Skip to main content

Dag!

Ik heb een aantal dagen geleden een nieuw abbonement afgesloten bij jullie, Omdat ik het huis uit ga.

Nou ging dit al niet helemaal vlekkeloos, Door dit; 

Alles ging goed, tot ik bij het stukje ‘afspraak maken met monteur kwam; . 

Ik kon geen datum kiezen, En re-freshen van de pagina had hierbij ook weinig nut.

Dus , dan maar even bellen.

Vervolgens krijg ik een bottere buitenlandse jongen aan de telefoon , DIe overigens moelijk verstaanbaar was.

Die vertelde mij, Dat ik het abbonoment beter had kunnen meenemen..? nee, dan heeft mijn vader geen internet meer, en IK ga het huis uit, dus wil IK op het nieuwe adres klant van jullie worden.. Dat is niet mijn vraag, ik wil gewoon een afspraak maken met een monteur.

 

Ja meneer, dit kost 75 euro.

Ehm .. pardon ?

er staat in mijn mail, zwart op wit het modem kan je zelf niet aansluiten , en daarvoor komt een monteur langs, geheel op onze kosten.

Dus , Geen 75 euro.

Ja maar u bent al klant..?

Nee, mijn VADER is klant, ik wil een NIEUW abbonement, op een NIEUW adres.

Ja, nee kan niks vinden, dit kan niet.

 

Ehm sorry ? dit kan niet ?

Je kan toch wel een monteur zoeken?

 

Verder op de dag, probeert mijn vader op zijn KPN ID in te loggen, en ziet daar MIJN gegevens staan.

Dus nogmaals gebeld.

 

het systeem van kpn werkte niet helemaal mee, en ook de meneer aan de telefoon lukte het niet om een monteur in te plannen.

Die zou mij terug bellen, om alsnog een afspraak in te kunnen plannen.

Nu is dat echter al 3 dagen geleden,En nog geen belletje gehad.

Nu heb ik het modem en interactieve tv al wel ontvangen.

En raad, wat staat er op de doos?

Gemakkelijk aan te sluiten in een paar stappen.

 

Waarom krijg ik dan een  bericht dat ik dat NIET kan , en er een monteur voor nodig is.. Die ik tot de dag van vandaag NIET kan inplannen?

 

WAAR gaat dit mis..

 

Help misschien ?

Je weet zeker dat je bij de gegevens die gevraagd werden het nieuwe adres heb ingevuld en dat je niet ingelogd was in je vaders KPN ID, bij 1 van die 2 moet er iets fout zijn gegaan, anders kan jij nooit verward raken met je vader en aangepast worden op het ID.


@FlorisK  Betreft de nieuwe aansluiting van jouw nieuwe adres soms een glasvezelaansluiting, want daarvoor moet idd een monteur komen ?


Nee ,

@HansaanZet  nee ,helaas heb ik dat in die woning niet..dus gewone koper verbinding.


@Doornekamp33  dat weet ik zeker

Het was zelfs zo speciaal, dat kpn hier geen raad mee wist,en echt aangaf,dit ligt aan het systeem .

Ik hen nooit iets van kpn gehad. Ook niks op mijn mail,of telefoon.

Tot nu,ik een nieuw abbo aanvroeg, op het nieuwe adres. 

If you think its special,thats because it is..en daarom frustreert het me ook

 


@FlorisK  Ik zou zeggen aansluiten dan en kijken of het werkt. :punch::wink:


@HansaanZet  ga ik zeker !


Jeetje wat een slecht verhaal dit @FlorisK :rolling_eyes:

Als het om koper gaat, acht ik de kans klein dat een monteur noodzakelijk is en zal je alles vermoedelijk prima zelf aan kunnen sluiten :slight_smile: Ik kijk dit uiteraard graag nog even voor je na zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan en ben daarnaast ook gewoon erg nieuwsgierig naar hoe alles in de systemen staat bij ons. 

Zou je eigen gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag daarnaast ook de naam/adresgegevens van je vader in het opmerkingenveld noteren, zodat ik alles daar ook even kan controleren!

 


@Maja_  gedaan ,als t goed is moet je het nu kunnen zien. 

Ik heb tot vandaag niks terug gehoord van kpn, dus hoop dat daar morgen verandering inkomt.

Inderdaad ,denk ik dat een kopernetwerk niet heel moelijk moet zijn om een router op aan te sluiten, aangezien de stappen op de app staan.

 

 

 

Hopelijk kan je hier wat mee!

 

Groet,

 


Bedankt @FlorisK!

Wat ik zie. is dat je aangesloten gaat worden via pairbonding, een lijntype dat we door de Corona maatregelen maandenlang niet aan hebben kunnen sluiten maar waar we (kom ik nu net achter) nu weer mee gaan beginnen :blush: . Pairbonding houdt in dat beide koperlijnen die naar je woning toelopen, aan elkaar gekoppeld gaan worden waardoor je de dubbele snelheid kunt behalen. Daarvoor moet het KPN aansluitpunt in de woning  aangepast worden, en dat kan je dan weer niet zelf :grimacing: Hiervoor is een monteur dus wél noodzakelijk. Ik heb nu een afspraak ingepland op het enige tijdstip dat beschikbaar was in de komende 2 weken, op 14-04-2021 tussen 15:00 en 17:00. Ik hoop dat dit schikt, zo nee dan kan ik kijken of ik -morgen-  de afdeling kan bereiken die over de planning gaat om te vragen of er wellicht toch iets anders mogelijk is!


@Maja_  heel fijn!

Super bedankt. 

Kam ik het modem etc vòor die tijd wel zelf aansluiten? Of hoe moet ik dit zien?


Graag gedaan!

Je aansluitpunt moet of helemaal vervangen worden, of van binnen aangepast. Daarnaast zal je een zogeheten y-kabel tussen de Experia Box en het aansluitpunt krijgen, waarbij 1 uiteinde in de Experia Box gaat en de andere 2 in het nog te plaatsen/aan te sluiten aansluitpunt. Je kunt de Experia Box daar nu dus nog niet op aansluiten op, maar bijvoorbeeld je tv-ontvanger wel alvast :slight_smile:


@Maja_  ik ga het afwachten,paar daagjes zonder internet dus!

 


Hi @FlorisK, als ik mijn systemen in duik, lijkt het er op dat alles helemaal goed aan is gesloten gisteren inclusief een nieuw aansluitpunt :slight_smile: Hoor graag ook nog even van jou of alles inderdaad naar wens is nu!


@Maja_  klopt! Alles werkt.

 

Enige minpuntje is wel dat de tv soms stottert,als ik alleen al een appje stuur of iets,maar verder prima 


Ah helemaal top!

Wel jammer/raar van het stotteren van de tv, het sturen van een appje zou daar geen invloed op moeten hebben :wink:  Even iets om in de gaten te houden, als het stotteren blijft, mag je daar over een aantal dagen wel weer over aan de bel trekken hier!


Hoe gaat het nu met het stotteren @FlorisK? Ik heb niks weer van je gehoord na mijn vorige bericht en hoop dat dit inhoudt dat alles nu vlekkeloos functioneert :smiley: