Skip to main content

hallo…. ik kan geen verbinding met internet krijgen via mijn mobile    ik heb pas een box 12 van kpn…

met de oude ixperia had ik geen probleem….

wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn..??

Brand het wifi lampje op het modem? Is uw wifi netwerk zichtbaar op uw mobiel ? Heeft u uw mobiel al een herstart gegeven ?


Hi Hans… wifi doet het goed ….we hebben van alles al geprobeerd maar tot nog toe zonder succes..


Is uw wifi netwerk zichtbaar op uw mobiel ? Zo nee, kunt u de Box 12 een reset naar fabrieksinstellingen geven ?

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Hoi @telo, welkom op ons forum! Is het nog gelukt je experiabox te resetten met de stappen die Hans hierboven noemt? Heb je het nog werkend kunnen krijgen?
Anders ben ik wel benieuwd wat voor netwerkapparatuur je verder nog gebruikt en wat voor telefoon je precies gebruikt! Werkt het op andere apparaten wel?


Hi Thomas… wat Hans vertelde hebben we weer een keer gedaan maar zonder succes….

met mijn laptop heb ik geen probleem   tis alleen mijn mobile   wifi is goed maar internet is niks.

ik heb een Xiaomi redmi 9 met de oude experia had ik geen probleem

 

Admin: titel aangevuld


Ah, ik heb het even opgezocht en mogelijk ondersteunt jouw telefoon Wifi6 niet. Dat is gelukkig iets wat je uit kunt schakelen op de box12. 
@RBxx heeft hier een handige handleiding met uitleg voor gemaakt:

  

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


@telo heb je het nog werkend kunnen krijgen?