Skip to main content

Hallo, ook hier een vraag over experiawifi en evt combinatie met superwifi.

Wij hebben een groot huis met veel beton.

Overal bedraad internet

Op dit moment een v10a en 6x experiawifi bedraad geinstalleerd. Toch ca 1x per maand uitval en volledige reset nodig.

Net de box12 besteld ipv v10a

Kan ik bijv 3x experiawifi vervangen door superwifi? Is er dan wifi6 daar waar verbondn wordt met superwifi AP?

Is combinatie sowieso aan te raden - wordt het er beter van

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Waar zou je het voor doen?? De experia wifi's zijn gewoon goed. De uitval zal door iets anders worden veroorzaakt.  Wifi 6 voegt nog weinig tot niets toe. Hoe heb je die box 12 besteld? In principe wordt een modem alleen vervangen bij een defect.  Het zou mijn keuze niet zijn om de v10a te vervangen door de box 12.


Hallo @FrankM1965 hoe is het je gelukt om een KPN Box12 te bestellen ter vervanging van de Experia V10a? Is deze defect? Zo nee, dan wordt het modem niet omgeruild omdat er geen reden voor is.

De Experia wifi-versterkers vervangen door de Wifi 2 versterkers is zonde geld, je hebt alleen géén wifi6, maar dat is geen gemis als je geen apparaten hebt die wifi6 ax ondersteunen.

 

 

 

 


Hoi @FrankM1965, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community al een paar suggesties heeft gedaan, kom je er uit zo?

We hebben hier ook nog een paar handige topics over!


Als u 6 Experia WiFi's heeft, dan zult u waarschijnlijk wel een switch in huis hebben. Wat is daarvan het merk en type?


Hi Nick, bedankt voor je antwoord, ik heb idd een switch - TP-LINK model TL-SG1016D


Hi Nick, bedankt voor je antwoord, ik heb idd een switch - TP-LINK model TL-SG1016D

Ok. Heeft u ook tv ontvangers van KPN? Als u die hier ook op aangesloten heeft, dan is het niet zo vreemd dat uw netwerk zo af en toe vast loopt. Het ding heeft voor zover ik het nu zo even zie geen IGMP-Snooping. Dat is wel nodig voor tv van KPN. 


Ok, bedankt ) - idd 2 kpn ontvangers - na 8 jaar dan misschien tijd voor een nieuwe switch...


@FrankM1965 ik kan je deze switch aanraden.  Ik heb weleens gelezen dat de combinatie tp-link en igmp snooping niet altijd een succes is.


Hmmm... ik dacht dat KPN ook een 8 poorts switch van Netgear op de site had staan, maar die zie ik niet meer.


Hi Nick - ik heb die 8 port Netgear versie met igm snooping gevonden. Kan ik die ook 2 direct achter de box 12 hangen zodat ik  nog steeds 16 poorten heb?


Dat moet gewoon kunnen @FrankM1965!