Skip to main content

Hallo, 
Afgelopen Maandag is er een glasvezel box en de KPN Box 12 geïnstalleerd door de KPN monteur in mijn nieuwe huis. Volgens hem werkte naar behoren. Maar toen ik wilde inloggen op mijn telefoon met mijn wifi paswoord kreeg ik de melding dat ik geen verbinding kon maken met het netwerk, idem met mijn laptop en PS4. 
Klantenservice gebeld en samen met hun een reset gedaan, maar niks lukte, dus ik kreeg gisteren een nieuwe KPN Box 12. Deze heb ik aangesloten, en guess what, precies hetzelfde probleem!
Ik heb mijn PS4 via de ethernet kabel aangesloten op de KPN Box, en dit werkte direct. Dus de box en internet werkt, alleen ik kan geen apparaten verbinden via Wifi. 
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt.

Brandt het linker internetlampje op het modem continu? Probeer het eens met je oude gegevens en ook de nieuwe,  of een combinatie van beide.


Als je voorheen ook KPN had (via DSL) dan kan het zo zijn dat de BOX12 de oude wifigegevens heeft overgenomen. Dan moet je dus je oude wachtwoord gebruiken.

En anders het (veel te lange) wachtwoord op de sticker aan de achterzijde onder het kopje Wi-Fi Password (en Wi-Fi Name).

 

Meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet..


Hoi Kevster en Ward, 

Kevster, Alle vier lampjes branden naar behoren, internet doet het prima, alleen via de etherkabel dus. 

Ward, ik had voorheen geen KPN, Ik heb de correcte Wifi password ingevoerd, ja die veels te lange!, Maar daar krijg ik dus melding dat het paswoord niet klopt. 
 


Hallo @MiamiMouse laat de apparaten die je met wifi wilt verbinden de bestaande (lees oude) verbindingen vergeten en bouw het opnieuw op.

Let goed op de vreemde tekens in het wachtwoord, die kunnen voor verwarring zorgen zoals deze{ } ]~ ^ etc.

 


Hoi Jan, dat heb ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet. 
Ik heb een foto van het paswoord gemaakt met mijn phone en zo het nummer gekopieerd en ingevoerd zodat ik zeker weet dat ik het niet fout zo overnemen. 
 


Hallo @MiamiMouse en de qr-code op het modem, werkt die ook niet?

Anders het modem even een fabrieks-reset geven en opnieuw proberen.

Succes.

 


Hi Jan, thanks voor het meedenken, de QR code werkt ook niet, heb ik geprobeerd op de oude en de nieuwe KPN Box, en ook beide boxen heb ik een fabriek reset gegeven.  
Gelukkig zit ik nog in mijn garantie periode dus ik denk dat ik maar overstap naar een andere provider, want dit schiet niet op.


Hoi @MiamiMouse . Misschien is er nog iets te redden. Heb jij de mogelijkheid om een computer even bekabeld aan te sluiten? Zo ja, zou je dan naar 192.168.2.254 willen gaan? Hier kun je inloggen in de box12 en zelf het wifi wachtwoord aanpassen.

 


Hoi Erwin, ik heb mijn laptop bekabeld aangesloten op de KPN box. Waar precies moet ik naar dat nummer gaan? 
Ondertussen kan geen van mijn apparaten de SSID van de nieuwe KPN box vinden, ik snap er echt niks meer van.

 


Gewoon openen in de Webbrowser. Of klikken op:

http://192.168.2.254

Dan word u als het goed is automatisch doorgestuurd naar:

http://mijnmodem.kpn

En ziet u dit:

Om hier in te kunnen loggen gebruikt u het Admin Password achter op de box.

Wat dus helemaal onderaan staat. Komt u zover?

Als u dat doet moet u meteen zelf een wachtwoord verzinnen en dat 2 keer invoeren. Dat lukt hoop ik?


Thanks Nick, kan ik van daaruit regelen dat mijn apparaten de SSID van mijn nieuwe KPN box herkennen?


Thanks Nick, kan ik van daaruit regelen dat mijn apparaten de SSID van mijn nieuwe KPN box herkennen?

U kunt daar inzien wat het wachtwoord is.


Hi Nick, ik weet mijn wachtwoord, alleen mijn KPN box weet het blijkbaar niet. En mijn laptop en mobiel weten niet hoe de KPN box heet. 
Dus om een nieuw passwoord aan te maken voor een KPN box die niet word herkent lijkt me niet zo handig?

 


Hoi @MiamiMouse . Het is dus gelukt om in te loggen in de box12? Daar staan al je actuele wifi gegevens maar ook het protocol dat gebruikt wordt. Ik vermoed dat het ding nu op ax uitzendt. Sommige apparaten zien dat niet goed.  Waar staat bij jou die wireless mode op?  Als dat ax is, zou je die dan terug willen zetten op iets zonder ax? Kwestie van een beetje experimenteren. 

 


Hi Nick, ik weet mijn wachtwoord, alleen mijn KPN box weet het blijkbaar niet. En mijn laptop en mobiel weten niet hoe de KPN box heet. 
Dus om een nieuw passwoord aan te maken voor een KPN box die niet word herkent lijkt me niet zo handig?

Controleer in ieder het wachtwoord in de box eens. En zet WiFi 6 uit. Oftewel: AX. Zoals @Erwin_ schrijft.


Hoi @Erwin_ ik heb ingelogd in de box 12, maar daar kan ik niks. Ik heb geprobeerd het paswoord te veranderen, maar dat lukt niet. Ik kan niks aanklikken of openen, dus dat scherm wat jij toonde, kan ik niet openen. 
Ik voeg een schermafbeelding mee van wat ik zie.

admin: IP-adres verwijdert


Never mind, het is gelukt!!!! Iemand enig idee hoe ik dit topic kan verwijderen?


Never mind, het is gelukt!!!! Iemand enig idee hoe ik dit topic kan verwijderen?

Dat kan je niet verwijderen. Het is een forum hé... Daar blijft alles op staan.


@MiamiMouse . Fijn dat het gelukt is.  Het topic blijft staan zodat anderen er ook iets van kunnen opsteken.

Mocht je bepaalde informatie liever verwijderd hebben omdat het privacygevoelig is, kan dat uiteraard.