Skip to main content

Kan apps niet starten

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi, welkom op het forum

Helaas is je vraag heel vaag.

Krijg je het beginscherm van “Apps op TV” al niet?

Of zijn er bepaalde apps die niet starten?

Graag wat specifieker om je beter te kunnen helpen.


Ik kan gewoon tv kijken. En ook omschakelen naar mijn blurayspeler. Maar als ik de apps (Youtude, spotify enz enz probeer te starten, krijg ik de mededeling: er is verbinding, maar geen internet. Ik snap dat niet, want op mijn PC en iPhones heb ik geen probleem. Ik heb dit probleem al enige maanden. Alle kabels zijn gecontroleerd en ik heb al een paar keer opnieuw opgestart. n het irriteert mij enorm dat ik KPN niet kan bellen met dit nergens omschreven probleem. Ik ben al meer dan 40 j abonnee met nooit problemen, maar nu ik ze 1 keer nodig heb zijn ze er niet.

 


Heel, heel vreemd. Aangezien tv kijken bij kpn ook over internet gaat….

Kan je eens een foto plaatsen van wat je dan te zien krijgt? En is dat al bij het startscherm met het overzicht van alle apps? Of als je één bepaalde app selecteert?

En ik weet wel zeker dat bellen hierbij niet zo heel veel zin heeft. Heb nooit van deze melding gehoord, dus er zal ook wel geen script voor zijn voor de telefonisten.

met dit nergens omschreven probleem

Je bent bij mijn weten ook de eerste. Vandaar de foto en of het bij specifieke apps het geval is.

NOTA BENE: Je hebt toch niet toevallig nog een Motorola vip 1853 ontvanger?


k kan welo nmaken, maar hoe laat ik die jou zien? En ja: ik heb een Motorola 1853.


Motorola 1853.

Deze link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Ruil hem maar snel om.


kan dat gewoon bij een kpn winkel?

 


Die apps die u probeert te starten, is dat misschien op uw smart tv en heeft u dat ding nog niet met internet verbonden? 


nee, via de tv

 


kan dat gewoon bij een kpn winkel?

Nee, gewoon online regelen via die link. En dan kunt u hem 1 of 2 (werk)dagen later op een PostNL pakket punt om gaan ruilen.

Let op: de afstandsbediening houd u thuis. Niet bij de Motorola ontvanger in de doos doen. Bij de ontvanger die u van de PostNL medewerker krijgt zit geen afstandsbediening. 


nee, via de tv

U gebruikt de witte KPN afstandsbediening? De afstandsbediening die bij de tv geleverd is gebruikt u niet?


de bij de tv geleverde. de witte werkt hierbij niet


de bij de tv geleverde. de witte werkt hierbij niet

Ok. Dan is de tv dus nog niet verbonden met internet. Dat moet dan nog gebeuren.


Zojuist met KPN gebeld. Ze sturen mij 2 nieuwe kastjes. Bedankt allemaal voor de hulp.


Bij omruil de afstandsbedieningen behouden!

Noteer je itv-abonnementsnummer en pincode om de nieuwe ontvangers aan te melden.

Je itv-abonnementsnummer vind je in het menu: instellingen → informatie. De itv-pincode moet je 'weten’. Die staat nergens. Indien nog ongewijzigd vind je die in de aanmeldingsbrief/e-mail.

 

Wil je de apps op je (Samsung?) televisie gebruiken dan moet ook dié apart met het internet verbonden worden. Dat kan ook met een utp kabel maar een televisie ondersteund vaak ook wifi.

Voor de apps via de kpn box heb je inderdaad een andere nodig dan de Motorola 1853.