ik moet inleveren op snelheid (ik game en stream tegelijkertijd vooral op mijn betere dagen) doe ik het liever niet en blijf of liever klant op de koper verbinding.
Ik heb ook geen zin in een nieuw contract dat dan nog een jaar doorloopt waar ik aan vast moet zitten.
(Ik ben nu eigenlijk al vrij sinds 2017 en blijf eigenlijk voornamelijk nog puur omdat het werkt al heb ik wel al met de gedachte gespeelt om over te stappen op misschien de mensen met de roze T omdat ze in mijn budget passen zo als Telfort deed).

Momenteel staat mijn emotie meer op afzien van de aanbieding. En zelfs als ik wel er voor zou gaan kan ik de monteur toch nog niet aanstaande dinsdag binnen laten. Maar ik kan niks annuleren of verplaatsen via de website.

Help?

Hoi @Miriam~ . Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je een nieuw abonnement besteld hebt maar daar vanaf wil zien? In dat geval is het raadzaam om 0800 0402 te bellen en ‘annuleren’ of ‘opzeggen’ in te spreken.

Succes!Â