Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een experiabox v10 en daarnaast 2x experia wif en 2x superwifi. Op het netwerk heb ik ondermeer een Foscam camerasysteem.

 

Alles werkt eigenlijk al jaren vlekkeloos tot de week van 8-2. Ik kon om te beginnen de experiawifi's en de superwifi's niet meer vinden via 192.168.2.150 of via de kpn thuis app. Als ik alles opnieuw opstart dan doet alles het ook gewoon weer. Daarnaast heb ik sinds die week dat mijn NVR niet goed contact kan maken met de camera's. Als ik de NVR opnieuw verbinding laat maken, gaat het wel weer goed. Zowel de NVR als de camera's hebben in de experiabox een vast ip adres via dhcp binding. Eind van de week viel de internet verbindin 2x weg (ook bedraad want tv viel ook even uit). Dat kon ik alleen verhelpen door de experiabox opniew op te starten. Na advies kpn is de NT opnieuw opgestart (met 5 min pauze) en is de experiabox gereset naar fabrieksinstellingen.

 

Afgelopen week bleef de internet verbinding werken, maar ik heb weer regelmatig problemen met het camerasysteem (het hele systeem laat ip toewijzen door de experiabox) en zijn vandaag weer 1 wifiexperia en 1 superwifi punt niet zichbaar.

 

Als ik contact heb met de klantenservice komen we tot op heden niet verder dan steeds het advies om opnieuw op te starten/reset naar fabrieksinstellingen. Dat helpt dan even voor dat moment en daarmee beschouwt men de klacht als afgedaan, maar daarna begint het weer.

 

Iemand hier enig idee wat ik kan doen, resp. kan het zo zijn dat de dhcp server van de experiabox niet goed werkt? Is dat dan te testen?

 

Ik hoor graag want dit is behoorlijk irritant en ik blijf op deze manier opnieuw opstarten terwijl er in de jaren ervoor alles vlekkeloos werkte.

 

gr, Hendrik

@Erik_  @Alex_P : hebben jullie enig idee?


@moorst  Hoi Hendrik, irritant dat het camerasysteem niet lekker werkt de laatste tijd. Er zijn geen algemene problemen bekend met DHCP op de V10. We hebben hier voor zover ik weet ook niet meer meldingen van ontvangen hier, en als er algemene proberen zouden zijn, dan denk ik dat we dat heel snel zouden merken hier op het forum. Mijn vermoeden is daarom dat het ergens in de instellingen verkeerd gaat.

Dat je soms bepaalde Experia WiFi's/SuperWiFi's niet ziet in de Thuis app is helaas een bekend probleem. Na de boel herstarten staan ze er dan wel weer in. Ook blijven ze wel gewoon werken als je ze niet ziet. Je hebt na die harde resets de bindings opnieuw ingesteld? Kun je screenshots van de instellingen (bindings/forwardings) in de V10 delen..? Wellicht dat de community hier dan bij kan helpen. Zelf ben ik daar niet helemaal in thuis maar er zijn vele knappe koppen hier die meelezen.


Dank voor je reactie @Alexandra.  Goed om te weten dat het twee losstaande issues zijn. De missende versterkers zijn dus gewoon een fact of life. Ze werken verder idd wel goed. Bij het camera systeem ontdekte ik uiteindelijk dat er 1 camera was met een vast ip adres ingesteld in de camera dat niet overeenkwam met de dhcp binding. Dat vaste ip adres heb ik verwijderd en e.e.a. lijkt nu goed te werken. Verder ook geen  algemene verbindingsproblemen meer gehad sinds reset van de NT. Lijkt dus op combinatie van meerdere losstaande issues rond hetzelfde moment.


@moorst Graag gedaan. En dat klinkt positief! Als je nog verdere bevindingen wilt delen of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.