Skip to main content

Op het Box 12 modem wordt er in het wifi menu wel een QR-code voor de basis wifi getoond. Op het gast menu waar je het ssid en de encryptie instelt voor het gast account, daar wordt geen QR-code getoond. 
Hoe kom ik aan een QR-code voor het gast account ?
Ik wil persé geen QR-code via internet, ook niet via een portable generator, aanmaken.

Ik kan via mn samsung in de wifi instellingen van het verbonden wifi netwerk een QR code genereren, screenshot maken en klaar is kees.

Nu is dit toestel/os/software afhankelijk maar mogelijk dat jou device dat ook kan.

het feit dat je geen portable generator wil gebruiken maakt het je wel erg lastig

 


Dank je wel voor de tip.
ik weet dat ik het mezelf zo erg lastig maak, ik noem het een beveiligings-tik.
Ik had gehoopt dat het KPN modem ook voor het gast account een code zou geven, maar helaas niet.
Ik heb twee portable QR generatoren gebruikt, de ene gaf een java exceptie (64 bits jre geinstalleerd, waarschijnlijk een 32 bits app, zal vanavond tijdelijk een 32 bits java installeren), 
en de tweede genereerde een QR code maar de smartphone geeft alleen de melding “geen verbinding mogelijk" terwijl ik naast het modem sta en handmatig verbinden wel lukt.
Ik zie geen meldingen in het log van het modem.
Ik wil geen extensie op firefox of chrome gebruiken om een code te genereren, en bij codes via je smartphone heb ik dezelfde bedenkingen als bij de andere mogelijkheden, ondanks dat het "maar" om het gastnetwerk gaat.


Als het al kan dan zal u sowieso met het gastnetwerk verbonden moeten zijn. 


Wordt wel getoond voor gast wifi via de kpn thuis app. Echter dan moet de v12 wel al voorzien zijn van de laatste 448 software.


Ik wil persé geen QR-code via internet, ook niet via een portable generator, aanmaken.

Waarom wil.je dat absoluut niet?

Waar ben je bang voor?

Je kunt rustig een QR code via bijvoorbeeld https://qifi.org genereren.