Skip to main content

Ik wilde gebruik maken van de HBO aanbieding van KPN. Dit is niet mogelijk omdat er nog een bestelling open staat. Dit blijkt het leveren van glasvezel zijn. Begin 2022 toestemming gegeven en het wordt in december of januari aangesloten. Tot die tijd kan ik geen enkel product van KPN afnemen.

De medewerkster verwijst naar KPN netwerkbeheer. Lijkt me sterk dat netwerkbeheer het verdienmodel van KPN kan blokkeren 

Hi @mibi1960! Dat heeft met het verdienmodel weinig te maken. Meer met hoe onze systemen in elkaar steken. 

Op het moment dat je een bestelling doet moet deze eerst klaar zijn voor we een nieuwe bestelling kunnen doen. Als er dus een bestelling open staat om over te stappen naar glasvezel kan er geen tweede bestelling tegelijk lopen. 

Omdat het aansluiten op glasvezel gaat via KPN Netwerk wordt je daar naar doorverwezen. De enige andere optie zou zijn de bestelling om over te gaan naar glasvezel te annuleren. Het nadeel hiervan is wel dat als HBO voor je geactiveerd is het proces om glasvezel aan te leggen opnieuw begint.Â