Skip to main content

Ik heb de beveilingssleutel ingevoerd maar krijg alsnog de mededeling: Kan geen verbinding maken met dit netwerk. Kan het ook aan mijn NETGEAR-adapter liggen (WNA3100M)

Hoi @Ad Ponsioen . Welkom op het forum.

Dit is allemaal lastig in te schatten voor mij.  Je hebt een eigen router? Of maak je gebruik van de wifi van de experiabox?


Hallo @Ad Ponsioen , als je probeert te verbinden zonder de Netgear, lukt het dan wel?


Ik maak gebruik van de Wifi via de Experiabox. Al mijn andere apparaten hebben WEL ontvangst.

Als ik de Netgear Wifi-adapter verwijder krijg ik ook geen internetverbinding.


Hallo @Ad Ponsioen 

 

Misschien lukt het om hem via WPS te verbinden, zie onderstaande stappen, op het modem moet de WPS knop 2 seconden indrukken.

 

 

Uit handleiding KPN modems:

WPS

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven invullen. Druk  2 seconden op de WPS knop. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.


WPS knop ingedrukt / Push ‘N’ Connect knop op de Experiabox ingedrukt / beveiligingssleutel ingevoerd krijg nog steeds de melding: Kan geen verbinding maken met dit netwerk.

 


 

Met WPS hoef je juist niet die sleutel in te voeren, hij zou automatisch connectie moeten maken.

 

Als dat niet werkt kan je beter op zoek gaan naar een andere WiFi adapter, bij voorkeur eentje die ook 5GHz en WiFi 6 aan kan.