Skip to main content

Dag, vanmorgen op mijn laptop WIndows 11 geïnstalleerd. Helaas geeft de computer aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de KPN modem. Op een oudere laptop werkt de verbinding nog wel (gebruik ik om deze vraag in te sturen). Alles geprobeerd: opnieuw opstarten van notebook en Experios Box V10. Niets blijkt te werken. Iemand nog een idee? Moet ik weer terug naar Windows 10?

 

Groet Leo

Bekabeld of via Wifi?

Indien Via WiFi, probeer via de kabel even te verbinden en je drivers (met name netwerk) te updaten


Hallo @Leo Beckers binnen Windows kun je onder netwerkbeheer kiezen voor ‘netwerk opnieuw instellen’, dan zet Windows alles terug naar de standaard waarden en moet het lukken.

 


Best JanD helaas lukt het niet. Probleem ligt nu bij de technische dienst van KPN.

Kan wel via een bekabelde verbinding contact krijgen, maar niet via WiFi. Geeft aan dat WiFi het netwerk niet kan vinden.

 


Hallo @Leo Beckers , is de wifi-driver op de pc up-to-date? 

Misschien is de wifidriver op de pc TE up-to-date, dat daar bijvoorbeeld B/G/N/AX en A/N/AC/AX geactiveerd staat, stel dit dan in op de waarden zonder de AX-toevoeging (Wifi6), dat ondersteunt de V10 niet, de V10 ondersteunt t.e.m. Wifi5 (AC)

Het helpt ook wel eens de wifidriver virtueel te verwijderen, de pc uit te zetten, even wachten, de pc te herstarten en de driver wordt automatisch weer geactiveerd.

Succes.